دلار در حال قوی تر شدن (خبرهای فارکس سه شنبه 19 اردیبهشت)
اخبار فارکس

دلار در حال قوی تر شدن (خبرهای فارکس سه شنبه 19 اردیبهشت)

امروز سه شنبه 9 می 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را دلار امریکا آغاز می کنیم.

به دنبال سقوط قیمت دلار امریکا به پایین ترین میزان ماهانه خود یعنی اطراف 101، دیروز و امروز دلار شروع به بازگشت به سمت بالا یا بهتر بگوییم اصلاح خود کرده است.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا با نماد DXY را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار موفق شده تا سطح مهم 101.50 خودش را بالا بکشد.

دلیل اصلی که باعث بازگشت قیمت دلار به سمت بالا شده فضای محتاط گونه درون بازار سهام به علاوه افزایش بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا است.

اگر نیم نگاهی به نمودار بازدهی اوراق قرضه ده ساله بیندازید متوجه صعود قیمت تا اطراف 3.51 درصد خواهید شد. در حقیقت اینطور که به نظر می رسد دلار امریکا بیشتر در حال اصلاح خود است تا تغییر روند از نزولی به صعودی.

نتایج نظرسنجی ها از بانک های ارشد امریکا در زمینه وام دهی نشان می دهد که شرایط اعتبارات محدودتر شده و تقاضا برای وام های تجاری نیز کاهش یافته است.

در ادامه این نظرسنجی آمده که اکثریت بانک ها معیارهای سختگیرانه تری برای وام های خود وضع کرده اند.

طبق آخرین گزارش ها، داده های اقتصادی چین در سشن معاملاتی آسیا نشان داد که تراز تجاری چین؛ دومین اقتصاد بزرگ در جهان از رقم 88.19 میلیارد دلار در ماه مارس به 90.2 میلیارد دلار در ماه آوریل افزایش یافته است.

شایان ذکر است که رقم اعلام شده از پیش بینی 71.6 میلیارد دلاری تحلیلگران اقتصادی فراتر رفت.

در همین حین خرده فروشی در استرالیا در سه ماهه اول 2023 به 0.4% کاهش یافت. پیش بینی مارکت قم 0.6% بود.

خبرهای اقتصادی امروز

امروز قرار است در سشن معاملاتی امریکا شاخص خوشبینی تجاری NFIB و شاخص خوشبینی اقتصادی IBD/TIPP منتشر شود. ضمنا در نبود اخبار اقتصادی با درجه اهمیت بالا سرمایه گذاران به سخنان مقامات بانک های مرکزی بزرگ گوش فرا می دهند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که دیروز نتوانست از سطح مهم مقاومتی پیش روی خود اطراف 1.1050 عبور کند شروع به ریزش تا پایین سطح مهم روانی 1.10 کرده است. امروز یکی از سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا به نام مارتین کزاک گفت: بعید می دانم که افزایش نرخ های بهره اروپا در ماه ژوئیه به پایان برسد.

متاسفانه گفته شاهینی وی نتوانست برای یورو کاری انجام دهد.

جفت ارز GBPUSD هم که دیروز موفق نشد از سطح مهم مقاومتی 1.2670 عبور کند شروع به ریزش تا سطح مهم روانی 1.26 کرده است.

جفت ارز USDJPY نیز که تا بالای 135 صعود کرده بود در این لحظه کمی پایین تر از این سطح مهم روانی در حال معامله شدن است.

در انتها قیمت اونس جهانی طلا هم که موفق شده بود تا سطح 2079 دلار صعود کند در این لحظه اطراف قیمت 2023 دلار در حال معامله شدن است.