دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس دوشنبه 28 اوت)
اخبار فارکس

دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس دوشنبه 28 اوت)

امروز دوشنبه 28 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY معروف است باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار پس از صعود به بالاترین میزان خود از اوایل ژوئن تا الان اطراف قیمت مهم 104 شروع به اصلاح و درجا زدن کرده است.

به نظر می رسد دلار امریکا در اولین روز کاری خود در این هفته میلادی با کمبود متقاضی مواجه شده است.

اگر نیم نگاهی به جدول قدرت ارزهای بین المللی بکنید مشاهده خواهید کرد که دلار امریکا ضعیف ترین ارز در مقابل یورو بوده است.

همانطور که مطلع بودید روز جمعه گذشته مارکت منتظر سخنرانی مهم رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، در سمپوزیوم سالانه اقتصادی جکسون هول در ایالات متحده امریکا به میزبانی شهر کنزاس بود.

پاول در این همایش مهم اقتصادی و در حضور بانکداران، سرمایه گذاران و دیگر مقامات و اقتصاددانان اعلام کرد: ما در صورت نیاز نرخ های بهره را باز هم بالا خواهیم برد تا بتوانیم به میزان تورم 2 درصدی که مدنظر بانک مرکزی است برسیم.

پاول در ادامه تاکید کرد: ما برای انجام این کار کاملا محتاطانه و با تدبیر عمل خواهیم کرد.

شاخص دلار امریکا هم در واکنش به این اظهارنظر شاهینی به بالاترین میزان خود در سه ماه گذشته یعنی اطراف 104.50 صعود کرد.

ضمنا بد نیست بدانید که شاخص های آتی سهام ایالات متحده هم تا بدین لحظه در منطقه مثبت رد حال بالا و پایین شدن هستند و همین فاکتور مهم جلوی صعود بیشتر دلار امریکا را گرفته است.

وزارت دارایی چین بامداد امروز و در سشن معاملاتی توکیو اعلام کرد که در تلاش برای "نشاط بخشیدن به بازار سرمایه و افزایش اعتماد سرمایه گذاران"، حق تمبر را به نصف به 0.1 درصد در معاملات سهام کاهش داده است.

در ضمن داده های استرالیا در همین سشن معاملاتی آسیا پیش از این در جلسه آسیا نشان داد که خرده فروشی به صورت ماهانه در ماه ژوئیه 0.5 درصد افزایش یافته که کمی بهتر از انتظار بازار برای افزایش 0.3 درصدی است.

جفت ارز AUDUSD نیز به دلیل بهبود وضعیت ریسک و داده های اخیر از سمت استرالیا شروع به افزایش تا بالای سطح مهم و روانی 0.64 کرده است.

مهمترین رویدادهای امروز فارکس

امروز قرار است نظرسنجی چشم انداز وضعیت تولیدی امریکا توسط بانک فدرال رزرو دالاس منتشر شود. در ضمن یادتان باشد اواخر همین هفته مارکت منتظر داده های مهم تورمی از سمت امریکا است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که جمعه گذشته چند پیپی پایین تر از سطح مهم 1.08 به کار خود پایان داد امروز و تا بدین لحظه توانسته کمی بالای همین سطح مهم درجا بزند.

جفت ارز USDJPY هم موفق شده اطراف بالاترین میزان نه ماه گذشته خود یعنی 146.55 معامله شود. در ضمن رئیس بانک مرکزی ژاپن، کازوئو اوئدا تاکید کرد از آنجا که تورم در این کشور پایین تر از میزان مورد نظر بانک مرکزی است کماکان به سیاست های فوق انبساطی خود ادامه خواهند داد.

همین فاکتور مهم فاندامنتالی باعث شده تا این جفت ارز دوباره صعود خود را از سر بگیرد.

جفت ارز GBPUSD کمی پایین تر از سطح مهم 1.26 و اونس جهانی طلا هم اطراف قیمت 1914 دلار در حال درجا زدن می باشد.