دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس پنجشنبه 26 مرداد)
اخبار فارکس

دلار در حال درجا زدن (اخبار فارکس پنجشنبه 26 مرداد)

امروز پنجشنبه 17 اوت 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

بعد از اینکه دیروز شاخص دلار امریکا به بالاترین میزان خود از اوایل ماه ژوئن یعنی اطراف 103.60 صعود کرد امروز و تا بدین لحظه شروع به درجا زدن کرده است.

از نقطه نظر تکنیکالی دلار امریکا موفق شده از میانگین متحرک 200 روزه در تایم روزانه که حدودا دو ماه برای شکستن آن دچار مشکل شده بود به راحتی عبور کند.

ضمنا شاخص دلار چند روزی است که توانسته خط روند نزولی 3 ماهه خود را نیز بشکند.

به دلیل اینکه هیچ محرکی برای تکان دادن دلار در سشن معاملاتی آسیا و اروپا وجود ندارد احتمال اینکه دلار تا پیش از اخبار امریکا که قرار است قبل از بازگشایی سشن نیویورک بیرون بیاید راکد بماند.

ضمنا بر اساس جدول قوی ترین و ضعیف ترین ارزها تا بدین لحظه دلار امریکا در مقابل دلار استرالیا قوی تری ارز بوده است.

همانطور که در جریان هستید دیشب مارکت منتظر صورتجلسه ماه ژوئیه فدرال رزرو امریکا بود.

تنها دو نفر از سیاستگذاران فدرال رزرو به ثابت نگه داشتن نرخ های بهره تا پایان سال رای داده و مابقی مقامات بانک مرکزی امریکا که حق رای دارند بر ادامه سیاست های انقباضی تا پایان سال جاری 2023 تاکید کرده اند.

روسای فدرال های مختلف ایالات متحده بر این باورند که به دلیل اینکه شیب ریسک های تورمی صعودی می باشد باید به افزایش نرخ های بهره تا پایان سال 2023 ادامه دهند.

حال و بر اساس ابزار پیش بینی کننده گروه CME مارکت تا الان به اندازه 30 درصد برای یک افزایش 25 واحدی دیگر نرخ بهره تا پایان سال 2023 پیشخور شده است.

در ضمن بد نیست بدانید که نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا نیز اطراف بالاترین میزان 9 ماه گذشته خود یعنی 4.3 درصد می باشد.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا اداره آمار استرالیا (ABS) گزارش داد که نرخ بیکاری از 3.5 درصد در ژوئن به 3.7 درصد در ماه ژوئیه افزایش یافته است.

در همین حین نرخ اشتغال تمام وقت در همان دوره بیش از 24.000 نفر کاهش یافته و نرخ مشارکت هم به 66.7٪ کاهش یافته است.

جفت ارز AUDUSD هم به دلیل همین خبر مایوس کننده تحت فشار نزولی از سمت خرس های مارکت قرار گرفت و به پایین ترین میزان خود در 9 ماه گذشته یعنی پایین سطح مهم 0.64 سقوط کرده است.

در یک خبر جداگانه داده های ژاپن نشان داد که سفارشات ماشین آلات به طور سالانه و در ماه ژوئن 5.8 درصد کاهش یافته است. در ضمن میزان واردات و صادرات در همان مدت مشابه به ترتیب 13.5 و 0.3 درصد کاهش داشته است.

جفت ارز USDJPY هم تا بدین لحظه به این خبر واکنشی نشان نداده و کماکان اطراف بالاترین میزان خود در 9 ماه گذشته یعنی 146.30 در حال معامله شدن می باشد.

مهمترین رویدادهای امروز فارکس

تنها خبرهایی که امروز قرار است برای امریکا منتشر شود درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی و نظرسنجی درباره وضعیت تولیدی کارخانجات توسط فدرال رزرو فیلادلفیا است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD کماکان در حال ریزش است و موفق شده تا پایین سطح مهم 1.09 سقوط کند. این پایین ترین قیمت یورو به دلار در 40 روز گذشته است.

جفت ارز GBPUSD هم پس از برخورد با خط روند نزولی یک ماهه خود در تایم روزانه قرمز می باشد و اطراف قیمت 1.2714 در حال معامله شدن است.

در انتها اونس جهانی طلا هم پس از ریزش تا پایین سطح مهم 1900 دلار کمی پایین تر از همین سطح بسیار مهم در حال معامله شدن است. یادتان باشد این پایین ترین قیمت طلا در 5 ماه گذشته می باشد.