ریزش شدید دلار بعد از جلسه FED (اخبار فارکس پنجشنبه 3 فروردین)
اخبار فارکس

ریزش شدید دلار بعد از جلسه FED (اخبار فارکس پنجشنبه 3 فروردین)

امروز پنجشنبه 23 مارس 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما عزیزان را از آخرین خبرهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول خبرهای خود را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

همینطور که مطلع هستید دیشب جلسه مهم شورای سیاستگذاری بانک مرکزی امریکا، به ریاست جرومی پاول برگزار شد. همانطور که انتظار می رفت پاول و همکارانش نرخ های بهره را 25 واحد دیگر افزایش دادند.

حال و با احتساب افزایش 25 واحدی دیشب، نرخ وجوه فدرال رزرو بین 4.75% تا 5% می باشد.

سپس پاول به دلیل بحران های به وجود آمده برای بانک های محلی به سرمایه گذاران این اطمینان را داد که ما از تمام ابزارهای خود برای بازگرداندن آرامش به بازار استفاده خواهیم کرد.

در پی این افزایش نرخ بهره 25 واحدی شاخص دلار امریکا با نماد DXY شروع به ریزش تا اطراف قیمت 101.91 کرد. این پایین ترین قیمت دلار از 6 فوریه تا الان است. قیمت دلار امروز و تا بدین لحظه اطراف 102.12 در حال بالا و پایین شدن است.

سپس رئیس کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در بیانیه شورای سیاستگذاری اشاره به "افزایش مداوم" نرخ های بهره در آینده کرد و گفت ممکن است به سیاست های بیشتری نیاز داشته باشیم.

علاوه بر این، در بخش خلاصه گزارش های اصلاح شده درباره پیش بینی وضعیت آینده اقتصاد گفته شد که نرخ نهایی بهره بدون تغییر و در همان عدد 5.1% باقی خواهد ماند.

در انتها پاول گفت اگر شرایط ایجاب کند برای مبارزه با تورم نرخ های بهره را بالاتر خواهیم برد.

در همین حال جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز چهارشنبه به کمیته تخصیص سنا گفت که آن ها هیچ چیزی درباره بیمه سفید یا ضمانت دارایی های بانکی در نظر نخواهند گرفت.

ضمنا اوراق قرضه ده ساله خزانه داری نیز در واکنش به جلسه دیشب فدرال رزرو چیزی در حدود 5 درصد ریزش کرد. دقیقا همین فاکتور مهم باعث ریزش دلار امریکا شد.

رویدادهای مهم امروز فارکس

حال مارکت امروز منتظر دو رویداد مهم بانک مرکزی سوئیس (SNB) و بانک مرکزی انگلستان (BoE) است. قرار است بانک انگلستان آخرین تغییرات نرخ های بهره خود را اعلام کند.

سپس قرار است اروپا گزارش ابتدایی اطمینان مصرف کننده خود را منتشر کند و در انتها ایالات متحده قرار است گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی، شاخص فعالیت ملی فدرال رزرو شیکاگو و فروش خانه های جدید را اعلام کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز USDJPY در پی ریزش های دیشب امروز هم تا اطراف سطح مهم 131.40 کاهش یافته است.

جفت ارز USDCHF هم در پی سقوط دیروز تا اطراف سطح مهم روانی 0.91 ریزش کرده است.

جفت ارز GBPUSD هم به دلیل ضعیف تر شدن دلار توانسته تا اطراف 1.2343 صعود کند. حال امروز قرار است بانک مرکزی انگلستان به دنبال تورم شدید دیروز که اعلام شد نرخ های بهره خود را 25 واحد دیگر افزایش دهد.

جفت ارز پر طرفدار EURUSD هم موفق شده تا اطراف قیمت 1.0930 پرواز کند.

در انتها طلای جهانی نیز که تا 1983 بالا رفت الان و در این لحظه در قیمت 1976 در حال معامله شدن است.