ریزش دلار یا اصلاح؟ (اخبار فارکس دوشنبه 20 شهریور)
اخبار فارکس

ریزش دلار یا اصلاح؟ (اخبار فارکس دوشنبه 20 شهریور)

امروز دوشنبه 11 سپتامبر 2023 اولین روز کاری بازار فارکس در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان نمودار شاخص دلار امریکا را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار پس از اینکه برای چندمین بار متوالی با سطح مهم مقاومتی 105 برخورد کرد، متوقف شد و شروع به ریزش تا اطراف 104.50 کرده است.

از نقطه نظر تکنیکالی ریزش دلار به دلیل برخورد با سطح مهم مقاومتی 105 است و از لحاظ فاندامنتالی تغییر فضای مارکت از منفی به مثبت.

در واقع امروز و با شروع هفته کاری فارکس جو معاملات دارایی های ریسکی به بازار برگشته است.

شما می توانید فضای ریسکی موجود در مارکت را از صعود شاخص های سهام بازار چین؛ دومین اقتصاد بزرگ جهان، نیز مشاهده کنید.

دلیل صعود سهام های چینی افزایش تورم در این کشور است که ساعاتی پیش رقم 1% برای ماه اوت و به طور سالانه اعلام شد. شایان ذکر است بدانید این رقم در ماه قبل تر 0.3 درصد بود.

در ضمن پس از اینکه جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در آخر هفته ای که گذشت اعلام کرد که او "در مورد فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده احساس اطمینان می کند"، شاخص های آتی سهام S&P 500 امروز و تا بدین لحظه 0.30 درصد و بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده هم 1٪ صعود کردند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD امروز و با آغاز هفته کاری شروع به افزایش تا بالای سطح مهم 1.07 کرده است. این جفت ارز در حال حاضر اطراف قیمت 1.0730 راکد و بدون حرکت مانده است.

جفت ارز GBPUSD هم موفق به شکست و عبور از سطح مهم مقاومتی اطراف 1.25 شده و در این لحظه در قیمت 1.2526 در حال معامله شدن می باشد.

شگفتی ساز ترین جفت ارز ما در حال حاضر USDJPY که موفق شده تا پایین سطح مهم 147 ریزش کند. در واقع همه چیز با سخنان شاهینی رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ)، کازئو اوئدا رقم خورد.

رئیس BoJ اعلام کرده: اکنون تمام تمرکز بانک مرکزی ژاپن بر "یک خروج آرام" از سیاست های فوق انبساطی موجود است.

این اظهارنظر شاهینی اوئدا از سمت بازار بر آغاز افزایش نرخ های بهره توسط بانک ژاپن تلقی شده و باعث شده تا دلار در مقابل ین ریزش کند.

جفت ارز AUDUSD هم تا به حال چیزی بالغ بر 1 درصد افزایش یافته و تا سطح مهم 0.64 خودش را بالا کشیده است.

فاکتورهای مهمی که باعث قوی تر شدن آزی در مقابل دلا امریکا شده یکی افزایش تورم چین و دیگری اصلاح دلار امریکا از بالاترین میزان آن در شش ماه گذشته است.

در انتها اونس جهانی طلا هم موفق شده تا قیمت رند 1930 دلار یعنی جایی که میانگین متحرک 50 روزه دراز کشیده صعود کند.