سقوط بی وقفه دلار(اخبار فارکس پنجشنبه 7 دی)
اخبار فارکس

سقوط بی وقفه دلار(اخبار فارکس پنجشنبه 7 دی)

امروز پنجشنبه 28 دسامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد dxy در بازار فارکس معروف است باز کنید متوجه سقوط دلار امریکا تا پایین سطح مهم 101 و ورود به کانال 100 خواهید شد.

این پایین ترین قیمت شاخص دلار امریکا در 5 ماه گذشته است و به نظر می رسد دلار در واپسین روزهای باقی مانده از سال 2023 قدرت خود را در مقابل اکثر رقبایش از دست داده است.

بزرگترین محرک کاهش ارزش دلار امریکا، سقوط بی وقفه نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده امریکا است.

اگر سری به چارت نرخ بازده ده ساله بزنید متوجه سقوط آن تا 3.87 درصد یعنی پایین ترین میزان آن در 5 ماه گذشته خواهید شد.

در ضمن با توجه به ریزش نرخ بازده و متعاقبا دلار امریکا، شاخص آتی سهام های امریکا هم مثبت و در وضعیت خوبی می باشند.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا، داده های ژاپن نشان داد که تجارت خرده فروشی در ماه نوامبر و به صورت سالانه 5.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم به دنبال رشد 4.1 درصدی ثبت شده در ماه اکتبر و فراتر از انتظار بازار برای رشد 5 درصدی بود. ضمنا سایر داده ها نشان می دهد که تولیدات صنعتی در ماه نوامبر و به صورت ماهانه 0.9 درصد کاهش یافته است.

دیروز چهارشنبه کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی عمومی ژاپن NHK گفت که احتمال پایان دادن به نرخ های منفی در سال آینده "صفر" نیست.

جفت ارز USDJPY هم کماکان و در پی این اخبار خوب به ریزش های خود ادامه داده و موفق شده به پایین ترین میزان خود در 5 ماه گذشته یعنی اطراف 140.75 سقوط کند.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

تنها اخبار اقتصادی امروز دو گزارش درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی و تراز تجاری ایالات متحده امریکا است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار EURUSD موفق شده طی روزهای گذشته و امروز به بالاترین میزان خود در 5 ماه گذشته یعنی بالای سطح مهم 1.11 صعود کند. بزرگترین دلیل پرواز یورو در مقابل دلار امریکا ضعیف تر شدن سراسری دلار در کل مارکت است.

جفت ارز GBPUSD هم که معمولا حرکاتش شبیه یورو به دلار است توانسته به بالاترین قیمت خود در 4 ماه گذشته یعنی بالای سطح مهم 1.28 افزایش پیدا کند.

جفت ارز USDCAD هم طی روزهای گذشته و امروز موفق شده به پایین ترین قیمت خود در 4 ماه گذشته یعنی زیر سطح مهم و روانی 1.32 سقوط کند. قسمتی از این ریزش مربوط به ضعف دلار و قسمت دیگر مربوط به افزایش قیمت نفت در مارکت است.

در انتها اونس جهانی طلا نیز موفق شده به بالاترین میزان خود از اوایل همین ماه دسامبر تا الان یعنی نزدیک سطح مهم و روانی 2090 دلار پرواز کند.