دلار در حال صعود (اخبار فارکس دوشنبه 12 تیر)
اخبار فارکس

دلار در حال صعود (اخبار فارکس دوشنبه 12 تیر)

امروز دوشنبه 3 ژوئیه 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy معروف است امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا قیمت 103.30 بالا بکشد. از نقطه نظر تکنیکالی شاخص دلار در حال حاضر با میانگین متحرک 100 روزه برخورد کرده و متوقف شده است.

یکی از بزرگترین فاکتورهایی که باعث قوی تر شدن دلار شده افزایش نرخ بازده اوراق قرضه در سه روز کاری گذشته است.

اگر همین الان چارت بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده را باز کنید متوجه صعود قیمت تا 3.85% خواهید شد.

آخرین گزارشات از BEA در روز جمعه نشان داد که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) به طور سالانه از 4.3 درصد به 3.8 درصد در ماه می کاهش یافته است.

ضمنا شاخص خالص PCE که بدون احتساب خوراکی و انرژی ها است و در حقیقت همین اندیکاتور معیار مورد علاقه سنجش تورم برای مقامات فدرال رزرو است نیز از 4.7 درصد به 4.6 درصد کاهش یافته است.

واکنش اولیه دلار به تورم در حال کاهش شدید بود و باعث شد شاخص دلار روز جمعه گذشته تا 102.75 ریزش کند.

ساعاتی پیش و در سشن معاملاتی آسیا گزارش شاخص مدیران خرید کارخانجات ماه ژوئن Caixin چین 50.5 اعلام شد. درست است که رقم مذکور از عدد ماه قبل کمتر بود ولی نسبت به پیش بینی تحلیلگران بهتر از آب درآمد.

در ضمن شاخص ترکیبی شانگهای همچنان در مسیر افزایش قرار دارد و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز تا بدین لحظه 2 درصد افزایش یافته است.

شاخص های آتی سهام امریکا هم تا بدین لحظه راکد و بدون روند می باشند.

رویدادهای مهم بازار فارکس

اروپایی ها قرار است آخرین بازنگری خود را از گزارش شاخص مدیران خرید کارخانجات HCOB منتشر کنند. مارکت کماکان به دنبال اظهارات مقامات بانک های مرکزی بزرگ خواهد بود.

ایالات متحده قرار است راس ساعت 17:30 گزارش شاخص مدیران خرید کارخانجات خود را اعلام کند. ضمنا به دلیل اینکه فردا سه شنبه مارکت سهام و اوراق قرضه در امریکا تعطیل است بازار امروز بعد از ظهر شاهد حجم کمی از معاملات خواهد بود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

پس از بازگشت روز جمعه EUR/USD به سمت بالا این جفت ارز هفته خود را تقریبا بدون تغییر پایان داد. ضمنا یورو به دلار امروز و در سشن معاملاتی آسیا تا اطراف 1.0870 ریزش کرد و الان هم تحت فشار قرار دارد.

جفت ارز GBPUSD هم روز جمعه گذشته 100 پیپ سود کرد و هفته کاری خود را نزدیک قیمت 1.27 تمام کرد. پوند به دلار امروز و تا بدین لحظه هم قرمز می باشد و پایین همین سطح مهم 1.27 در حال درجا زدن است.

جفت ارز USDJPY هم که روز جمعه گذشته تا 144.17 ریزش کرد امروز و تا بدین لحظه عزم خود را جزم کرده و در حال صعود تا نزدیک سطح مهم 145 است.

در انتها اونس جهانی طلا هم که جمعه گذشته تا 1922 دلار صعود کرده بود امروز و تا بدین لحظه قرمز می باشد و در قیمت 1911 دلار در حال معامله شدن است.