صعود دلار در پی جنگ (اخبار فارکس دوشنبه 17 مهر)
اخبار فارکس

صعود دلار در پی جنگ (اخبار فارکس دوشنبه 17 مهر)

امروز دوشنبه 9 اکتبر 2023 اولین روز کاری مارکت در این هفته میلادی است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش فارکس دنیای ترید آخرین خبرهای مهم درون مارکت را با شما به اشتراک بگذارند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با سلطان بازارهای مالی؛ دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که روز جمعه گذشته موفق شده بود خودش را تا پایین سطح مهم 106 اصلاح کند، امروز و با شروع هفته کاری فارکس توانسته تا بالای 106.50 صعود کند.

بزرگترین فاکتوری که باعث تحریک دلار شده فضای ریسک گریز موجود در مارکت به دلیل جنگ گروه فلسطینی حماس با اسرائیل است.

این جنگ باعث شده تا معامله گران دنبال یک سرمایه گذاری و پناه گاه امن بگردند و چه چیزی بهتر از دلار امریکا که یک دارایی امن محسوب می شود.

البته فراموش نکنید که بازار اوراق قرضه ایالات متحده امریکا امروز تعطیل است ولی بازارهای سهام نیویورک و مارکت سهام نزدک در همان ساعت همیشگی کار خواهند کرد.

بر اساس آخرین گزارش ها ارتش اسرائیل تا به حال بالای یکصد هزار نفر از افراد نظامی اش را وارد مناطق مختلف جنگ در سه منطقه جنوب اسرائیل کرده است. بد نیست بدانید که این جنگ تا الان چیزی در حدود 700 کشته به جا گذاشته است.

وقایع مهم امروز در بازار فارکس

تنها خبری که قرار است امروز برای اروپایی ها منتشر شود شاخص اطمینان سرمایه گذاری سنتیکس است. ضمنا در سشن نیویورک هم قرار است چند تن از اعضای فدرال رزرو برای مارکت سخنرانی کنند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار EURUSD که هفته گذشته موفق شده بود خودش را تا سطح مهم 1.06 اصلاح کند امروز و با شروع هفته کاری تا اطراف 1.0520 یعنی چیزی در حدود 80 پیپ پایین تر ریزش کرده است.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از سه روز متوالی صعودی بودن که موفق شده بود تا اطراف 1.2260 بالا رود امروز وبا شروع هفته کاری فارکس تا اطراف 1.2167 ریزش کرده است.

نفت خام برنت بریتانیا که جمعه گذشته تا اطراف 83.50 دلار سقوط کرده بود امروز و در سشن معاملاتی آسیا قبل از اینکه تا قیمت 86.50 سقوط کند موفق شده بود با یک گپ بزرگ تا 89 دلار پرواز کند.

جفت ارز USDCAD هم علی رغم قوی تر شدن سراسری دلار امریکا در مارکت کماکان اطراف 1.3650 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد. یکی از دلایل فاندامنتالی این موضوع صعود قیمت نفت می باشد.

جفت ارز USDJPY هم تا بدین لحظه اطراف قیمت 149.14 راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا که روز جمعه گذشته تا اطراف سطح مهم 1810 دلار سقوط کرده بود امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا سطح مهم 1855 دلار بالا بکشد. البته فارغ از مساله جنگ بین حماس و اسرائیل، طلا از نقطه نظر تکنیکالی در حال اصلاح خود نیز می باشد.