بیت کوین با سقف بدهی آمریکا چه نسبتی دارد؟
اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین با سقف بدهی آمریکا چه نسبتی دارد؟

مجلس آمریکا تا اول ژوئن فرصت دارد تا در مورد سقف بدهی به توافق برسد وگرنه با نکول بدهی مواجه خواهد شد. پیشتر جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داده بود که اگر دو حزب نتواند به یک توافق سازنده برسد، موجی فاجعه بار در اقتصاد آمریکا و جهان ایجاد می‌شود. 

 

تصمیمات سیاسی در دنیای سرمایه داری، اغلب اثرات موجی قابل توجهی دارند. برخی اعتقاد دارند، تردید رئیس‌جمهور آمریکا در انجام یک معامله‌ی بدهی با جمهوری خواهان، در درجه‌ی اول به این دلیل است که او مخالف صنعت رمز ارز است.

بعضی از تأثیرات عدم پرداخت بدهی ایالات متحده، از بین رفتن میلیون‌ها شغل، تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگی و سقوط بازارهای سهام ایالات متحده خواهد بود. این در حالی است که جو بایدن از توافق با جمهوری خواهان خودداری می‌کند.

 

آخرین اخبار سقف بدهی آمریکا و مالیات رمزارز (7 خرداد 1401)

در ساعات پایانی شنبه شب، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، نماینده مجلس نمایندگان، به یک توافق برای افزایش سقف بدهی دولت آمریکا دست یافتند. این دو حزب سیاسی ماه‌ها برای رسیدن به این توافق که هنوز رسماً تصویب نشده است، مذاکره کردند.

وارن دیویدسون، نماینده‌ی کنگره آمریکا تأکید کرد:

در این مذاکره با موفقیت برخی از مالیات‌های پیشنهادی دولت بایدن را لغو کردیم، از جمله مالیات پیشنهادی 30 درصدی بر قبوض برق ماینرهای کریپتو.

چرا بیت کوین پس از خبر توافق رشد کرد؟

اوایل این ماه (می 2023)، بایدن یک لایحه‌ی مالیاتی با عنوان «انرژی استخراج دارایی دیجیتال» با علامت اختصاری DAME را برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس نمایندگان کرد. این لایحه 2 محور اصلی داشت:

  • تعیین مالیات 30 درصدی برای برق مصرفی در صنعت استخراج ارز دیجیتال؛
  • تخصیص عواید حاصله به هزینه‌های اقتصادی و زیست محیطی.

در توافق میان بایدن و مک کارتی، این لایحه‌ی مالیاتی موقتاً لغو شد. پس از انتشار اخبار توافق سقف بدهی، بیت کوین بیش از 3 درصد افزایش یافت. البته رأی نهایی درباره‌ی سقف بدهی روز چهارشنبه اعلام می‌شود. 

جمهوری خواهان از توافق موقت انتقاد کردند

تعدادی از قانونگذاران جمهوری خواه با اظهار نارضایتی خود از توافق موقت سقف بدهی، تأکید کردند:

با وجود ترس از سقوط فاجعه بار اقتصادی در ایالات متحده و جهان، به توافق سقف بدهی رأی منفی می‌دهیم.

در صورت رأی منفی مجلس نمایندگان، بازارهای مالی دستخوش نوسانات شدید می‌شود.


توافق بر سر چیست؟ و چرا بایدن با آن مخالف است؟

مک کارتی (McCarthy)، رئیس مجلس نمایندگان، روز 16 می، پس از یک ساعت گفتگو در نشست مشترک با جو بایدن، به خبرنگاران گفت:

طرفین مذاکره تا حصول توافق دوجانبه برای افزایش سقف بدهی، فاصله‌ی زیادی دارند.

 جمهوری خواهان از رأی دادن به افزایش سقف بدهی، فراتر از 31.3 تریلیون دلار خودداری کرده‌اند، شرط اصلی رأی آنان موافقت بایدن و دموکرات‌ها با کاهش هزینه‌ها در بودجه‌ی فدرال است.

این در حالی است که افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ، به منظور کمک به پرداخت هزینه‌های عام المنفعه، بخش مهمی از بودجه‌ی سال 2024 بایدن را تشکیل می‌دهد.

بایدن پس از جلسه‌ی روز سه شنبه گفت:

 از اینکه جمهوری خواهان راه‌های افزایش درآمد مرا رد کرده‌اند ناامید شدم. 

وی اعتقاد دارد اکثر ثروتمندان آمریکایی با سرمایه‌گذاری در رمز ارزها فرار مالیاتی انجام می‌دهند.

در اجلاس سران کشورهای گروه 7 در مورد صنعت رمز ارز چه گفته شد؟

 روز جمعه، ۱۹ می، اجلاس سران هفت کشور (گروه هفت) در هیروشیمای ژاپن آغاز شد و تا روز گذشته (یک‌شنبه) ادامه یافت. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در این نشست افشا کرد، قبل از عزیمت به این سفر، با هر چهار رهبر کنگره دیدار کرده و به توافق رسیده که تنها راه برای مدیریت بحران سررسید قرارداد بدهی آمریکا، انجام یک توافق دو حزبی است.

در این اجلاس، بایدن با هدف قرار دادن صنعت رمزارزها افزود: 

قرار نیست یک قرارداد بدهی را امضا کنم که از فرار مالیاتی ثروتمندان و معامله‌گران ارزهای دیجیتال محافظت می‌کند.

آیا وضعیت بدهی باعث پامپ قیمت بیت کوین می شود؟

با این حال، انتظار می‌رود در صورت وقوع رویداد غیرمحتمل نکول بدهی ایالات متحده، قیمت بیت کوین افزایش یابد.

در آخرین نظرسنجی بلومبرگ Markets Live Pulse طلا، اوراق خزانه داری ایالات متحده و بیت کوین، به عنوان سه دارایی برتر انتخاب شدند. این یعنی در صورتی که آمریکا نتواند سقف بدهی خود را افزایش دهد و بدهی خود را نکول کند، این سه دارایی به بهشتی امن برای سرمایه‌گذاران تبدیل خواهند شد.

با این حال، برخی از کارشناسان اقتصادی نیز عقیده دارند، در صورت نکول بدهی آمریکا، موجی از آشفتگی و نوسانات نامشخص، همه‌ی بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار می‌دهند و این تأثیر به احتمال زیاد برای هیچ بازاری مثبت نخواهد بود.

همانطور که در آخرین تحلیل بانک بزرگ آمریکایی، جی پی مورگان مشخص شده است، سقوط بزرگ در بازار سهام ایالات متحده ممکن است اثر موجی بزرگی بر بازار ارزهای دیجیتال نیز داشته باشد که می‌تواند منجر به شکست سطح حمایت 25 هزار دلار بیت کوین و سقوط تا پایین‌ترین سطح ماهانه شود.

بایدن همچنان در موضع مخالف صنعت رمز ارز

این اولین باری نیست که جو بایدن به بهانه‌ی فرار مالیاتی از طریق سرمایه گذاری در بیت کوین، پیشنهادات بودجه‌ی جمهوری خواهان را رد می‌کند. پیش از این، وی در توییتی اعلام کرده بود که جمهوری خواهان با مخالفت خود با لایحه‌ی افزایش مالیات ثروتمندان، در واقع یک راه در روی 18 میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاران ثروتمند ایجاد می‌کنند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام