سهامهای آتی امریکا مجددا در حال رشد می باشند
اخبار فارکس

سهامهای آتی امریکا مجددا در حال رشد می باشند

امروز و در این لحظه، شاخص قراردادهای آتی سهامهای بزرگ ایالات متحده امریکا بعد از ضررهای پیاپی 4 روز گذشته، در حال معامله شدن در رقمهای بالاتری هستند.

ساعت 11:30 امروز به وقت تهران، شاخص E-mini اس ان پی ماه دسامبر 10.50 واحد بالاتر و در قیمت 4493.50، و میانگین صنعتی E-mini داو جونز بلو چیپ ماه دسامبر، 118 واحد بالاتر و در قیمت 34871 در حال معامله شدن بودند. شاخص E-mini نزدک ماه دسامبر هم در حال معامله شدن در قیمت 15583 بود.

بلو چیپ (Blue Chip) چیست؟

شرکت بلو چیپ، شرکت سهامی بزرگ، با ساختار قوی و وضعیت مالی عالی است. شرکت‌های بلو چیپ محصولات و خدماتی با کیفیت عالی و پذیرفته شده در میان مردم را ارائه می‌دهند. آن‌ها در دوره‌های رکود اقتصادی هم رشد کرده‌اند و به فعالیت‌های سودآور خود ادامه داده‌اند. معمولاً شرکت‌هایی که بلو چیپ خوانده می‌شوند، در شوک‌های اقتصادی عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند و در بلندمدت هم رشد باثباتی دارند.
اصطلاح بلو چیپ اولین بار در سال ۱۹۲۳ برای سهام شرکت‌های گران‌قیمت بازار سهام آمریکا استفاده شد. در آن زمان یکی از کارمندان داوجونز به نام Oliver Gingold مشاهده کرد که سهام برخی از شرکت‌ها بیشتر از ۲۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و چون چیپ های آبی رنگ ارزش بیشتری از چیپ های قرمز و سفید دارند، به همین دلیل در آن زمان از بلو چیپ برای اشاره به سهام شرکت‌های با ارزش استفاده شد. امروزه در بازار سهام تنها قیمت سهام اهمیت ندارد، بلکه سهامی بلو چیپ محسوب می‌شود که شرکت با کیفیت عالی باشد که در گذر زمان خود را اثبات کرده است. همچنین شرکت‌های بزرگ چند ملیتی که سال‌ها در حال فعالیت هستند هم شرکت‌های بلو چیپ محسوب می‌شوند. شرکت کوکاکولا، دیزنی، پپسی کو، وال مارت، جنرال الکتریک، IBM و مک‌دونالد نمونه‌ای از شرکت‌های پیشرو در صنایع خود هستند.

مرور پنجشنبه

دیروز پنجشنبه، سهامهای ایالات متحده برای چهارمین روز متوالی پایین تر بسته شدند و هر سه شاخص اصلی بازار پول، در موقعیتی قرار گرفتند که در این هفته پایین تر بسته شوند.

بهترین عملکرد در شاخص سهام S&P 500 در طول هفته تعطیل گذشته، بخش مصرف کننده بوده است که حدود یک چهارم و یک درصد افزایش داشته است. ده بخش دیگر همگی پایین تر بودند. سهامهای صنعتی و املاک و مستغلات، بزرگترین بازنده های مارکت بودند که هر کدام، بیش از 2 درصد کاهش یافتند.

اخبار اقتصادی ایالات متحده امریکا

تعداد امریکایی هایی که به صورت هفتگی برای بیمه بیکاری درخواست می دهند به پایین ترین رقم طی 18 ماه گذشته رسیده است. خبرگزاری رویترز گزارش داد که شواهد حاکی از این است که کاهش رشد مشاغل بیشتر به خاطر کمبود نیروی کار است (که به خاطر ترس از کرونا است) تا عوامل دیگر.

گزارش مطالبات بیکاری هفتگی روز پنجشنبه وزارت کار -به موقع ترین داده در مورد سلامت اقتصاد- نشان داده است که همچنین تعداد افراد بیکاری که در ایالت ها قرار دارند، به سطحی که آخرین بار در ماه مارس 2020 قرار داشتند یعنی زمانی که تازه مشاغل به خاطر شروع همه گیری تک به تک تعطیل شدند، رسیده است.

مطالبات اولیه برای مزایای بیکاری دولتی، 35،000 نفر کاهش یافت و به رقم 310،000 نفر تعدیل شده فصلی، برای هفته منتهی به 4 سپتامبر رسیده است یعنی کمترین رقم نسبت به اواسط مارس 2020.

طبق نظرسنجی شبکه رویترز، در مورد پیش بینی میزان درخواست بیمه بیکاری برای هفته منتهی به 4 سپتامبر، کارشناسان اقتصادی 335.000 درخواست را پیش بینی کرده بودند.

درخواست برای بیمه بیکاری تعدیل نشده، که اقتصاددانان می گویند گزارش و آمار دقیق تری از بازار کار را ارائه می دهد، هفته گذشته 8005 به 284.287 سقوط کرد.

این درخواست ها نسبت به رکورد 6.149 میلیون نفر در اوایل آوریل 2020، کاهش یافته است. این آمار معمولا در انتهای بالای محدوده 200،000 تا250،000 که مطابق با شرایط سالم بازار کار است، بسته می شوند.

بازده اوراق بعد از اینکه درخواست برای بیکاری به پایین ترین رقم از زمان کووید رسیده، کاهش پیدا کرد

بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده هم دیروز پنجشنبه بعد از اینکه گزارش درخواست ها برای بیمه بیکاری هفتگی موسوم به Initial Jobless Claims به پایین ترین رقم خود از زمان شروع بحران همه گیری کووید 19 رسیده است، کاهش پیدا کرد.

نرخ سود اوراق قرضه خزانه داری 10 ساله ایالات متحده امریکا، 4 واحد پایه ریزش کرد و به قیمت 1.295% رسید. نرخ سود اوراق قرضه خزانه داری 30 ساله ایالات متحده امریکا هم 6 واحد پایه ریزش کرد و به قیمت 1.888% رسید.