ریزش شدید شاخص های سهام نیویورک از ترس جنگ
اخبار فارکس

ریزش شدید شاخص های سهام نیویورک از ترس جنگ

شاخص های سهام بزرگ ایالات متحده امریکا، در چهارمین سشن معاملاتی کماکان در حال ریزش هستند. دلیل اصلی و محرک بزرگ این مسئله، ترس از یک جنگ تمام عیار بین روسیه و اوکراین است.

شاخص سهام S&P 500 مجددا به زیر سطح 4300 برگشته و یک رکورد ماهانه جدید در قیمت 4260 را ثبت کرد. چشم خرس های مارکت به احتمال زیاد، به کف قیمت سالانه یعنی 4222 می باشد.

این شاخص در قیمت موجود خود یعنی نزدیک 4250، با ضرری در حدود 1.2% تا این لحظه از روز، مواجه شده است. شاخص نزدک 100 هم 1.7% ریزش کرده و یک کف قیمتی جدید برای امسال اطراف 13.700 به وجود آورده است.

شاخص صنعتی داوجونز تا بدین لحظه 0.9% کاهش پیدا کرده و زیر قیمت 33.500 بازگشته است. ظاهرا نگاه خرس های داوجونز به کف قیمت سالانه در 33.300 می باشد.

فارغ از حوادث اخیر در جبهه روسیه و اوکراین، تصاویر ماهواره ای در حال نشان دادن این مسئله هستند که نیروهای نظامی روسیه در حال آرایش نظامی لب مرز با اوکراین می باشند. در پاسخ، اوکراین هم در سراسر کشور اعلام وضعیت قرمز کرده و از شهروندانش که در روسیه هستند خواسته تا هرچه سریعتر آنجا را ترک کنند.

در همین حین، روسیه هم از کارمندان دیپلمات خودش در کیف خواسته تا از آنجا خارج شوند. نیروهای امنیتی ایالات متحده، ساعاتی پیش اوکراین را از یک خطر حمله 48 ساعته روسیه بر علیه اوکراین مطلع کرده اند.

با شنیدن این اخبار، سرمایه گذاران زیادی نگران سرمایه هایشان شده اند و این سوال که چه بر سر بازارهای سهام و غیره خواهد آمد، ذهن شان را درگیر کرده است. در پاسخ باید گفت که مارکت سهام همینطور که مشاهده می کنید، در حال ساختن کف های جدید می باشد. باید منظر ماند و دید که آیا تا پس فردا، جنگی وجود خواهد داشت یا خیر.