سازمان SEC هشدار داد: فومو ابزار جدید کلاهبرداری
اخبار ارز دیجیتال

سازمان SEC هشدار داد: فومو ابزار جدید کلاهبرداری

کلاهبرداری با استفاده از فومو

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال رسانه دنیای ترید، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با هشدار در مورد طرح های کلاهبردارانه در حوزه ارزهای دیجیتال، بر روی FOMO یا  ترس از دست دادن تأکید کرد. سخنگوی SEC در تعریف فومو گفت:

«  با توجه به افزایش قیمت برخی از دارایی های دیجیتال در سال های اخیر، ممکن است برخی سرمایه گذاران گرفتار ترس از دست دادن فرصت شوند.»

سازمان بورس و اوراق بهادار  در مورد  فراگیری کلاهبرداری در  ارز دیجیتال هشدار داد

دو نهاد آموزشی و نظارتی آمریکا، از جمله دفتر آموزش و حمایت از سرمایه گذاران اوراق بهادار ایالات متحده (OIEA) و کار گروه ویژه استراتژی خرده فروشی بخش اجرائیات (RSTF) هفته گذشته، با انتشار اطلاعیه ای در مورد کلاهبرداری های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال هشدار دادند.

در بخشی از متن این اطلاعیه آمده است که «کلاهبرداران با سوء استفاده از افزایش محبوبیت دارایی های دیجیتال، از این ابزار برای جلب توجه سرمایه گذاران خرده فروشی بهره می برند و اغلب زیان های سنگینی به این سرمایه گذاران وارد می کنند.»

این اطلاعیه همچنین با اشاره به پدیده فومو خاطر نشان کرد که با توجه به افزایش قیمت برخی از دارایی های دیجیتال در سال های اخیر، ممکن است برخی از سرمایه گذاران گرفتار پدیده فومو (FOMO) شوند. فومو ترس از دست دادن فرصت است که در آن، فرد اینگونه می اندیشد که هر آن فرصت از دست می رود و زودتر باید کاری کرد یا وارد معامله ای شد و بدین ترتیب بدون ارزیابی و تعمق، خود را وارد معامله ای می کنند که به احتمال زیاد کلاهبرداری است.

علائم هشداردهنده پروژه کلاهبرداری

از کجا بدانیم که یک پروژه کلاهبرداری است؟

این اطلاعیه به ذکر برخی از علائم هشدار دهنده کلاهبرداری پرداخت که در زیر به آن اشاره می کنیم.

تضمین بازدهی بالا با حاشیه ریسک اندک

این یکی از علامت های کلاسیک کلاهبرداری است. سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد که کلاهبرداران حتی ممکن است اعداد و ارقامی جعلی را به عنوان بازدهی سرمایه گذاری، در تاریخی جعلی در وب سایت خود منتشر کنند تا از این طریق بتوانند دام های خود را بگسترانند.

مؤسسات بدون مجوز

نشانه دیگر این است که فروشندگان یا مؤسسات ارائه دهنده محصول معاملاتی، فاقد مجوز ثبتی هستند. سازمان بورس و اوراق بهادار امریکا اعلام کرد: « بیشتر کلاهبرداری های حوزه ارز دیجیتال و اوراق بهادار، مربوط به مؤسسات بدون مجوز و ثبت نشده است که سرمایه گذاران خرده فروشی در ایالات متحده را هدف قرار می دهند».

علاوه بر این، کلاهبرداران اغلب برای ایجاد حس اطمینان در سرمایه گذاران، میزان بازده سرمایه گذاری مشخصی تعریف می کنند. سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین هشدار داد که در صورتیکه فرصت سرمایه گذاری «بسیار درخشان به نظر برسد، احتمالاً کلاهبرداری است.»

اظهارات تهییج کننده توسط سلبریتی ها

«اظهارات جعلی» آخرین چیزی بود که این اطلاعیه نسبت به آن هشدار داد. سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد که سرمایه گذاران هرگز نباید هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، فقط به توصیفات و تأیید شخص یا نهادی خاص اکتفا کنند. بلکه باید خود به شخصه وارد عمل شده و تمامی جوانب این فرصت سرمایه گذاری را بررسی نمایند.

یکی از ابزار کار کلاهبردان استفاده از سلبریتی هاست. افراد محبوب و گاهی میلیونرها با دریافت مبالغ بالا، محصول یا ابزاری خاص را به عنوان محصولی آینده دار تبلیغ می کنند.

استفاده از جهل عمومی در مورد ارز دیجیتال

در نهایت، باید توجه داشت که هر پدیده نوظهوری که مردم نسبت به آن جهل دارند، خود یک پتانسیل قوی برای تبدیل شدن به ابزار کلاهبرداری است. بنابراین بهتر است افرادی که علاقه مند به ورود به دنیای ارز دیجیتال هستند، در این حوزه آموزش ببینند. زیرا صرف میزان محدودی از هزینه و وقت، نه تنها در کوتاه مدت، با سودهای شیرین دنیای پر سود فارکس و ارز دیجیتال جبران می شود، بلکه از یک زیان بزرگ نیز جلوگیری می کند. این زیان می تواند شامل طعمه شدن در یک کلابرداری یا ورود هیجانی و بی دقت در یک معامله باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دنیای کریپتو کارنسی، حتما بخش آموزش ارز دیجیتال رایگان را مطالعه فرمایید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام