گزارش PMI امریکا بهتر از انتظارات مارکت منتشر شد
اخبار فارکس

گزارش PMI امریکا بهتر از انتظارات مارکت منتشر شد

ساعاتی پیش ایالات متحده امریکا گزارش مهم شاخص مدیران خرید اخیر کارخانجات خود را منتشر کرد. بر اساس آخرین گزارشات، PMI امریکا از رقم قبلی 55.5 به عدد 57.5 افزایش یافت. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند این شاخص به رقم 55.9 افزایش پیدا کند.

همینطور که مطلع هستید این اندیکاتور، یک شاخص بسار مهم از وضعیت اقتصاد کشور است. چنانچه ارقام اعلامی بالای عدد 50 باشند، نشانگر وضعیت خوب اقتصاد است.

این مسئله نشانگر این است که چرخ اقتصاد ایالات متحده در ماه فوریه، در حال گسترش بوده است. این رقم بسیار بهتر از رقم ماه ژانویه اعلام شد. فراموش نکنید که این مسئله در شرایطی رقم خورده که ایالات متحده درگیر شیوع نوع جدید کووید – 19، یعنی امیکرون بوده است.

بسیاری از کسب و کارها در این وضعیت آشفته، با کمبود نیروی کار و کوچک تر شدن وضعیت اقتصاد در حال دست و پنجه نرم کردن بوده اند. اگر سری به جفت ارز یورو به دلار بزنید، متوجه خواهید شد که  یورو بعد از انتشار این خبر، در حال کاهش پیدا کردن است.

از نقطه نظر فاندامنتالی مارکت کماکان در حالت ترس قرار دارد. این مسئله به دلیل تنش و بحران به وجود آمده بین روسیه و اوکراین است. امروز در تقویم اقتصادی فارکس، چندین گزارش مهم دیگر نیز، برای امریکا منتشر شد.

شاخص اطمینان کسب و کار از رقم 111.1 به عدد 110.5 کاهش پیدا کرد. شاخص کارخانجات ریچموند نیز از عدد 8 به رقم 1 کاهش پیدا کرد.

در گزارش دیگری از بخش  مسکن، خبر شاخص قیمت خانه ها منتشر شد. این گزارش قرار بود نشان دهد که شاخص قیمت مسکن از رقم 1.2% به عدد 1.0% کاهش پیدا کند. در انتها رقمی که منتشر شد همان رقم قبلی 1.2% بود.

در پی انتشار این گزارشات و قوی تر شدن دلار امریکا، بازار سهام نیویورک هم برای چندمین روز پیاپی در حال سقوط می باشد. شاخص سهام داوجونز در این لحظه عدد 33.634 را نشان می دهد. S&P 500 در این لحظه 4302 می باشد. شاخص نزدک هم رقم 13.834 را نشان می دهد.