سهامهای آتی امریکا به دلیل نگرانی ها در حال ریزش هستند
اخبار فارکس

سهامهای آتی امریکا به دلیل نگرانی ها در حال ریزش هستند

بدون شک سرمایه گذاران نسبت به تداوم ضعف در هنگ کنگ و سهام گروه Evergrande چین، در حال واکنش نشان دادن هستند.

شاخص آتی سهامهای ماژور آمریکا در اوایل امروز دوشنبه، پس از عملکرد ناگوار هفته گذشته به شدت در حال کاهش یافتن هستند. به نظر می رسد سهامداران در حال نقد کرد پولهایشان هستند و البته دلایل دیگری هم موجبات این فروش ها را به وجود آورده است.

سرمایه گذاران به احتمال قوی نسبت به جلسه دو روزه فدرال رزرو که از فردا شروع می شود هم، نگران هستند. با این حال، عوامل دیگری نیز بر این فروش ها تأثیر گذاشته است از جمله چین، مسائل مربوط به زنجیره تامین و مذاکرات سقف بدهی ها و لایحه های مربوط به مالیات ها.

قطعا سرمایه گذاران نگران تداوم ضعف در هنگ کنگ و سهام گروه Evergrande چین هستند و به همین دلیل، در حال واکنش نشان دادن می باشند.

امروز دوشنبه 29 شهریور 1400 شاخص آتی سهام S&P 500 در قیمت 4387 و یا 0.79%- در حال معامله شدن بود. شاخص آتی میانگین صنعتی بلو چیپ داو جونز هم در قیمت 34125 یا 0.98%- و شاخص آتی کامپوزیت NASDAQ هم که شامل تکنولوژی ها می شود، در قیمت 15233 یا 0.61%- در حال معامله شدن بود.

شاخص Hang Seng هنگ کنگ، به خاطر ریزش 10 درصدی Evergrande، دو درصد کاهش یافت 

امروز زمانیکه در تایم معاملاتی بازار آسیا، شاخص غول املاک چینی و مستغلات Evergrande ده درصد ریزش کرد، شاخص سهام Hang Seng هم 2% از سودهایش را از دست داد و به دنبال آن ریزش کرد.

ضعف هفته پیش وال استریت، امروز هم در حال ادامه می باشد

هفته گذشته بازار سهام ایالات متحده، با فروش های شدیدی در آخرین روز کاری خود مواجه شد. دلایل زیادی باعث این ریزشهای شدید در وال استریت بود که از جمله می توان به داده های قوی اقتصادی از سمت ایالات متحده اشاره کرد.

دلایل دیگر شامل نگرانی ها از افزایش مالیات ها، افزایش شدید نوع دلتا کووید و نگرانی از تغییر جهت در سیاستهای بانک فدرال رزرو مبنی بر شروع زودهنگام برنامه کاهش تدریجی خرید اوراق قرضه موسوم به Tapering بود.

هفته گذشته هر سه شاخص سهام بزرگ ایالات متحده  ضعیف شدند. شاخص سهام نزدک کامپوزیت و دیگر سهامهای برتر و پیشرو بازار به خاطر افزایش بازده اوراق قرضه، به شدت تحت فشار قرار گرفتند.

دیگر شاخص بزرگ ایالات متحده S&P 500 هم به شدت تحت فشار بود و با افت بزرگی مواجه شد که در 2 هفته گذشته سابقه نداشت. یکی از نگرانی های بزرگ سهامداران، افزایش مالیات ها است که قرار است سودهای شرکتها را کم کند.

مجلس نمایندگان دموکرات به دنبال افزایش حداکثری مالیات بر شرکت ها از رقم فعلی 21% به رقم 25.5% است.

در همین حال، احساسات مصرف کنندگان ثابت مانده و طبق گزارشی از یکی از دانشگاه ها، امریکایی ها به خاطر تورم بالاتر، خریدهایشان را به تعوق می اندازند.

سرمایه گذاران همچنین گزارشات تورم را به شدت از نزدیک دنبال می کنند. نرخ تورم موضوعی است که قطعا در نشست فردا و پس فردا کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، مورد بحث قرار خواهد گرفت و موضوع داغ مقامات فدرال می باشد.

سرمایه گذاران بیانیه سیاست پولی فدرال رزرو، برای هرگونه تغییر در زبان و لحنشان که می تواند نشان دهنده تغییر در جدول زمانی فدرال رزرو باشد را، مشاهده خواهند کرد.