دلار کماکان در حال ریزش است
اخبار فارکس

دلار کماکان در حال ریزش است

امروز دوشنبه 23 می 2022 اولین روز فعالیت بازار فارکس در هفته نو میلادی است و دلار امریکا همچنان در حال ریزش نسبت به رقبای بین المللی خود است.

بعد از اینکه هفته گذشته شاخص دلار امریکا که ارزش این ارز را در مقابل رقبایش ارزیابی می کند 1.38%- کاهش یافت، امروز هم با آغاز فعالیت مارکت فارکس به خاطر وضعیت ریسکی درون بازار، همچنان کاهشی می باشد.

از ماه مارس تا الان این اولین باری است که دلار امریکا اینگونه کاهشی را تجربه می کند.

اگر نگاهی به چارت بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری بیندازید، مشاهده خواهید کرد که که از 10 روز گذشته فقط دو روز افزایشی بوده است. نرخ لحظه ای بازده اوراق قرضه ده ساله در این لحظه 2.806% می باشد.

اگر سری به شاخص های آتی سهام S&P 500 و Nasdaq بیندازید، متوجه وضعیت ریسکی (منظور معامله دارایی های پرریسک است) اطراف استاک مارکت خواهید شد. البته لازم به ذکر است که روند اصلی شاخص های سهام امریکا همچنان نزولی است ولی برای امروز و در این لحظه سبز می باشند.

دیروز یک خبرگزاری بسیار معتبر گزارش داد که منطقه مرکزی جینگان در شهر شانگهای چین که یک ناحیه بسیار کلیدی است، از ساکنان خود درخواست کرده تا سه شنبه برای تست های کووید به مناطق مربوطه مراجعه کنند.

ضمنا از تمامی سوپرمارکت ها و کسبه خواسته تا از الان تا روز سه شنبه تعطیل باشند و در منازل خود بمانند.

دیروز یکشنبه پکن پایتخت چین، 99 مورد جدید از شیوع کووید را گزارش کرد. روز قبل تر یعنی شنبه، این آمار فقط 66 مورد بود. این مساله مجددا نگرانی ها را درباره محدودیت های آتی از سمت چین، افزایش داده است.

ولی فراموش نکنید که این خبرها تا الان نتوانسته اند روی مارکت تاثیر منفی بگذارند.

اگر سری به تقویم اخبار فارکسی بزنید متوجه خواهید شد که قرار است امروز در سشن معاملاتی اروپا گزارش احساسات مارکت توسط موسسه IFO آلمان منتشر شود.

بعد از ظهر نیز قرار است ایالات متحده امریکا گزارش شاخص فعالیت ملی خود را توسط بانک مرکزی شیکاگو اعلام کند. در همین حین، همایش اقتصادی داووس در سوئیس نیز در حال آماده سازی می باشد.

وضعیت مارکت در این لحظه

جفت ارز یورو به دلار امریکا که بیشترین حجم معاملات ارزهای بین المللی را به خودش اختصاص داده، در سشن معاملاتی آسیا موفق شد تا مسیرش را پیدا کند. این جفت ارز در این لحظه توانسته بالای 1.0600 برسد.

اخیرا رئیس بانک مرکزی اروپا خانم کریستین لاگارد گفته:

افزایش 50 واحدی نرخ های بهره بانکی در ماه ژوئیه دور از انتظار نیست ولی با توجه به شرایط موجود و افزایش تورم نیز، به نظر می آید 50 واحد کم باشد.

جف ارز پوند انگلستان به دلار امریکا هم از 8 روز گذشته، 7 روز آن را افزایشی بوده است. این جفت ارز در حال حاضر به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسیده و در این لحظه اطراف قیمت 1.2560 در حال معامله شدن است.

جفت ارز دلار امریکا به ین ژاپن نیز، علی رغم ضعیف تر شدن دلار، کماکان اطراف قیمت 128 در حال معامله شدن است. دلیل این مساله افزایش نرخ بازده اوراق قرضه ایالات متحده است.

در انتها طلا نیز همچنان در حال افزایش است و در این لحظه بالای 1850 دلار در هر اونس، در حال معامله شدن است.