چشم انداز بریتانیای کبیر: تاثیر طولانی تر شدن BREXIT بر روی سهولت رتبه بندی استقلال؛ خطرات موجود شهر، باقی مانده تراز تجاری
اخبار فارکس

چشم انداز بریتانیای کبیر: تاثیر طولانی تر شدن BREXIT بر روی سهولت رتبه بندی استقلال؛ خطرات موجود شهر، باقی مانده تراز تجاری

پنج سال پس از آنکه انگلستان در همه پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد، مهمترین حوادث ناگهانی بر چشم انداز استقلال انگلستان از جدایی این کشور با مهمترین شرکای تجاری خود تأثیر گذاشت، هرچند که خطرات اقتصادی و نهادی مرتبط، کماکان باقی مانده است.

ما به طور مداوم در طول دوره Brexit استدلال کردیم که "قطع ارتباط وعدم توافق" کمترین نتیجه بود. از این لحاظ، لازم الاجرا شدن توافق نامه تجارت و همکاری با اتحادیه اروپا در ماه مه 2021 تحول اساسی در مورد بهبود چشم انداز اعتبار، برای انگلستان بود.

کاهش خطر منفی Brexit "" به طور قابل توجهی خطرهای نزولی احتمالی که بر بخشهای اقتصادی، مالی، خارجی و چشم انداز سازمان های مرتبط به رتبه بندی اعتبار استقلال انگلستان تأثیر می گذارد را کاهش می دهد.

در حالی که بخش مهم خدمات انگلستان عمدتاً از معامله تجاری مستثنی بود، تفاهم نامه توافق شده دو طرف در ماه مارس نشان دهنده یک گام مهم دیگر برای هرگونه حقوق دسترسی اساسی بیشتری است که به صنعت مالی انگلستان منوط به احکام معادل سازی، در میان مدت اعطا می شود.

Scope  در 25 ژوئن چشم انداز رتبه بندی موقعیت انگلستان را به وضعیتی با ثبات تغییر داد

 آژانس رتبه بندی که من نمایندگی می کنم، رتبه بندی چشم انداز اعتباری انگلستان را از وضعیتی منفی به پایدار اصلاح کرد و رتبه AA را در 25 ژوئن تأیید کرد. تا حدودی، این تغییر چشم انداز همچنین انعطاف پذیری نشان داده شده از زمان همه پرسی درباره وضعیت استرلینگ، به عنوان ارز ذخیره را نشان می دهد.

خطر کاهش عوارض شدید معامله از طریق Brexit همزمان با انعطاف پذیری نسبی اقتصاد انگلیس از طریق یک مرحله پرتنش از سیاست داخلی و روابط غالباً پراکنده با اتحادیه اروپا پس از همه پرسی ژوئن 2016 و بحران COVID-19 است.

رکود شدید تولیدات انگلستان در سال 2020 که انتظار می رود در بازه زمانی 2021 تا 2022، شاهد رونق بیشتری باشیم

همزمان با تلاش دولت برای مهار ویروس SARS-COV2 ، تولید اقتصادی انگلیس در سال 2020 با موانع پی در پی سختگیرانه و اخلال در اقتصاد داخلی، به شدت 9.8٪  کاهش پیدا کرد.

با این وجود، با حمایت محرک های مالی و پولی در مقیاس بزرگتر، انتظار داریم  شاهد یک بهبود اقتصادی قوی، اما ناهموار با رقم 6.6٪ برای سال جاری و 5.4٪ برای سال آینده، باشیم. در میان مدت، پیش بینی می کنیم که پتانسیل رشد انگلستان در حدود 1.5٪ باقی بماند، که با رشد تخمینی ملایم بهره وری فقط 0.6٪ در سال محدود شود.

درست است که اگر انگلیس در اتحادیه اروپا باقی بماند، که این زیر 2 درصد تخمین زده می شود، اما هنوز هم قابل مقایسه با کشورهای دارای رتبه بندی مشابه AA، مانند ایالات متحده با 1.9٪ و فرانسه با 1.4٪ است.

تجدید نظر در چشم انداز رتبه بندی انگلستان به معنای عبور خطرات Brexit نیست

تجدید نظر در چشم انداز رتبه بندی انگلیس به معنای خطر Brexit نیست و عواقب اقتصادی و نهادی مرتبط با آن به تصویب رسیده است. شهر لندن در انتظار توافق های قطعی با اتحادیه اروپا درباره خدمات مالی با خسارت دائمی روبرو است. مشاغل مستقر در انگلستان ممکن است به انتقال برخی از فعالیتها به این قاره ادامه دهند. سیاست داخلی از فشار فزاینده برای دومین رفراندوم استقلال اسکاتلند و سقوط ایرلند شمالی از توافق نامه جدید تجارت اتحادیه اروپا در انگلیس همچنان ناپایدار است.

بخش خارجی یک چالش اعتباری ثابت را نشان می دهد. کسری حساب جاری در سال 2020 به 3.5٪ از تولید ناخالص داخلی رسید که اندکی از 3.1٪ تولید ناخالص داخلی در سال 2019 افزایش داشت اگرچه به طور قابل توجهی زیر 6.1٪ از تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم 2016 است. انگلستان در نهایت معامله اتحادیه اروپا برای تجارت کالاهایی را که در آن با کسری تجاری اتحادیه اروپا روبرو است، به دست آورد، اما در خدمات که در آن شاهد کاهش مازاد تجاری نیست، یک معامله به همان اندازه جامع است.

این امر، پیامدهای نامطلوب طولانی مدت برای مانده حساب جاری انگلستان به همراه دارد.