کاهش تورم انگلستان (اخبار فارکس چهارشنبه 29 آذر)
اخبار فارکس

کاهش تورم انگلستان (اخبار فارکس چهارشنبه 29 آذر)

امروز چهارشنبه 20 دسامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY معروف است باز کنید متوجه خواهید شد که دلار تمام دو روز گذشته را نزولی بوده و تا سطح مهم و روانی 102 هم ریزش کرده است.

شاخص دلار در این لحظه اطراف قیمت 102.25 در حال معامله شدن می باشد.

در ضمن نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری هم در حال سقوط تا اطراف 3.89 درصد می باشد و شاخص های اصلی سهام نیویورک هم دیروز در یک وضعیت مثبت به کار خود پایان دادند.

ساعاتی پیش دفتر آمار ملی انگلستان گزارش داد تورم در بریتانیا که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود از 4.6 درصد در ماه اکتبر به 3.9 درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است. ضمنا نرخ تورم ماهانه هم 0.2 درصد اعلام شد.

بد نیست بدانید نرخ خالص تورم یا همان Core CPI که بدون احتساب خوراکی و انرژی هاست و برای مارکت و مقامات بانک مرکزی انگلستان مهم تر است از 5.7 درصد در ماه اکتبر به 5.1 درصد در ماه نوامبر کاهش یافت.

جفت ارز GBPUSD هم بلافاصله بعد از انتشار این خبر تحت تاثیر قرار گرفت و از قیمت 1.2735 تا اطراف 1.2647 تا بدین لحظه سقوط کرد.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

امروز قرار است امریکا گزارش فروش خانه های موجود به علاوه گزارش شاخص اطمینان هیئت کنفرانس ماه دسامبر خود را منتشر کند. در ضمن از اظهار نظرهای مقامات فدرال رزرو نیز غافل نشوید.

وضعیت جفت ارزها و طلا

بعد از اینکه دیروز جفت ارز USDCAD تا سطح مهم 1.34 صعود کرد با مقاومت خرس های مارکت مواجه شد و تا اطراف قیمت 1.3331 ریزش کرد. این پایین ترین قیمت USDCAD در 4 ماه گذشته است.

داده های تورمی کانادا نشان داد که CPI در ماه نوامبر به 3.1 درصد افزایش یافته است. شایان ذکر است بدانید مارکت منتظر رقم 2.9 درصد بود که عدد اعلام شده بسیار بالاتر از پیش بینی ها از آب درآمد.

در نهایت این جفت ارز در این لحظه اطراف قیمت 1.3342 در حال معامله شدن می باشد.

اظهارات اخیر شاهینی مقامات بانک مرکزی اروپا باعث شده تا یورو در مقابل رقبای خود قدرت خود را حفظ کند. جفت ارز EURUSD از ابتدای هفته تا الان صعودی بوده و موفق شده تا نزدیک سطح بسیار مهم 1.10 صعود کند.

یورو به دلار در این لحظه کمی پایین تر از همین سطح مهم و روانی در حال معامله شدن می باشد.

دیروز جفت ارز USDJPY بعد از سه روز تمام صعودی بودن موفق شد تا نزدیک سطح بسیار مهم 145 صعود کند. دلیل اصلی این اتفاق این بود که مقامات بانک مرکزی ژاپن از دادن سیگنال برای تغییر سیاست های فوق انبساطی خود طفره رفتند.

در انتها اونس جهانی طلا هم بعد از اینکه دیروز تا سطح مهم مقاومتی 2050 دلار صعود کرد شروع به اصلاح و درجا زدن اطراف همین سطح کرده است.