تورم انگلستان و مراسم سوگند پاول (اخبار فارکس چهارشنبه 31 خرداد)
اخبار فارکس

تورم انگلستان و مراسم سوگند پاول (اخبار فارکس چهارشنبه 31 خرداد)

امروز چهارشنبه 21 ژوئن 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

پس از اینکه دلار امریکا که با نماد DXY در بازار فارکس معروف است تا سطح مهم و روانی 102 ریزش کرد شروع به اصلاح کرده است. در واقع این چهارمین روز متوالی است که شاخص دلار امریکا در حال بالا رفتن می باشد.

دلار امریکا قوی تر شدن این روزهای خود را مدیون فضای گریز از ریسک موجود در مارکت و اندک بالا رفتن بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری است.

درست به همین دلیل دیروز چهارشنبه شاخص های شانگهای کامپوزیت و هانگ سنگ هر دو بیش از 1 درصد از سودهای خود را دست دادند.

شاخص های آتی سهام ایالات متحده هم در این لحظه که مشغول نگارش این تحلیل هستیم با اینکه سبز می باشند ولی وضعیت مطلوبی ندارند.

همانطور که در جریان هستید امروز قرار بود انگلیسی ها گزارش تورم خود را منتشر کنند.

طبق آخرین خبرها تورم سالانه انگلستان که به وسیله تغییر در شاخص CPI اندازه گیری می شود در ماه می به 8.7% رسیده است. بد نیست بدانید پیش بینی مارکت کاهش تا رقم 8.4% بود.

ضمنا تورم خالص سالانه که بدون احتساب خوراکی و انرژی ها است و برای مقامات و معامله گران مهم تر می باشد نیز برای همین مدت مشابه به رقم 7.1% رسیده است. پیش بینی مارکت رقم 6.8% بود.

تنها نکته مهم این گزارش تورم ماهانه بود که توانسته بود اندکی کاهش پیدا کند.

رویدادهای مهم مارکت فارکس

امروز قرار نیست در بازار فارکس خبر اقتصادی مهمی که بتواند محرک مارکت باشد منتشر شود و تنها رویداد مهم مراسم ادای سوگند رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول به علاوه سخنان چند تن از مقامات بانک مرکزی است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD کماکان در یک محدوده کوچک اطراف قیمت مهم 1.09 در حال بالا و پایین شدن است. ضمنا امروز قرار است چند تن از افراد با نفوذ بانک مرکزی اروپا برای مارکت سخنرانی کنند.

جفت ارز GBPUSD هم بلافاصله بعد از انتشار خبر تورم شروع به افزایش تا سطح مهم 1.28 کرد ولی طولی نکشید که شروع به ریزش کرده است. این جفت ارز در حال حاضر در قیمت 1.2730 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم به دنبال ریزش روز گذشته، امروز و تا بدین لحظه موفق شده تا سطح مهم و روانی 142 صعود کند. شایان ذکر است این بالاترین قیمت جفت ارز دلار-ین در هفت ماه گذشته می باشد.

جفت ارز USDCAD هم در یک محدوده باریک بالای 1.32 در حال معامله شدن است. ضمنا قرار است کانادا گزارش خرده فروشی خود را امروز منتشر کند.

جفت ارز AUDUSD هم تحت فشار شدید فروش از سمت خرس ها واقع شده و پایین سطح مهم و روانی 0.68 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها طلا دیروز به دلیل تاثیرات منفی خبر کاهش بازده نرخ های بهره کوتاه مدت در چین که تا 1930 دلار سقوط کرده بود امروز و تا بدین لحظه کمی بالای همین سطح مهم در حال معامله شدن می باشد.