دسترسی به خرید ارز دیجیتال در بانک TSB مسدود شد!
اخبار ارز دیجیتال

دسترسی به خرید ارز دیجیتال در بانک TSB مسدود شد!

بانک انگلیسی TSB به دلیل افزایش نگرانی از کلاهبرداری و سرقت گسترده از کیف پول های ارز دیجیتال، دسترسی مشتریان به خرید رمز‌ارز را مسدود می کند.

در هفته اخیر، بانک های انگلیسی، درگاه انتقال وجه به صرافی های ارز دیجیتال را غیرفعال می کنند.

به گزارش مجلۀ اینترنتی تایمز، بر اساس این تصمیم، بانک انگلیسی TSB، به دلیل نگرانی از کلاهبرداری از حساب‌ها، بیش از 5 میلیون مشتری خود را، از خرید رمز ارزها منع می‌کند. این تصمیم در حالی اتخاذ شد که مسئولین بانک میزان کلاهبرداری در پلتفرم‌های تجاری را، «بیش از حد بالا» توصیف می‌کنند.

بایننس و کراکن اصلی ترین قربانی تصمیم بانک انگلیسی

بر اساس این گزارش، بانک TSB قصد دارد از انتقال وجه 5.4 میلیون مشتری به پلتفرم‌های معاملاتی مانند بایننس (Binance) و کراکن (Kraken) جلوگیری کند و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای این اقدام است. بنا به اظهارات این مسئولین، پلتفرم صرافی های کراکن و بایننس امن نیست و به راحتی، به هکران اجازه کلاهبرداری و سرقت وجوه را می دهد.

این گزارش با تمرکز بر پلتفرم صرافی بایننس، تأکید کرده است که این پلتفرم مورد توجه ویژه بانک قرار دارد؛ زیرا حدود دو سوم کل کلاهبرداری‌های حوزۀ رمزارز به آن مربوط می‌شود. بنا بر گزارش تایمز، تنها در یک دوره 30 روزه، 849 کاربر بانک TSB، موارد سرقت از کیف پول های صرافی بایننس را گزارش کرده اند.

این بانک همچنین تصریح کرد که بایننس «به ندرت» حاضر به پاسخگویی در قبال ادعای مشتریان مالباخته است؛ این در حالی است که بایننس و کراکن، این ادعا را تکذیب می کنند.

واکنش کاربران بانک در مقابل ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال

این اقدام بانک TSB واکنش های مختلفی را در میان کاربران برانگیخته است. کاربران این اقدام بانک را غیرمسئولانه توصیف می کنند. به نظر اکثریت کاربران، با افزایش جرایم سایبری، بهتر است رویکرد بانک ها و نهادهای نظارتی بیش از ممنوعیت، معطوف بر افزایش آگاهی باشد.

ممنوعیت استفاده از خدمات برای جلوگیری از شکایات!

شایان ذکر است که سخنگوی بایننس در گفتگو با تایمز، با تأکید بر لزوم مقابله با جرایم اینترنتی، خاطر نشان کرده است که مسئولیت حمایت از  مشتریان در مقابل کلاهبرداری اینترنتی را به طور «بسیار جدی» بر عهده می‌گیرد.

یکی از مقامات مسئول در بانک با تأکید بر لزوم افزایش آگاهی کاربران افزود:

به جای ممنوعیت و مسدودسازی درگاه باید آموزش های کافی در زمینه های فیشینگ و کلاهبرداری های اینترنتی به کاربران داده شود. 

تأثیر اقدام تهاجمی بانک های انگلیسی بر ارز دیجیتال

اقدام بانک های انگلیسی، انعکاس بخصوصی در بازار ارزهای دیجیتال نداشت. امکان دارد با افزایش آگاهی کاربران در زمینه ارزهای دیجیتال، این ممنوعیت ها برداشته شوند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام