مجوز امارات به تجارت ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد دبی
اخبار ارز دیجیتال

مجوز امارات به تجارت ارزهای دیجیتال در منطقه آزاد دبی

مقامات دبی با سرعت بخشیدن به تایید‌های نظارتی، بیش از پیش به پذیرش صنعت ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهند.

 قانون‌گذاران مالی در امارات متحده عربی به توافقی دست یافته‌اند که به طور رسمی، تجارت و پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را، در منطقه آزاد اقتصادی دبی، قانونی می‌کند.

نهاد مرکزی تجارت جهانی در دبی (DWTCA)، چهارشنبه اعلام کرد که با سازمان اوراق بهادار و کالاهای امارات متحده عربی (SCA) توافقنامه‌ای را برای حمایت از قانو‌ن‌گذاری و تجارت دارایی‌های دیجیتال در منطقه آزاد DWTCA امضا کرده است.

این ابتکار جدید، چارچوبی را ایجاد می‌کند که به DWTCA اجازه می‌دهد تا مجوزهای لازم را برای فعالیت‌های مالی مربوط به ارزهای دیجیتال صادر کند. به عنوان بخشی از توافقنامه، SCA همچنین بر فعالیت‌های مهم مرتبط با ارزهای دیجیتال، مانند صدور، لیست شدن، معاملات و پروانه‌های مجوز نظارت می‌کند.

بر اساس این اعلامیه، این توافق‌نامه توسط مریم السویدی، سرپرست اجرایی SCA، هلال سعید المری مدیر کل DWTCA و همچنین یکی از مدیران بخش بازاریابی گردشگری و بازرگانی دبی امضا شده است.

السویدی گفت که این ابتکار جدید در راستای تعهد DWTCA برای گسترش خدمات خود به عنوان یک منطقه آزاد و پشتیبانی از فناوری‌های جدید مانند توکن‌های غیرمثلی است. وی افزود: "در حالی که دبی به حرکت خود در راستای نوآوری و اقتصاد دیجیتالی ادامه می‌دهد، DWTCA نیز به دنبال حمایت از کسب و کارهای تحت بلاک‌چین و فناوری‌های رمزنگاری خواهد بود."

DWTCA و SCA به درخواست رسانه‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. این مقامات اما، قبلاً نیز برای توسعه صنعت رمزنگاری در منطقه آزاد فرودگاه دبی در ماه می، توافق‌نامه مشابهی را امضا کرده بودند.

این توافق‌نامه جدید، تعهد و تلاش فزاینده امارات متحده عربی برای تبدیل شدن به یک قطب جهانی دوست‌دار کریپتو را بیش از پیش تقویت می‌کند.

در ماه آوریل، عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات، اعلام کرد که ارزهای دیجیتال و توکن‌سازی دارایی‌ها از برنامه‌های کلیدی این کشور برای دو برابر شدن اقتصاد آن در 10 سال آینده خواهد بود. بورس اوراق بهادار محلی در دوبی،  Nasdaq Dubai نیز، پیش‌تر یک صندوق عمومی بیت کوین (BTC) را توسط شرکت مدیریت دارایی های دیجیتال کانادایی 3iQ، در ماه ژوئن لیست کرده بود.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام