درخواست برای بیمه بیکاری امریکا به طور غیر منتظره ای افزایش یافت
اخبار فارکس

درخواست برای بیمه بیکاری امریکا به طور غیر منتظره ای افزایش یافت

امروز پنجشنبه 13 ژانویه 2022، طبق پنجشنبه هر هفته که گزارش US Jobless Claims یا همان درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی امریکا اعلام می شود، این گزارش منتشر شد.

تعداد امریکایی هایی که برای این بیمه بیکاری فرم پرکرده اند، به خاطر شیوع مجدد سویع اومیکرون، در هفته اول ژانویه، به شدت افزایش پیدا کرد. این آمار درست اندازه تعداد افرادی است که هفته های گذشته برای قسمت آمار مشاغل امریکا اعلام شد.

درخواست برای بیکاری در هفته منتهی به 8 ژانویه 2022، با افزایش 23000 نفر به رقم 230.000 نفر افزایش یافت. این آماری بود که امروز اداره کار ایالات متحده امریکا اعلام کرد. اقتصاددانان و برخی تحلیلگران بازار، رقم 200.000 نفر را برای این هفته، پیش بینی کرده بودند.

شایان ذکر است که این رقم کمتر از رقم بعد از شروع همه گیری کووید در ایالات متحده است. گزارش امروز اداره کار، نشانه دیگری از قوی تر شدن بازار کار امریکا می باشد. در حقیقت این تعداد، از رقم اوایل آوریل 2020، که 6.149 میلیون نفر بود، به شدت کاهش پیدا کرده است.

باید اضافه کنیم که هنوز هم تعداد متقاضیان بیمه هفتگی بیکاری در امریکا، با توجه به شیوع مجدد سویه اومیکرون، بسیار اندک می باشد. دلیل آن هم این است که با شیوع مجدد کووید، بسیاری از شرکت های هواپیمایی، مدارس و مشاغل مجددا کار خود را تعطیل کردند.

کارفرمایان در اواخر نوامبر گذشته با 10.6 میلیون شغل، به دنبال کارگر می گشتند. هفته گذشته دولت امریکا نرخ بیکاری را اعلام کرد. این نرخ در 22 ماه گذشته به پایین ترین سطح خود یعنی 3.9% در ماه دسامبر کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این موضوع، بازار مشاغل امریکا به حداکثر اشتغال خود نزدیک شده است. در حال حاضر نیروی کار حدود 2.2 میلیون نفر کمتر از قبل از همه گیری می باشد.

دیروز چهارشنبه فدرال رزرو امریکا گزارشی را از کتاب بژ خود منتشر کرد، که شنیدنی است. این گزارش حاکی از این است که بسیاری از کارفرمایان دنبال مشاغل نیمه وقت هستند و تعدادی دیگر نیز، در حال ایجاد شرایطی هستند که کارگران موجود خود را حفظ کنند.

کاهش کسادی بازار کار و تورم فزاینده باعث شده تا اقتصاددانان انتظار داشته باشند که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را افزایش دهد. قیمت‌های مصرف‌کننده در دسامبر نسبت به سال گذشته همین موقع، 7 درصد افزایش داشته که این رقم بزرگترین افزایش از ژوئن 1982 تا به حال بوده است.