به دنبال گزارش تورم پایین تر از حد انتظار، بازده اوراق متفاوت شدند
اخبار فارکس

به دنبال گزارش تورم پایین تر از حد انتظار، بازده اوراق متفاوت شدند

نکاتی که در این گزارش اقتصادی مربوط به بازده اوراق قرضه خزانه داری خواهید خواند، به شرح زیر است:

  •  انتشار گزارش قیمتهای صادرات و واردات ماه اوت امروز ساعت 17
  • انتشار داده های تولیدات صنعتی ماه اوت در ساعت 17:45

در پی انتشار نرخ تورم کمتر از حد انتظار دیروز، نرخ بازده اوراق قرضه خزانه داری برای امروز چهارشنبه به هم ریخته و متفاوت شده اند.

امروز نرخ سود بازده اوراق قرضه خزانه داری 10 ساله ایالات متحده امریکا، کمتر از 1 واحد پایه افزایش یافت و در ساعت 03:30 صبح به وقت شرق امریکا، در قیمت 1.28% رسید. ولی نرخ سود بازده اوراق قرضه خزانه داری 30 ساله ایالات متحده امریکا با 1 واحد پایه کاهش، به قیمت 1.845% رسید. یادتان باشد حرکت بازده اوراق قرضه و قیمت آن، با هم رابطه ای معکوس دارند و 1 واحد پایه هم برابر با 0.01% است.

دیروز سه شنبه زمانیکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ماه اوت ایالات متحده امریکا موسوم به تورم، منتشر شد، بازده اوراق قرضه خزانه داری به قیمت 1.277% کاهش پیدا کرد.

نرخ تورم نسبت به سال قبل 5.3.% افزایش داشت. کارشناسان اقتصادی افزایش 5.4% را پیشبینی کرده بودند. نرخ خالص تورم نیز در ماه اوت نسبت به ماه گذشته، 0.1% افزایش یافت که این رقم 0.3% پایین تر از پیشبینی کارشناسان بود.

ویلم سلز، مدیر ارشد سرمایه گذاری در بانکداری خصوصی و مدیریت ثروت در HSBC، روز سه شنبه گفت که:

این داده ها باید در بازار ایجاد آرامش کند چرا که به نظر نمی رسد تورم بیش از این در حال پیشروی باشد در نتیجه، فدرال رزرو می تواند رویکردی تدریجی برای اجرای سیاستهایش درباره عادی سازی و برنامه کاهش خرید اوراق قرضه دولتی موسوم به Tapering را اجرا کند. سلز گفت که : HSBC  انتظار دارد تورم تا انتهای امسال کاهش یابد، و این کاهش تا حدی به این دلیل است که اثرات پایه ای قیمت کالاها در پایان هر سال، تورم زا خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش گسترش نوع دلتا کرونا و مسائل مربوط به زنجیره تامین، افزود: با این حال، عدم اطمینان در مورد سرعت و میزان سقوط هنوز وجود دارد، زیرا متغیرهای زیادی بر تورم تأثیر می گذارند.

امروز چهارشنبه حراج 30 میلیارد دلار اوراق قرضه 119 روزه برگزار می شود. ضمنا امروز گزارش قیمتهای صادرات و واردات ماه اوت قرار است ساعت 17 و گزارش داده های تولیدات صنعتی ماه اوت در ساعت 17:45، قرار است منتشر شوند.