معامله گران در انتظار داده های مهم (اخبار فارکس پنجشنبه 11 خرداد)
اخبار فارکس

معامله گران در انتظار داده های مهم (اخبار فارکس پنجشنبه 11 خرداد)

امروز پنجشنبه اولین روز ماه ژوئن 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را از آخرین خبرها و رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که با نماد dxy معروف است امروز و در ابتدایی ترین ساعات مارکت به وقت اروپا موفق شد تا سطح مهم مقاومتی 104.50 صعود کند. ولی از آنجا که به نظر می رسد یک سطح مهم مقاومتی در این ناحیه وجود دارد بلافاصله سروکله خرس های مارکت پیدا شد.

 در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم دلار امریکا اطراف سطح مهم و روانی 104 در حال معامله شدن می باشد.

دلیل اصلی که باعث شده دلار تا بدین لحظه جذابیت خود را از دست بدهد فضای مثبت اطراف استاک مارکت امریکا است.

اگر همین الان چارت شاخص آتی سهام S&P 500 را باز کنید متوجه صعود قیمت تا 4201 خواهید شد.

سرمایه گذاران اواخر روز چهارشنبه پس از تصویب لایحه ای که مجلس نمایندگان برای تعلیق سقف بدهی دولت ایالات متحده تا اول ژانویه 2025 تصویب کرد نفس راحتی کشیدند.

همین فاکتور مهم نیز یکی دیگر از دلایل مهم فاندامنتالی بازگشت قیمت دلار امریکا می باشد.

ضمنا بد نیست بدانید دیروز دو نفر از اعضای با نفوذ FOMC تمایل خود را برای توقف افزایش نرخ های بهره در این ماه نشان دادند.

در واقع، یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو به نام فیلیپ جفرسون، گفت که توقف افزایش نرخ های بهره در نشست بعدی FOMC زمان لازم را برای تجزیه و تحلیل داده های بیشتر قبل از تصمیم گیری در مورد میزان انقباض اضافی ارائه می دهد.

در همین حین و به طور جداگانه، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا نیز از توقف نرخ های بهره در جلسه بعدی این کمیته حمایت کرد.

تمامی موارد ذکر شده دست به دست هم داده اند تا قیمت دلار امریکا امروز ضعیف تر شود.

رویدادهای مهم امروز

امروز قرار است اتحادیه اروپا گزارش تورم ماه می و بانک مرکزی اروپا هم صورتجلسه نشست ماه می خود را منتشر کند. ایالات متحده امریکا نیز قرار است درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی و تغییرات مشاغل ADP خود را اعلام کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز EURUSD که تا اطراف 1.0661 سقوط کرده بود در این لحظه به دلیل تضعیف دلار امریکا اطراف قیمت 1.0710 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم که تا سطح مهم روانی 1.24 سقوط کرده بود در این لحظه اطراف قیمت 1.2470 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم پس از صعود تا اطراف سطح مهم و روانی 140، شروع به ریزش کرده است.

در انتها اونس جهانی طلا هم که تا 1953 دلار سقوط کرده بود بعد از تضعیف قیمت دلار موفق شده تا نزدیک سطح مهم و روانی 1970 دلار صعود کند.