امروز گزارش NFP (اخبار فارکس جمعه 15 دی)
اخبار فارکس

امروز گزارش NFP (اخبار فارکس جمعه 15 دی)

امروز جمعه 5 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

شاخص دلار امریکا که در بازارهای مالی با نماد DXY معروف است به دنبال افزایش های چند روز گذشته خود امروز و تا بدین لحظه هم موفق شده خودش را تا اطراف قیمت 102.64 بالا بکشد.

دیروز ایالات متحده امریکا گزارش مشاغل ADP خود را منتشر کرد.

داده های روز پنجشنبه امریکا نشان داد که اشتغال در بخش خصوصی در ماه دسامبر 164.000 نفر افزایش یافته که از انتظار بازار برای افزایش 115.000 نفر فراتر رفت.

علاوه بر این وزارت کار گزارش داد که در هفته منتهی به 30 دسامبر 202.000 درخواست برای اولین بار به منظور دریافت مزایای بیکاری وجود داشته است که نسبت به 220.000 هفته گذشته این رقم کاهش یافته بود (یادتان باشد هرچه رقم این گزارش کمتر باشد دلار امریکا قوی تر خواهد شد).

نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده هم در واکنش به این گزارش موفق شد تا بالای 4 درصد افزایش پیدا کند و دلاری را که کاهش پیدا کرده بود با خودش کمی بالا بکشد.

نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله کماکان بالای 4 درصد در حال بالا و پایین شدن است.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

امروز قرار است یورواستات داده های شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده در ماه دسامبر را منتشر کند که معیار تورم ترجیحی بانک مرکزی اروپا (ECB) برای منطقه یورو است.

ایالات متحده هم قرار است گزارش مشاغل خود را که شامل: میانگین ساعتی دستمزدها، نرخ بیکاری، نرخ مشارکت کنندگان در بازار کار و غیره می باشد را به علاوه شاخص مدیران خرید خدمات ISP خود را منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

دیروز جفت ارز EURUSD اندک صعودی از خود نشان داد و تا اطراف قیمت 1.0970 بالا رفت. ولی طولی نکشید که با گزارش قوی مشاغل ADP امریکا و در خواست برای مطالبات بیکاری هفتگی دلار قوی شد و یورو شروع به ریزش کرد.

این جفت ارز در حال حاضر کمی بالاتر از سطح مهم 1.09 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز GBPUSD هم که دو روز گذشته صعودی بود موفق شد تا بالای 1.27 افزایش پیدا کند. این جفت ارز در حال حاضر کمی پایین تر از همین سطح مهم 1.27 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم که برای چهارمین روز متوالی صعودی می باشد امروز موفق شد خودش را تا اطراف قیمت 145.35 بالا بکشد. این جفت ارز در این لحظه که مشغول نگارش این خبر هستیم کمی پایین تر از سطح مهم 145 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا دو روز است که اطراف قیمت 2045 دلار راکد مانده و در حال درجا زدن می باشد. فراموش نکنید که خبر NFP امروز محرک اکثر این جفت ارزها خواهد بود.