خبر امروز (جمعه 23 اردیبهشت) فارکس: گزارش احساسات مصرف کننده
اخبار فارکس

خبر امروز (جمعه 23 اردیبهشت) فارکس: گزارش احساسات مصرف کننده

به گزارش بخش اخبار فارکس رسانه دنیای ترید: امروز جمعه 13 می 2022 آخرین روز فعالیت بازار فارکس در این هفته میلادی است. اگر سری به تقویم اقتصادی فارکس امروز بزنید، مشاهده خواهید کرد که یک روز آرامی را پیش رو داریم. جدای از این مساله، امروز جمعه است و معمولا جمعه ها مارکت فارکس آرام تر است. در ادامه نکات مهمی که لازم است بدانید را، برای تان شرح خواهیم داد.

اولین خبری که امروز برای ایالات متحده قرار است منتشر شود، گزارش قیمت واردات است که راس ساعت 17 به وقت ایران اعلام خواهد شد. این گزارش مقدار تغییرات به وجود آمده در واردات کالاها و خدمات محلی را اعلام می کند.

خبر بعدی که کمی مهمتر می باشد، گزارش احساسات مارکت است که توسط دانشگاه میشیگان ارزیابی می شود. قرار است این خبر ساعت 18:30 منتشر شود. فراموش نکنید که رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از انتظارات مارکت باشد، برای دلار امریکا بهتر است.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: تحلیل روزانه فارکس

گزارش بعدی که همین ساعت توسط دانشگاه میشیگان بررسی شده، خبر انتظارات تورمی است. این گزارش تحقیقی از مردم ایالات متحده نسبت به انتظارات آنها از تورم در 12 ماه آینده است.

در انتها آخرین خبر فارکس ما، گزارش سخنرانی یکی از مقامات فدرال رزرو امریکا است که قرار است راس ساعت 20:30 منتشر شود. در حقیقت میزبان این نشست آنلاین، بانک مرکزی اروپا است و انتظار می رود بعد از این سخنرانی، مراسم پرسش و پاسخ نیز برگزار شود.

خوب، اجازه دهید کمی هم درباره دیگر دارایی ها و وقایعی که تا امروز اتفاق افتاده، توضیحی دهیم.

شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند، پس از اینکه دیروز تا رقم 105.92 که بالاترین سطح شاخص دلار در 20 ساله گذشته است صعود کرد، امروز و در این لحظه به خاطر جو آرام مارکت، در قیمت 104.55 در حال معامله شدن است.

در بیانیه‌ای که اوایل امروز جمعه منتشر شد، معاون شهردار شهر شانگهای چین، وو چینگات گفت: قرار است تا اواسط ماه مه میزان آلودگی‌های کووید در سطح جامعه به صفر برسد. شهردار شانگهای همچنین افزود: هدف شانگهای کاهش محدودیت های ترافیکی و باز کردن مغازه ها به شیوه ای منظم است. این خبر، خبر خوبی برای مارکت است چرا که چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا است.

پس از انتشار این خبر، شاخص کامپوزیت شانگهای کمی صعود کرد و تا بدین لحظه 0.8% افزایش را ثبت کرده است. ضمنا به خاطر جو مثبتی که این خبر از خود به جا گذاشت، شاخص های آتی سهام ایالات متحده نیز در این لحظه مثبت شده اند.

دیروز داده های امریکا نشان دادند که شاخص خالص تورم تولید کننده از رقم 9.6% در ماه مارس به عدد 8.8% در ماه آوریل کاهش یافته اند. پیش بینی کارشناسان اقتصادی رقم 8.9% بود.

در همین حین طی مصاحبه ای که با آقای جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو انجام شد، ایشان تایید کردند: انتظار ما این است که در هر دو نشست آتی فدرال رزرو، نرخ های بهره به اندازه 50 واحد در هر جلسه، افزایش پیدا کنند.

در ادامه، واکنش این خبر را در نمودار بازدهی اوراق قرضه ده ساله که 4 روز گذشته را قرمز بود، مشاهده کردیم و امروز نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله سبز و 2.91% می باشد.