امروز صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 13 دی)
اخبار فارکس

امروز صورتجلسه FOMC (اخبار فارکس چهارشنبه 13 دی)

امروز چهارشنبه 3 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

دیروز شاخص دلار امریکا در اولین روز کاری خود از سال 2024 میلادی در مقابل رقبای خود شروع به قوی تر شدن کرد. البته منظور از قوی تر شدن این است که دلار در حال اصلاح ریزش های قبل از سال نو خود می باشد.

اگر همین الان سری به چارت شاخص دلار بزنید متوجه تثبیت قیمت دلار بالای سطح مهم 102 خواهید شد.

حال اگر نمودار نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده که یکی از محرک های دلار امریکا است را باز کنید مشاهده خواهید کرد که بازده ده ساله دیروز موفق شد تا بالای 4.02 درصد صعود کند.

بازده اوراق در این لحظه کمی پایین تر از همین سطح مهم 4 درصد با رنگ سبز در حال بالا و پایین شدن می باشد.

در همین حال، دیروز شاخص های اصلی وال استریت در محدوده منفی باز شدند و شاخص ترکیبی نزدک بیش از 1.5 درصد سقوط کرد. در ضمن شاخص های آتی سهام ایالات متحده تا بدین لحظه وضعیت مناسبی ندارند.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

مهمترین خبرهای امروز فارکس یکی افتتاح مشاغل جولتز ماه نوامبر و دیگری شاخص مدیران خرید کارخانجات ISM ماه دسامبر امریکا است.

در ضمن مهمترین رویداد امروز هم صورتجلسه آخرین نشست رسمی مقامات بانک مرکزی امریکا در سال 2023 است.

وضعیت جفت ارزها و طلا

دیروز جفت ارز EURUSD از لحاظ تکنیکالی تحت فشار شدید فروش از سمت خرس ها قرار گرفت و بعد از ریزش تا پایین سطح مهم 1.10 شروع به سقوط تا اطراف قیمت 1.0938 کرد.

 جفت ارز یورو به دلار در این لحظه کمی بالاتر از قیمت مهم 1.0950 وارد فاز درجا زدن شده است. در ضمن امروز آلمان قرار است نرخ بیکاری خود را که مربوط به ماه دسامبر است منتشر کند.

جفت ارز GBPUSD هم بعد از اینکه دیروز از سمت خرس های مارکت تحت فشار شدید قرار گرفت تا پایین سطح مهم 1.26 سقوط کرد. البته کمی بعد دوباره خودش را پیدا کرد و در این لحظه اطراف قیمت 1.2650 در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم بعد از رالی افزایشی دیروز خود که باعث شد تا بالای سطح مهم 142 صعود کند امروز و تا بدین لحظه هم در حال بالا رفتن و نزدیک شدن به سطح مقاومتی 142.50 می باشد.

بزرگترین فاکتوری که باعث قوی تر شدن این جفت ارز شد، رالی صعودی نرخ بازده اوراق قرضه و به دنبال آن افزایش قیمت دلار امریکا می باشد.

دیروز جفت ارز USDCAD هم شروع به قوی تر شدن کرد و موفق شد خودش را بالای سطح مهم 1.33 تثبیت کند. این جفت ارز در حال حاضر اطراف قیمت 1.3330 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها اونس جهانی طلا هم بعد از افزایش دیروز خود تا نزدیک سطح مهم 2080 دلار موفق شد در قیمت 2059 دلار روز کاری خود را به پایان برساند. طلای جهانی در این لحظه اطراف قیمت 2066 دلار و با رنگ سبز به کار خود ادامه می دهد.