امروز GDP اروپا (اخبار فارکس سه شنبه 10 بهمن)
اخبار فارکس

امروز GDP اروپا (اخبار فارکس سه شنبه 10 بهمن)

امروز سه شنبه 30 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر سری به چارت شاخص دلار امریکا بزنید مشاهده خواهید کرد که دلار کمی بالاتر از سطح مهم 103.50 و با رنگ سبز در حال معامله شدن می باشد. اگر کمی به نمودار روزانه دلار دقت کنید مشاهده خواهید کرد که دلار از 16 ژانویه درون یک الگوی مستطیل قرار گرفته و در همین محدوده در حال بالا و پایین شدن است.

در کل مارکت فارکس امروز به دلیل تشدید بحران های ژئوپلیتیکی و مشکلات مسکن در چین مجددا وارد فاز احتیاط و دوری از دارایی های ریسکی شده است.

عملکرد خوش ‌بینانه سهام ‌های بخش فناوری به شاخص سهام نزدک کمک کرد تا بیش از 1 درصد افزایش یابد. همین فاکتور باعث شد تا صعودهای بیشتر دلار تا بدین لحظه با مشکل مواجه شود.

در همین حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نیز به زیر 4.1 درصد کاهش یافت و فشار منفی مضاعفی را روی دلار امریکا وارد کرد.

در ضمن اوایل امروز سه ‌شنبه پس از گزارش ‌های دیروز دادگاه عالی هنگ‌ کنگ مبنی بر انحلال گروه مسکن Evergrande، شاخص ‌های اصلی سهام در آسیا تحت فشار نزولی شدید قرار گرفتند.

در کل شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ اوایل امروز صبح 2 درصد و شانگهای کامپوزیت هم بیش از 0.5 درصد کاهش از خود نشان دادند.

در همین حال، خبرگزاری سی ان ان گزارش داد که واکنش جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به حمله مرگبار روز یکشنبه به ارتش ایالات متحده احتمالا قوی تر از اقدامات تلافی جویانه قبلی خواهد بود.

انتظار می رود بایدن مجوز اقدامات نظامی بیشتری را صادر کند اما کارشناسان به شدت نگران عمیق تر شدن درگیری ها در منطقه هستند.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

اروپایی ها قرار است امروز راس ساعت 13:30 به وقت ایران گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم خود را منتشر کنند (این مساله شامل منطقه یورو و آلمان خواهد بود).

کمی دیرتر هم هیئت کنفرانس قرار است داده‌ های شاخص اعتماد مصرف ‌کننده ایالات متحده ماه ژانویه را منتشر کند و اداره آمار کار امریکا هم قرار است گزارش فرصت ‌های شغلی JOLTS را که مربوط به ماه دسامبر است را به مارکت اعلام کند.