امروز PMI اروپا و انگلستان (اخبار فارکس پنجشنبه 2 آذر)
اخبار فارکس

امروز PMI اروپا و انگلستان (اخبار فارکس پنجشنبه 2 آذر)

امروز پنجشنبه 23 نوامبر 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

اگر همین الان چارت شاخص دلار امریکا را که با نماد DXY در بازار فارکس معروف است باز کنید متوجه سقوط قیمت دلار تا اطراف 103.50 خواهید شد.

دلار امریکا دیروز تا بالای سطح مهم 104 هم صعود کرد ولی بلافاصله با مقاومت خرس های مارکت مواجه شد. دلیل افزایش دیروز قیمت دلار گزارش درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی بود.

دیروز چهارشنبه داده های ایالات متحده نشان داد تعداد درخواست های اولین بار برای مزایای بیکاری در هفته منتهی به 17 نوامبر از 233.000 نفر در هفته قبل به 209.000 کاهش یافته است (در نظر داشته باشید هر چه تعداد این گزارش کمتر باشد دلار امریکا قوی تر خواهد شد و بالعکس).

بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری هم در واکنش به این گزارش صعود کرد و به کمک دلار امریکا شتافت.

فعالیت‌ های تجاری در بخش خصوصی استرالیا در اوایل نوامبر با سرعت فزاینده‌ای به انقباض خود ادامه داد و PMI مرکب جودو بانک از 47.6 در ماه اکتبر به 46.4 کاهش یافت.

رویدادها و خبرهای مهم امروز

امروز قرار است گزارش HCOB کارخانجات و شاخص مدیران خرید خدمات آلمان و منطقه اروپا به علاوه گزارش شاخص مدیران خرید انگلستان در سشن لندن منتشر شود.

بانک مرکزی اروپا هم قرار است حساب های نشست قبلی خود را منتشر کند.

در انتها یادتان باشد به دلیل تعطیلی روز شکرگزاری در امریکا بازارهای سهام و اوراق قرضه در سشن نیویورک کار نخواهند کرد. این فاکتور مهم باعث کاهش حجم معاملات در بازار خواهد شد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز پر طرفدار و مهم EURUSD به دنبال صعود دیروز خود امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا اطراف 1.0930 بالا بکشد.

ضمنا بد نیست بدانید یواخیم ناگل، رئیس بانک بوندس‌ گفت که نرخ های بهره باید بالا بماند تا تورم به هدف اصلی خود بازگردد.

جفت ارز GBPUSD هم به دنبال صعود دیروز خود امروز و تا بدین لحظه موفق شده خودش را تا اطراف قیمت 1.2540 بالا بکشد.

جفت ارز AUDUSD هم خبر شاخص مدیران خرید امروز صبح را نادیده گرفته و تا بدین لحظه موفق شده ت اطراف 0.6574 صعود کند.

جفت ارز USDJPY دیروز تا بالای سطح مهم 149 صعود کرد ولی الان و تا بدین لحظه اطراف قیمت 149.20 وارد فاز درجا زدن شده است. یادتان باشد قرار است فردا جمعه صبح روز به وقت ایران گزارش تورم ژاپن به علاوه شاخص مدیران خرید بانک جیبون منتشر شود.

در انتها اونس جهانی طلا هم دیروز و امروز سبز و در حال تلاش برای شکستن سطح مهم مقاومتی 2000 دلار است. طلای جهانی در این لحظه چند پیپی پایین تر از سطح مهم و روانی 2000 دلار در حال معامله شده می باشد.