امروز ECB و تولید ناخالص امریکا (اخبار فارکس پنجشنبه 5 بهمن)
اخبار فارکس

امروز ECB و تولید ناخالص امریکا (اخبار فارکس پنجشنبه 5 بهمن)

امروز پنجشنبه 25 ژانویه 2024 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

همینطور که در جریان هستید دیروز شاخص دلار امریکا در نیمه اول ساعت کاری مارکت و در سشن معاملاتی اروپا در مقابل تمام رقبای خود ضعیف شد و شروع به ریزش کرد.

دلیل این ضعیف تر شدن تغییر فضای مارکت از ریسک گریز به سمت دارایی های پر ریسک تر بود.

البته طولی نکشید که در تایم کاری امریکا، داده‌ های خوش ‌بینانه PMI که نشان داد فعالیت‌ های اقتصادی در بخش خصوصی با سرعتی قوی ‌تر از پیش ‌بینی ‌ها در اوایل ژانویه گسترش یافته است به دلار کمک کرد ضررهای خود را کمتر کند.

حال اگر سری به چارت شاخص دلار امریکا بزنید مشاهده خواهید کرد که دلار کمی بالاتر از سطح مهم 103 و با رنگ قرمز در حال معامله شدن می باشد.

ضمنا نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری هم بالای 4 درصد است و شاخص های آتی سهام امریکا هم ترکیبی از قرمز و سبز می باشند.

خبرها و رویدادهای مهم امروز فارکس

امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) قرار است راس ساعت 16:45 به وقت ایران نشست ماه ژانویه خود را که به منظور تعیین نرخ های بهره است را برگزار کند. درست به همین دلیل است که مارکت هم تا بدین لحظه آرام می باشد.

چیزی که جلسه بانک مرکزی اروپا را جذاب تر کرده قرائت بیانیه شورای سیاستگذاری ECB است.

خبر مهم دیگر راس ساعت 17 از سمت امریکا است؛ امریکایی ها قرار است گزارش تولید ناخالص داخلی فصلی خود را منتشر کنند. علاوه بر این طبق روال هر پنجشنبه ایالات متحده قرار است گزارش درخواست برای مطالبات بیکاری هفتگی خود و گزارش کالاهای بادوام را نیز اعلام کند.

در نظر داشته باشید که تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم سال 2023 رقم 2 درصد شود که این عدد از 4.9 درصد سه ماهه سوم بسیار کمتر می باشد.

وضعیت جفت ارزها و طلا

دیروز جفت ارز USDCAD موفق شد خودش را تا اطراف 1.3530 بالا بکشد. دلیل این مساله این بود که دیروز بانک مرکزی کانادا (BoC) نرخ های بهره خود را بدون تغییر و در همان رقم قبلی رها کرد.

رئیس BoC در کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست اذعان کرد که بحث ‌ها میان سیاست‌ گذاران به این موضوع تغییر کرده که تا چه مدت نرخ ها باید در سطح فعلی نگه داشته شود تا بتوان آنها را کاهش داد.

جفت ارز EURUSD دیروز به دلیل ضعف سراسری دلار موفق شد تا اطراف 1.0933 صعود کند.
در انتها اونس جهانی طلا در این لحظه اطراف قیمت 2014 دلار در حال معامله شدن می باشد.