داده های اقتصادی امروز و نوسان پوند و دلار
اخبار فارکس

داده های اقتصادی امروز و نوسان پوند و دلار

با توجه به اینکه تمرکز بازار روی بانک مرکزی انگلستان و فدرال رزرو امریکا است، گزارشات اقتصادی امروز، تاثیرات زیادی روی پوند انگلستان و دلار ایالات متحده خواهد گذاشت.

اخبار اوایل روز

بازار آسیا

امروز صبح در تقویم اقتصادی آغاز شلوغ تری داشتیم. در نیمه های شب به وقت ایران، دلار استرالیا گزارشاتی را ارائه کرد. امروز گزارشات ارقام تولیدات صنعتی نهایی ژاپن هم منتشر شد. به غیر از هرگونه تجدید نظر نسبت به ارقام اولیه، انتظار زیادی هم نداشتیم که این گزارش، روی مارکت تاثیر بگذارد.

اخبار مرتبط با اوسی

امروز صبح، گزارشات قیمت مسکن و اعتماد کسب و کار در کانون توجهات بودند.

قیمت مسکن در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه قبل، 6.7% افزایش داشت. اقتصاددانان رقم 6.0% را پیشبینی کرده بودند. قیمت مسکن در سه ماهه قبل، 5.4% افزایش پیدا کرده بود.

اما گزارشی که اهمیت بیشتری داشت، ارقام اعتماد کسب و کار بود.

NAB Business Confidence شاخص اطمینان کسب و کار بانک ملی استرالیا: این گزارش تحقیقاتی از کسب و کارهای استرالیایی به غیر از صنعت کشاورزی انجام می دهد. رقم بالای صفر نشان دهنده بهبود اوضاع و زیر صفر نشان دهنده، بدتر شدن وضعیت است. دو نسخه ماهانه و سه ماهه از این گزارش وجود دارد که نوع ماهانه آن تاثیرات بیشتری روی مارکت می گذارد. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصاد کشور است. مشاغل به سرعت نسبت به شرایط بازار واکنش نشان می دهند و تغییر در احساسات آنها می تواند نشانه اولیه فعالیتهای اقتصادی آینده مانند هزینه ها، استخدام ها و سرمایه گذاری باشد. این گزارش، بررسی حدود 350 مشاغل است که از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط فعلی تجارت را ارزیابی کنند. این گزارش ماهانه و 11 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور بهتر است.

در ماه اوت، شاخص اطمینان کسب و کار NAB، از 8- به 5- افزایش یافت.

بر اساس تحقیقات ماه اوت:

  •  شرایط کسب و کار پس از مشاهده کاهش چشمگیر 2 ماه متوالی، با 4 امتیاز به 14+ رسید.
  • علیرغم افزایش اعتماد به نفس ها، شاخص اطمینان به کسب و کارها در اعماق قرمز باقی مانده است و این مسئله، عدم اطمینان اقتصادی ناشی از اقدامات قرنطینه ها را نشان می دهد.
  • در حالی که اعتماد به نفس و شرایط بسیار داغ شده است، سطح فعلی بسیار بالاتر از سطح دیده شده در سال 2020 است (منظور زمان شروع همه گیری است).    

دلار استرالیا با انتشار این ارقام از 0.73682 دلار به 0.73638 دلار حرکت کرد. در زمان نوشتن این گزارش، دلار اوسی با 0.06٪ کاهش به 0.73635 دلار رسید.

اخبار سایر نقاط

در زمان نوشتن این گزارش، ین ژاپن با 0.06٪ کاهش در قیمت 110.060 در برابر دلار آمریکا رسید، و دلار کیوی هم با 0.03٪ کاهش به 0.7117 دلار رسید.

و اما اخبار امروز

اخبار مرتبط با یورو

امروز در تقویم اقتصادی روز تقریبا آرامی برای یورو پیش رو داریم.

امروز گزارش ارقام نهایی تورم ماه اوت اسپانیا قرار است اعلام شود. به استثنا هرگونه تجدید نظر در ارقام و جهش آنها به سمت بالا، انتظار تاثیر زیادی روی مارکت نداریم.

در زمان نوشتن این گزارش، یورو با 0.03٪ کاهش به 1.1808 دلار رسید.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند بریتانیا روز شلوغی پیش رو داریم.

امروز قرار است میانگین درآمد ساعتی، درخواست برای بیمه بیکاری و نرخ بیکاری بریتانیا اعلام شود.

Claimant Count Change یا درخواست برای بیمه بیکاری بریتانیا: این شاخص، میزان تغییرات و نوسانات را در افرادی که ماه گذشته درخواست بیمه بیکاری کرده اند، اندازه گیری می کند. این اولین نشانه وضعیت اشتغال است که یک ماه زودتر از نرخ بیکاری منتشر شد. لازم به ذکر است که این، یک اندیکاتور تاخیری است و گذشته را مورد ارزیابی قرار می دهد. تعداد بیکاران نشانه مهمی از سلامت کلی اقتصاد است زیرا هزینه های مصرف کننده با شرایط بازار کار ارتباط زیادی دارد. بیکاری همچنین، یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که سیاست پولی کشور را هدایت می کنند. نامهای دیگر این شاخص: Jobless Claims و Unemployment Change می باشد. زمان انتشار این شاخص به صورت ماهانه و 16 روز بعد از پایان هر ماه می باشد. ضمنا رقمی که منتشر می شود اگر کمتر از انتظارات و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.

در زمان نوشتن این خبر، پوند با 0.03٪ افزایش به 1.3842 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا روز تقریبا شلوغی پیش رو داریم.

امروز ساعت 17 به وقت ایران، قرار است گزارش تورم امریکا منتشر شود. با توجه به اینکه فدرال رزرو تورم را موقتی می داند، جهش دیگری به سمت بالا، دست شاهین های فدرال رزرو را باز تر کرده و دلار را اندکی به جلو پرتاب می کند.

اقتصاددانان پیشبینی کردند نرخ خالص تورم سالانه از رقم 4.3% به 4.2% کاهش پیدا کند.

در زمان نوشتن این گزارش، شاخص دلار آمریکا با 0.10٪ افزایش به 92.675 رسید.

اخبار مرتبط با لونی

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا هم یک روز تقریبا آرامی پیش رو داریم.

امروز عصر ساعت 17 قرار است گزارش فروش کارخانجات کانادا اعلام شود. با توجه به اینکه اخبار مهم دیگری وجود ندارد، انتظار می رود ارقام اعلام شده، تاثیر اندکی روی مارکت بگذارد. بعید به نظر می رسد تاثیرات ناشی از این ارقام، ماندگار و طولانی مدت باشد.

احساسات و هیجانات ریسک بازار و قیمت نفت خام همچنان مهم خواهد بود زیرا عدم اطمینان در مورد بهبود اقتصادی باقی مانده است.

در زمان نوشتن این گزارش، لونی با 0.02٪ کاهش به 1.2651 دلار در برابر دلار آمریکا رسید.