امروز نشست BoE و SNB (اخبار فارکس پنجشنبه 1 تیر)
اخبار فارکس

امروز نشست BoE و SNB (اخبار فارکس پنجشنبه 1 تیر)

امروز پنجشنبه 22 ژوئن 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید شما را از آخرین رویدادهای درون مارکت آگاه کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

دیروز چهارشنبه شاخص دلار امریکا که با نماد DXY در بازار فارکس معروف است در سشن معاملاتی نیویورک تحت فشار شدید فروش از سمت خرس های مارکت قرار گرفت.

اگر نگاهی به چارت شاخص دلار بیندازید متوجه خواهید شد که دلار هر آنچه سه روز قبل از چهارشنبه کسب کرده بود را یک جا به مارکت پس داد.

در حقیقت دلار امریکا تا خود سطح مهم و روانی 102 سقوط کرد. امروز و تا بدین لحظه هم شاخص دلار درست در همین قیمت 102 در حال درجا زدن می باشد.

همان گونه که در جریان هستید دیروز رئیس فدرال رزرو امریکا، جرومی پاول، در اظهارات از قبل آماده شده خود برای ارائه در روز اول مراسم ادای سوگند مجدداً تأکید کرد که تقریباً همه شرکت کنندگان FOMC انتظار دارند تا پایان سال جاری افزایش نرخ های بهره "تا حدودی بیشتر" مناسب باشد.

وی در ادامه افزود: قرار شده ما تصمیمات خود را از این به بعد و بر اساس داده های موجود و ریسک های احتمالی و چشم انداز آینده اقتصادی "جلسه به جلسه" اتخاذ کنیم.

به دنبال این اظهارات شاهینی پاول، تمام شاخص های اصلی سهام بازار وال استریت سقوط کردند ولی دلار امریکا با توجه به فضای گریز از ریسک درون مارکت نتوانست صعود کند.

حال و بر اساس ابزار گروه CME چیزی بالغ بر 70 درصد معامله گران و مشارکت کنندگان درون مارکت منتظر یک افزایش نرخ بهره 25 واحدی برای ماه ژوئیه هستند.

رویدادهای مهم بازار امروز فارکس

همانطور که مطلع هستید مارکت امروز منتظر دو نشست مهم بانک های مرکزی انگلستان (BoE) و سوئیس (SNB) می باشد. قرار است هردو این بانک های بزرگ بیانیه شورای سیاستگذاری پولی خود را منتشر کنند.

ضمنا در نیمه دوم روز و در سشن معاملاتی نیویورک قرار است ایالات متحده گزارش درخواست برای مطالبات بیکاری، فروش خانه های موجود و شاخص فعالیت ملی بانک شیکاگو را نیز منتشر کند.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز GBPUSD دیروز تا پایین سطح مهم و روانی 1.27 ریزش کرد ولی مجددا امروز با فشار گاوهای مارکت خودش را تا نزدیک سطح مهم 1.28 بالا برده است. انتظار می رود امروز بانک مرکزی انگلستان نرخ های بهره خود را از رقم 4.5 درصد به 4.75 درصد افزایش دهد.

از آنجایی که قرار نیست کنفرانس مطبوعاتی برگزار شود، سرمایه گذاران توجه زیادی به تقسیم آرا و زبان بیانیه سیاستگذاران خواهند داشت.

جفت ارز USDCHF هم دیروز و به دنبال سه روز متوالی که صعودی بود شروع به ریزش تا اطراف سطح مهم 0.89 کرد. حال امروز انتظار می رود بانک مرکزی سوئیس نرخ های بهره خود را از 1.5 درصد به 1.75 درصد افزایش دهد.

جفت ارز پر طرفدار EURUSD هم امروز عزم خود را جزم کرده و موفق شده به بالاترین میزان ماهانه خود یعنی قیمت مهم و رند 1.10 صعود کند. این جفت ارز در حال حاضر چند پیپی پایین تر از همین سطح مهم روانی در حال معامله شدن می باشد.

جفت ارز USDJPY هم که دیروز موفق شده بود به بالاترین میزان خود در هفت ماه گذشته یعنی 142.40 صعود کند مومنتوم خود را در سشن معاملاتی نیویورک از دست داد. این جفت ارز در حال حاضر اطراف قیمت مهم 142 در حال معامله شدن می باشد.

در انتها قیمت اونس جهانی طلا که دیروز موفق شد به پایین ترین میزان سه ماه گذشته خود یعنی 1920 دلار سقوط کند در حال حاضر در قیمت 1927 دلار در حال معامله شدن می باشد.