اخبارهای اقتصادی و وقایع مهم هفته پیش رو :
اخبار فارکس

اخبارهای اقتصادی و وقایع مهم هفته پیش رو :

درمورد داده های اقتصادی، یک هفته نسبتاً شلوغی پیش رو داریم. تصمیمات سیاست های پولی و گفتگوی بانکداران مرکزی نیز تأثیرگذار خواهند بود.

در مقیاس بزرگ

با 49 داده اقتصادی در این هفته منتهی به 25 ژوئن که قرار است اعلام شوند،  در تقویم اقتصادی هفته آرامتری در پیش است. در هفته قبل، 61 داده اقتصادی مورد توجه قرار گرفته بودند.

پیش بینی ها درباره دلار

PMI (شاخص مدیران خرید) بخش خصوصی همین چهارشنبه قرار است اعلام شود. انتظار میرود که برآورد شاخص مدیران خدمات ( PMI Services ) محرک اصلی باشد. بعد از آن در روز پنجشنبه تمرکزها به سمت سفارشات کالاهای بادوام (Durable Goods Order) و درخواست اولیه برای بیمه بیکاری (Initial Jobless Claims) خواهد رفت.

و در آخر هفته هم با تورم (Inflation) و شاخص هزینه مصرف شخصی (Personal Spending Numbers) به کار خود پایان میدهد.

سایر آمارها شامل اعداد تولید ناخالص داخلی نهایی سه ماهه اول (finalized 1st quarter GDP numbers)، سفارشات کالاهای بادوام (durable goods orders) و ارقام نهایی شاخص انتظارات مصرف کننده (finalized consumer sentiment figures) هستند که اینها همه تأثیرات اندکی بر دلار خواهند داشت.

و اما در قسمت سیاست های پولی ، روز سه شنبه رییس فدرال رزرو امریکا پاول توجه ها را به سمت خودش جلب میکند. همچنین گفتگوی اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نیز، نیاز به توجه و دقت دارد.

در هفته پیش، شاخص دلار امریکا نیز با 2/32% افزایش در قیمت 92.225 به کار خود پایان داد.

پیش بینی ها درباره یورو

برای یورو در تقویم اقتصادی هفته شلوغ تری خواهد بود.

در اوایل هفته، یعنی در روز سه شنبه آمار شاخص اطمینان مصرف کننده (consumer confidence index) برای منطقه یورو مورد توجه قرار خواهد گرفت.

توجه بازار سپس به PMI های بخش خصوصی مقدماتی فرانسه، آلمان و منطقه یورو منتهی می شود که روز چهارشنبه به پایان می رسد.

توقع میرود این اعداد توجهات زیادی را به خودشان جلب کند. با این حال، به دنبال برخی آمارهای ضعیف از آلمان، توقع میرودPMI تولیدات آلمان تأثیرات بیشتری بر بازار بگزارد.

در باقی مانده هفته، اقتصاد آلمان همچنان در کانون توجه خواهد ماند.

روزهای پنجشنبه و جمعه قرار است شاخص اطمینان تجاری(Business Confidence Index) و شاخص اطمینان مصرف کننده (Consumer Confidence Index) اعلام شوند.

از طرفی دیگر روز دوشنبه رییس بانک مرکزی اروپا لاگارد (ECB President Lagarde) هم قرار است صحبت کند، و Bulletin (بیانیه) اقتصادی بانک مرکزی اروپا قرار است روز پنجشنبه منتشر شود.

هر دو اینها به یورو قرار است در این هفته جهت بدهند.

یورو در هفته ای که گذشت با 2.5% کاهش در عدد 1.1863 به کار خود پایان داد.

پیش بینی ها درباره پوند انگلستان

برای پوند انگلستان در تقویم اقتصادی هفته شلوغ تری خواهد بود.

 قرار است در روز سه شنبه سفارشات روند صنعتی کنفدراسیون صنایع بریتانیا (CBI) زودتر از برآورد شاخص مدیران خرید (PMI) که روز چهارشنبه است، اعلام بشود.

انتظار می رود برآورد خدمات شاخص مدیران خرید (UK’s Services PMI) محرک اصلی باشد.

 اما مهمترین رویداد هفته، تصمیم سیاست پولی BoE است.

پس از تأخیر دولت در بازگشایی کامل انگلستان، برای افزایش پوند به یک تصمیم شاهینی Hawkish نیاز است.( شاهین یا Hawk کسی است که از سیاست پولی سختگیرانه تر، که به معنی افزایش نرخ بهره است، با هدف کنترل تورم، طرفداری می کند.

 و این اغلب به رشد اقتصادی منجر میشود، زیرا نرخ بهره بالاتر قرض گیرندگان را دلسرد و پس انداز کنندگان را تشویق میکند.

نرخ های بهره بالاتر تأثیر منفی بر ارزش سهام و شاخص های سهام در اقتصاد آسیب دیده دارند، زیرا سرمایه گذاران سهام خود را به نفع اوراق قرضه می فروشند، که این به عنوان سرمایه گذاری هایی با ریسک پایین تر در نظر گرفته می شود که اکنون به دلیل افزایش نرخ ها بازده بیشتری دارند.

این می تواند به نوبه خود باعث افزایش واحد پول آن اقتصاد شود) .

به دور از تقویم اقتصادی، اخبار جدیدی نیز درباره Covid-19 در کانون توجه قرار خواهد گرفت.ما شاهد مبارزه پوند انگلستان در این اواخر بخاطر افزایش درباره یک نوع جدید از Covid-19 به نام Delta نیز بوده ایم.

پوند انگلستان هفته گذشته را با2/45% کاهش در عدد 1/3810 در مقابل دلار امریکا به کار خود پایان داد.

پیش بینی ها درباره Loonie (دلار کانادا)

برای دلار کانادا هفته پیش رو یک هفته خلوت دیگری خواهد بود.با یک مقدار چیزهای دیگر که در این هفته  برای بازار باید در نظر گرفته شود، توقع تاثیرات زیادی از این اعداد و داده ها میرود.

در روز چهار شنبه قرار است ارقام شاخص خرده فروشی (Retail Sales) اعلام شود.

اعداد مرتبط با موجودی نفت خام (Cruide Oil Inventory Numbers) در اواسط هفته تاثیر گذار خواهد بود.

(ذخایر نفت خام، که به عنوان موجودی نیز شناخته می شود، ذخایر نفت تصفیه نشده است که به تعداد بشکه اندازه گیری می شود. تولیدکنندگان نفت و دولت ها از ذخائر نفت خام برای صاف کردن تأثیر تغییرات در عرضه و تقاضا استفاده می کنند. سطح موجودی کالا بر قیمت نفت تأثیر می گذارد، موجودی بالاتر منجر به کاهش قیمت می شود) .

دلار کانادا Loonie هفته پیش را با 3/15% کاهش در عدد 1.2465 مقابل دلار امریکا به کار خود پایان داد.

پیش بینی ها درباره دلار نیوزیلند Kiwi

برای این ارز هم هفته آرامی را پیش رو داریم.

داده های تجاری سه ماهه اول (1st Quarter Trade Data) جهت این ارز را مشخص خواهد کرد. با این وجود بازارها باید تا روز جمعه منتظر اعلام این اعداد باشند.

(تقاضای صادرات و تقاضای ارز با هم ارتباط مستقیمی دارند زیرا خارجی ها برای پرداخت هزینه صادرات کشورهای دیگر، باید ارز داخلی را خریداری کنند. تقاضای صادرات نیز بر تولید و قیمت تولید کنندگان داخلی تأثیر می گذارد) .

دلار نیوزیلند KIWI DOLLAR هفته پیش را با 3/85% کاهش در عدد 0.6936% به کار خود پایان داد.

پیش بینی ها درباره ین ژاپن

در روز چهار شنبه اعداد( بخش خصوصیه اولیه) شاخص خرید مدیران ماه جوئن در کانون توجه قرار خواهند گرفت. و انتظار میرود شاخص میزان خرید (PMI’s) هر دو یعنی هم تولید و هم خدمات توجه ها را به خودشان جلب کنند.( این نظرسنجی مربوط به شرکتهای بخش خصوصی است و ماهانه انجام می شود. از کمتر از چهار صد مدیر خرید خواسته می شود تا وضعیت شرکت و سیر تحول در زمینه های خاص مانند سفارشات جدید، استخدام، موجودی کالا، تأمین کننده های کالا و سفارشات معوقه را ارزیابی کنند) .

سپس تمرکز به سمت ارقام مربوط به تورم که در روز جمعه قرار است اعلام شود، معطوف می شود. با این وجود انتظار نداریم که این اعداد تأثیر معناداری روی ین داشته باشند.

ین ژاپن هفته پیش را با 0.60% کاهش در عدد 110.21 در مقابل دلار امریکا به کار خود پایان داد.

پیش بینی های درباره چین

برای چین هم یک هفته کاملاً آرام پیش رو است و هیچ آمار مهمی که بتواند تأثیر مهمی روی احساس بازار بگذارد وجود ندارد.

در حالی که هیچ آمار مهمی برای در نظر گرفتن وجود ندارد، PBoC  بانک مرکزی چین نرخ نخست وام  بهره (LPR) خود را روز دوشنبه تعیین می کند. هرگونه افزایش میزان LPR  بازارها را از حالت محافظت خارج میکند.

یوان چین هفته گذشته را با .90/. % کاهش در عدد 6.4531 در مقایل دلار امریکا به کار خود پایان داد.

سیاست های جغرافیایی

اگرچه در قسمت خطرات ژئوپلیتیکی هیچ خطر عمده ای برای نگرانی وجود ندارد، اما بازارها باید چشمشان به دنبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران باشند.همچنین نیم نگاهی باید به چین، روسیه و کره شمالی نیز انداخت.