در میانه برنامه های السالوادور برای بیت کوین، امریکا فشارهای سیاسی را بر این کشور افزایش می دهد
اخبار ارز دیجیتال

در میانه برنامه های السالوادور برای بیت کوین، امریکا فشارهای سیاسی را بر این کشور افزایش می دهد

ایالات متحده ظاهرا در حال افزایش فشارهای خود بر السالوادور است. کشوری که به تازگی با برنامه های خود در حال اتخاذ بیت کوین (BTC) به عنوان ارزی قانونی در کنار دلار آمریکا است.

تنش ها بین نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور و دولت جو بایدن در ایالات متحده افزایش یافته است و در همین راستا ویکتوریا نولاند، معاون سیاسی امور خارجه آمریکا، روز گذشته برای گفتگوهای رو در رو با بوکله دیدار کرد.

در حالی که رویترز گزارش داد که نولاند ابراز امیدواری کرده است که السالوادور و صندوق بین المللی پول (IMF) (که از برنامه های به کار گیری بیت کوین توسط السالوادور خوشحال نیستند)، توافقنامه ای را با توجه به "اقدام نه چندان جالب این کشور در اتخاذ بیت کوین به عنوان پول قانونی" نهایی کنند. مطبوعات داخلی نگاه کمتر امیدوارانه ای به این دیدار داشتند. جولی چونگ، معاون دستیار وزیر امور خارجه در نیمه غربی آمریکا، نولاند را همراهی می کرد. او پیش از این اجلاس اخطارهایی درباره رویکرد دولت بوکله در نزدیک شدن به چین داده بود.

پکن اخیرا اعلام کرده است که از السالوادور حمایت های مالی خواهد کرد. واقعیتی که نگرانی ها را در واشنگتن افزایش داده است.

نولاند همچنین به بوكله هشدار داد كه به لیستی كه آمریكا قرار است طی روزهای آینده منتشر كند، توجه داشته باشد. این لیست شامل "اسامی مقامات مرتبط با فساد السالوادور" خواهد بود. این رسانه افزود که، این مقامات با "از دست دادن ویزای آمریکا به مدت حداقل سه سال" مواجه خواهند شد.

بوكله در اوایل جلسه این لیست را رد كرد و آن را اقدامی "سیاسی" خواند.

نولاند همچنین به بوكله هشدار داد كه واشنگتن نگران افزایش كنترل دولت بر دادگستری السالوادور و آزادی مطبوعات داخلی نیز هست.

با این حال، او احتمالاً ناامید خواهد شد اگر بداند درخواست های اخیر از سوی آمریکایی ها تاکنون با گوش شنوایی رو به رو نشده است. درست قبل از برقراری اجلاس اخیر به گفته رسانه های داخلی السالوادور، گروهی از وکلای حامی بوکله به عنوان قاضی در دادگاه عالی السالوادور شروع به کار کرده اند. شورای ملی پنج قاضی جدید دیوان عالی کشور را نیز سوگند داد، که جالب است بدانید رهبر جدید این گروه از همان جمع وکلای طرفدار بوکله است که در اوایل سال جاری با موفقیت حکم دادگاه قانون اساسی را رد کردند.

دادستان جدید تا سال 2030 ریاست دادگاه عالی را بر عهده خواهند داشت. واقعیتی که منتقدان ادعا می کنند، باعث می شود بوکله روی تمام ارگان های دولتی تسلط داشته باشد.

در شرایطی که هیچ یک از طرفین از شرایط و مواضع فعلی عقب نشینی نکنند، سردی روابط بین واشنگتن و السالوادور به راحتی می تواند ادامه داشته باشد.

در همین حین، دولت بوکله در حال پیشبرد برنامه های زیرساختی این کشور برای استقبال از بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی بوده است. به گزارش La Prensa Gráfica ،Alejandro Zelaya وزیر دارایی السالوادور، برنامه های دولت را برای ایجاد یک سیستم کیف پول و یک پلتفرم پرداختی را تایید کرده است. نسخه هایChivo ، B2B و B2C از قبل در حال توسعه هستند. امور دارایی همچنین گفته است که این پلتفرم ها برای تجار بسیار جذاب خواهند بود.

زلایا، جدای از تعهد خود برای اطمینان بخشی از پرداخت های بدون کارمزد، جزئیاتی در مورد مزایای استفاده از این برنامه ارائه نداد، اما فقط به این نکته اشاره کرده است:

"ما باید کیف پول B2B را به گونه ای بسازیم که برای استفاده توسط شرکت ها جذاب باشد، در غیر این صورت کسی قصد استفاده از آن را نخواهد داشت."

اما بوكله مورد انتقاداتی قرار گرفته است كه ادعا می كنند دولت بجای برگزاری فرآیند مناقصه عمومی شفاف، مستقیماً مناقصه را به توسعه دهنده ای خاص تقدیم کرده است. بوکله به طور علنی مشخص نکرده است که کدام شرکت در حال توسعه این برنامه است، اما بسیاری گمان دارند که شرکت آمریکایی Strike در برخی ابعاد این پروژه درگیر شده باشد.

این رفتار، یادآور رفتار دولت در سال 2010 برای واگذاری قرارداد پرداخت الکترونیکی حمل و نقل عمومی به غول آمریکای لاتین Sistema Único de Boletos Electrónicos (Subes) است. دولت مورد بحث، دولت بسیار مناقشه برانگیز FMLN بود. از آن زمان حزب FMLN به طرز چشمگیری از اقبال عمومی خارج شد و به یکی از کوچکترین احزاب شورای ملی تبدیل شد. سه نماینده از چهار نماینده این حزب، دو لایحه جداگانه برای ملغی کردن این قانون جدید آغاز کرده اند.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام