مهمترین رویدادهای فارکس (جمعه 24 ژوئن)
اخبار فارکس

مهمترین رویدادهای فارکس (جمعه 24 ژوئن)

امروز جمعه 24 ژوئن 2022، آخرین روز کاری بازار فارکس در این هفته میلادی است.

به نظر می رسد مارکت فارکس پیش از اخبار اقتصادی با درجه اهمیت متوسط، کمی آرام تر شده است. البته بازار فارکس معمولا در آخرین روز کاری خود اندکی آرام تر می شود.

در هفته ای که گذشت اکثر جفت ارزهای ماژور، در محدوده بسیار کوچکی نوسان داشتند. دلیل اصلی آن هم این بود که معامله گران در حال ارزیابی عملکرد بانک های مرکزی بزرگ برای مبارزه با تورم بودند.

یکی از وقایع مهم امروز، گزارش شاخص احساسات آلمان است که توسط موسسه IFO منتشر می شود. بقیه گزارشات مهم دیگر مارکت فارکس، در سشن معاملاتی نیویورک اعلام می شوند.

قرار است دانشگاه میشیگان گزارش شاخص احساسات مصرف کننده ماه ژوئن امریکا را منتشر کند. سپس مارکت منتظر گزارش فروش خانه های جدید ایالات متحده است.

شاید مهمترین رویداد امروز فارکس، سخنرانی یکی از مقامات فدرال رزرو است. سرمایه گذاران از نزدیک سخنان جیمز بولارد را دنبال خواهند کرد.

اگر نگاهی به شاخص دلار امریکا با نماد dxy بیندازید، مشاهده خواهید کرد که شاخص تا بدین لحظه، بدون روند و در حال رنج زدن است.

نمودار بازده اوراق قرضه خزانه داری کماکان بالای 3 درصد در حال معامله شدن است.

اگر سری به استاک مارکت بزنید، متوجه خواهید شد که شاخص های آتی سهام نیویورک در این لحظه، مثبت هستند.

همینطور که در جریان هستید دو روز گذشته رئیس بانک مرکزی امریکا، جرومی پاول مراسم سوگند شش ماهه اول 2022 را در حضور سناتورهای امریکایی در مجلس سنای ایالات متحده، برگزار کرد.

پاول با صراحت هرچه تمامتر به قانونگذاران کنگره اعلام کرد: بانک مرکزی امریکا مصمم به کاهش تورم است و توانایی انجام این کار را دارد.

در همین راستا، جفت ارز یورو به دلار امریکا کماکان بدون مومنتوم است و اطراف قیمت 1.0530 در حال معامله شدن می باشد.

یواخیم ناگل، عضو شورای حکام بانک مرکزی اروپا (ECB) روز چهارشنبه گفت: اگر سیاست پولی از منحنی عقب ‌تر بیفتد، امکان اینکه مجبور شویم نرخ های بهره را با سرعت بیشتری افزایش دهیم، زیاد خواهد شد.

جفت ارز پوند به دلار نیز، پس از اینکه دیروز بدون تغییر بسته شد، امروز زیر قیمت 1.23 در حال معامله شدن است.

حزب حاکم محافظه کار بریتانیا با از دست دادن دو کرسی محافظه کار پس از رای گیری در ویکفیلد، تیورتون و هونیتون، در انتخابات میان دوره ای شکست خورد.

در همین حال، دفتر آمار ملی بریتانیا اعلام کرد که خرده‌ فروشی در ماه می 0.5 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است. کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند این رقم 0.7 درصد باشد.

جفت ارز دلار-ین بعد از اینکه دیروز پایین قیمت 135 بسته شد، در این لحظه مجددا توانسته خودش را بالای 135 برساند.

داده های اقتصادی ژاپن نشان دادند که شاخص قیمت مصرف کننده ملی ژاپن بدون تغییر و در همان عدد 2.5 درصد باقی مانده است. اقتصاددانان رقم 2.9 درصد را پیش بینی کرده بودند.

در انتها طلا نیز چند وقتی است که در حال رنج زدن است.