رویدادهای فارکس (دوشنبه 27 ژوئن)
اخبار فارکس

رویدادهای فارکس (دوشنبه 27 ژوئن)

امروز دوشنبه 27 ژوئن 2022، اولین روز کاری بازار فارکس در هفته جدید میلادی است.

ابتدا نگاهی می اندازیم به شاخص دلار امریکا که قدرت این ارز را در مقابل رقبای بین المللی اش ارزیابی می کند. اگر همین الان سری به چارت دلار امریکا (dxy) بزنید، مشاهده خواهید کرد که شاخص دلار توانسته پایین سطح مهم حمایت 104 برسد.

شاخص های آتی سهام نیویورک در این لحظه خنثی و بدون روند هستند.

برخی از سرمایه گذاران بر این باورند که دلیل آن این است که تریدرها منتظر گزارش سفارش کالاهای بادوام ماه می هستند. البته امریکا قرار است داده های دیگری همچون فروش خانه های در حال انتظار و تحقیقات ماه ژوئن بانک دالاس درباره کارخانجات را نیز، اعلام کند.

ضمنا رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، کریستین لاگارد نیز قرار است ساعت 22 به وقت ایران سخنرانی کند.

دو تن از مقامات فدرال رزرو امریکا، دیروز و پریروز صحیت هایی کرده اند که بد نیست شما هم به آنها توجه کنید.

رئیس بانک مرکزی سانفرانسیسکو، ماری دیلی و رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، جیمز بولارد، هردو اعلام کرده اند که به دلیل مبارزه با تورم موجود، از افزایش نرخ های بهره 75 واحدی در نشست ماه بعد، حمایت خواهیم کرد.

اگر همین الان چارت بازدهی اوراق قرضه خزانه داری را باز کنید، واکنش این سخنان را درون این نمودار خواهید دید. نرخ لحظه ای بازده اوراق قرضه ده ساله در این لحظه موفق شده بالای 3.164 درصد، افزایش پیدا کند.

ولی بد نیست بدانید که صندوق بین المللی پول (IMF) در آخرین ارزیابی خود از اقتصاد ایالات متحده، اعلام کرد که پیش بینی رشد اقتصادی 3.7 درصدی که برای امریکا در ماه آوریل انجام شد، به 2.9 درصد کاهش پیدا کرده است.

مقامات IMF در ادامه اعلام کردند: ما پیش بینی می کنیم که اقتصاد ایالات متحده برای سال 2022 و 2023 کمی کند شود ولی بعید می دانیم که امریکا وارد رکود شود.

وضعیت کلی جفت ارزها

ظاهرا جفت ارز یورو به دلار امریکا یک هفته صعودی را آغاز کرده است. نرخ لحظه ای یورو یو اس دی در حال حاضر 1.0581 می باشد. این جفت ارز موفق شد هفته پیش چیزی در حدود 100 پیپ، سود کند.

جفت ارز پوند به دلار کماکان در یک محدوده باریک در حال بالا و پایین شدن است. این چهارمین روزی است که پوند-دلار پایین 1.2300 در حال معامله شدن می باشد.

قرار است تا ساعاتی دیگر، اعضای پارلمان به لایحه پیشنهادی رای دهند که به وزرا این اختیار را می دهد تا بخش‌هایی از توافق پس از برگزیت را لغو کنند. در همین راستا نیز، اتحادیه اروپا هشدار داده که اگر بریتانیا اقدامی یکجانبه در مورد توافق پس از برگزیت انجام دهد، نقض قوانین بین‌المللی خواهد بود.

جفت ارز دلار-ین نیز که موفق شده به بالاترین میزان خود در دو دهه گذشته افزایش پیدا کند، با آغاز این هفته در حال رنج زدن است. بانک مرکزی ژاپن در آخرین نشست ماه ژوئن که هفته پیش برگزار شد، کماکمان از سیاست های انبساطی خود دفاع کرد.

طلا در نیمه بالایی کانال تثبیتی خود اطراف قیمت 1830 دلار در حال معامله شدن است. در آخر هفته ای که گذشت، چهار عضو G7 تصمیم گرفتند واردات طلای روسیه را برای تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو، ممنوع کنند.