سهام ها به خاطر عدم وجود کاتالیزور جدید، به هم ریخته اند
اخبار فارکس

سهام ها به خاطر عدم وجود کاتالیزور جدید، به هم ریخته اند

در همین حین نفت وست تگزاس اینترمیدیت در حال تثبیت خود اطرف قیمت 68 دلار می باشد.

سهام ها در یک قدمی بالاترین رکوردها می باشند

در حال حاضر شاخص سهام S&P 500 به خاطر عدم وجود کاتالیزوری جدید و بعد از یک آخر هفته طولانی به خاطر تعطیلی روز کارگر، بدون روند و خنثی می باشند.

امروز در تقویم اقتصادی ایالات متحده، گزارش مهم و تکان دهنده ای که بتواند محرک بازار سهام شود، وجود ندارد و سهام ها باید تا پنجشنبه که زمان انتشار گزارش درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی است، منتظر بمانند.

قرار است ارقام گزارش درخواست برای بیمه بیکاری، 336.000 نفر کاهش پیدا کند. گزارش ادامه درخواست ها برای بیمه بیکاری هم قرار است تا 2.74 میلیون نفر، کاهش پیدا کند.

در همین حین نرخ سود اوراق قرضه خزانه داری 10 ساله هم به قله اخیرش در قیمت 1.375% نزدیک تر شده و اینطور به نظر می رسد که معامله گران اوراق قرضه دولتی قبل از جلسه 21-21 سپتامبر کمی نگران هستند و استرس دارند.

در صورتیکه نرخ سود اوراق قرضه 10 ساله بتواند بالای 1.38% نفوذ کرده و خودش را تثبیت کند، مومنتوم صعودی بیشتری برای بالاتر رفتن جمع خواهد کرد که این مسئله خبر خوشایندی برای بازار سهام نیست و سهام ها را تحت فشار قرار خواهد داد.

نکاتی مهم درباره اوراق قرضه و ارتباطش با سهام ها

اوراق قرضه چطور روی سهام ها، تاثیر می گذارد؟ اوراق قرضه روی بازار سهام، از طریق رقابت با سهام ها، تاثیر می گذارد. اوراق قرضه در مقایسه با سهام ها، سرمایه گذاری امن تری محسوب می شوند اما، بازدهی سود کمتری دارند. در نتیجه وقتی ارزش سهام ها بالا می رود، اوراق قرضه کاهش می یابد. وقتی اقتصاد در حال شکوفایی است، سهام ها، خوب عمل می کنند. وقتی مصرف کنندگان خریدهای بیشتری انجام می دهند، به لطف تقاضای بیشتر ایشان، شرکت ها درآمد بیشتری دریافت می کنند و سرمایه گذاران هم احساس اطمینان بیشتری می کنند.

در شرایطی که اقتصاد خوب عمل می کند، یکی از بهترین راه ها برای غلبه بر تورم، فروش اوراق قرضه و خرید سهام است. هنگامی که اقتصاد کند می شود، مصرف کنندگان کمتر خرید می کنند، سود شرکت ها کاهش می یابد در نتیجه قیمت سهام ها هم، کاهش می یابد. این، آن زمانی است که سرمایه گذاران پرداخت سودهای معمولی ولی تضمینی اوراق قرضه را، ترجیح می دهند.

نکات کلیدی:

  • اوراق قرضه در مقایسه با سهام ها، سرمایه گذاری امن تری محسوب می شوند اما، بازدهی سود کمتری دارند. در نتیجه وقتی ارزش سهام ها بالا می رود، اوراق قرضه کاهش می یابد.
  • اوراق قرضه وام هایی است که به یک شرکت یا دولت می دهید. سهام ها اما، به منزله مالکیت آن شرکت است.
  • اینکه سهام ها بهتر هستند یا اوراق قرضه، بستگی به هدف سرمایه گذاری شما دارد. وجود هر دو اینها در پورتفو شما لازم است.

رابطه بین سهام ها و اوراق قرضه

گاهی از لحاظ ارزش، هم سهام ها و هم اوراق قرضه با هم افزایش پیدا می کنند. این مسئله زمانی که پول یا نقدینگی زیاد، در مقابل سرمایه گذاری های بسیار اندک در اقتصاد موجود است، رقم می خورد. این مسئله در بالای بازار اتفاق می افتد و می تواند زمانی رخ دهد که برخی از سرمایه گذاران خوش بین و برخی دیگر بدبین هستند.

همچنین زمانهایی هم وجود دارد که سهام و اوراق قرضه هر دو سقوط می کنند. آن، زمانی است که سرمایه گذاران دچار وحشت شده و همه چیز را می فروشند. در اینگونه مواقع، اغلب قیمت طلا افزایش می یابد.

oil

قیمت نفت WTI بخاطر تخفیف عربستان به مشتریان آسیایی اش، کاهش یافت

 قیمت نفت WTI به دلیل واکنش معامله گران به تصمیم عربستان برای کاهش قیمت نفت به مشتریان آسیایی در ماه اکتبر، در حال تلاش برای پایین آمدن از سطح 68 دلار است. جالب است که قیمت برای مشتریان آمریکایی و اروپایی در سطوح قبلی باقی مانده است.

این حرکت، نشان دهنده این است که عربستان صعودی، نگران قدرت تقاضا در آسیا است. این منطقه مدتی است با گسترش نوع دلتا ویروس کرونا سروکار دارد و به نظر می رسد عربستان سعودی تقاضای کمتری را به دلیل مشکلات مربوط به ویروس کرونا، پیش بینی کرده است.

جای تعجب نیست که تصمیم عربستان صعودی فشارهای مادی را بر بازار نفت وارد کرده، اگرچه باید دید آیا نفت WTI قادر خواهد بود حرکت نزولی اضافی را در زیر سطح حمایتی مهم 67.50 دلار افزایش دهد یا خیر.

بازده بالاتر اوراق، فشارهای بیشتری را روی فلزات گرانبها وارد می کند

در حالیکه دلار ایالات متحده امریکا در مقابل سبد وسیعی از ارزهای بین المللی در حال قوی تر شدن می باشد، طلا و نقره به خاطر افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری، در حال کاهش هستند.

شروع جلسه معاملاتی امروز برای سهام های معادن طلا و سهام های معادن نقره، چالش برانگیز است. در صورتی که طلا بتواند از سطح روانشناسی مهم 1800 دلار عبور کند، این سهام ها، تحت فشارهای بیشتری قرار خواهند گرفت.