سهام ها بعد از گزارش ضعیف خرده فروشی امریکا، در حال ریزش هستند
اخبار فارکس

سهام ها بعد از گزارش ضعیف خرده فروشی امریکا، در حال ریزش هستند

در همین حین، نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) به خاطر نگرانی از ویروس کرونا تحت فشار است.

شاخص خرده فروشی برای ماه ژوئیه، 1.1% کاهش یافت

ساعاتی پیش ایالات متحده امریکا گزارش شاخص خرده فروشی ماه ژوئیه خود را منتشر کرد. این گزارش حاکی از آن است که خرده فروشی نسبت به ماه قبل برای ماه ژوئیه 1.1% ریزش داشته است. اقتصاددانان و تحلیل گران پیشبینی کرده بودند این کاهش فقط تا رقم 0.3% باشد.

بدون احتساب خودروها، شاخص خرده فروشی نسبت به ماه قبل 0.4% کاهش داشته است. اقتصاددانان پیشبینی افزایش این رقم را تا 0.1% کرده بودند.

شاخص آتی S&P 500 بعد از انتشار این گزارش، شروع به ریزش کرده است. ضمنا شاخص احساسات مصرف کننده هم بدتر از پیشبینی ها و انتظارات اقتصاددانان، منتشر شد.

به نظر می رسد که فعالیت مصرف کنندگان هم در حال کند شدن باشد که این هم ممکن است به بازار سهام فشار وارد کند. امروز معامله گران همچنین این فرصت را خواهند داشت تا به گزارشات تولیدات کارخانجات و تولیدات صنعتی ماه ژوئیه هم، نگاهی بیاندازند.

تحلیل گران انتظار افزایش شاخص تولیدات صنعتی را 0.5% درصد نسبت به ماه گذشته بعد از رشد 0.4% ماه ژوئن، دارند. پیش بینی می شود تولیدات کارخانجات نسبت به ماه گذشته، 0.6 درصد رشد داشته باشد.

wti oil

نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) به خاطر نگرانی از ویروس کرونا تحت فشار است

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) به تازگی زیر سطح 67 دلار رسیده است و در حال آزمایش قیمت 66.50 دلار می باشد علت آن هم این است که معامله گران نگران این هستند که کشورهای جهان مجبور شوند اقدامات اضافی برای مهار شیوع نوع دلتا کووید را انجام دهند که این مسئله می تواند تقاضا برای نفت خام را کاهش دهد.

نیوزیلند به تازگی به خاطر کشف تنها یک مورد ویروس کرونا، مجددا وارد قرنطینه شد. در حالی که شهر اوکلند باید 7 روز را در قرنطینه سپری کند، کل کشور باید 3 روز در قرنطینه بمانند.

همانطور که نمونه های استرالیایی نشان می دهند، اگر که نیوزیلند نتواند سریعا ویروس را ردیابی کند، قرنطینه های استرالیا هم دوباره تمدید خواهد شد. سهام های مربوط به بخش انرژی، اخیراً به پایین ترین سطح چند هفته ای خود نزدیک شده اند و به نظر می رسد در آغاز جلسه معاملاتی امروز، تحت فشار بیشتری قرار خواهند گرفت.

بازده اوراق قرضه به خاطر هجوم تریدرها به دارایی های امن، ریزش کردند

بازده اوراق قرضه خزانه داری 10 ساله در حال حاضر در تلاش است به زیر 1.22 درصد برسد زیرا معامله گران به دلیل نگرانی از شیوع نوع دلتا ویروس کرونا برای خرید اوراق بهادار دولت ایالات متحده هجوم آورده اند.

دیگر دارایی های امن هم در حال افزایش هستند. در حالی که طلا نزدیک به سطح 1800 دلار در حال معامله شدن می باشد و این مسئله برای سهام معادن طلا هم صعودی است، دلار آمریکا نیز در برابر سبد وسیعی از ارزها، در حال افزایش می باشد.