سهام ها به خاطر تورم تحت کنترل، محبوب تر می شوند
اخبار فارکس

سهام ها به خاطر تورم تحت کنترل، محبوب تر می شوند

با توجه به اینکه تورم امریکا تحت کنترل می باشد، نفت وست تگزاس اینترمیدیت در حال تلاش برای تثبیت خود بالای قیمت 71 دلار است.

گزارش تورم باعث حمایت از سهام ها می شود

ساعاتی پیش ایالات متحده امریکا گزارش نرخ تورم و خالص تورم ماه اوت خود را منتشر کرد. تورم نسبت به ماه قبل در اوت 0.3% افزایش پیدا کرد. تحلیلگران پیشبینی افزایش 0.4% را کرده بودند.

از لحاظ سالانه هم تورم 5.3% افزایش یافت که درست مطابق با پیشبینی تحلیلگران جلو رفت. تورم خالص نسبت به سال قبل 4% بالاتر رفته است. اقتصاددانان پیشبینی رقم 4.2% را کرده بودند.

از آنجا که اعلام شد تورم تحت کنترل قرار گرفته است، بعد از انتشار این گزارش، شاخص سهام S&P 500 برای معامله گران جذاب تر و پر طرفدارتر می شود.

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو پیش از این اعلام کرده بود كه تورم بالاتر، یک پدیده موقتی است و این گزارش ها موضع وی را تأیید می كنند كه این مسئله برای سهامها، صعودی خواهد بود.

فلزات گرانبها به خاطر ریزش دلار، در حال افزایش هستند

دلار آمریكا پس از انتشار گزارش های تورم، تحت فشار قرار گرفته زیرا، معامله گران شرط بندی کرده اند كه فدرال رزرو، برای كاهش برنامه خرید دارایی های خود، عجله نخواهد كرد.

دلار ضعیف، از طلا و نقره که پیش از انتشار گزارش های تورم تحت فشار بودند، حمایت می کند. طلا به سطح 1800 دلار نزدیکتر شده و امکان افزایش بیشتر هم وجود دارد که ممکن است این مسئله در ابتدای جلسه معاملاتی امروز، از سهامهای معادن طلا، حمایت کند.

لازم به ذکر است که طلا با افزایش بازده خزانه داری، احتمالاً با مقاومت 1800 دلار روبرو خواهد شد، که برای فلزات گرانبها که هیچ گونه بهره ای ندارند، نزولی است.

نفت WTI در حال تثبیت بالای قیمت71 دلار است

نفت WTI همچنان به حرکت صعودی خود ادامه می دهد زیرا معامله گران انتظار دارند به دلیل طوفان نیکلاس، تولیدات نفت با کاهش بیشتری مواجه شود چرا که این مسئله قبلاً هم به دلیل طوفان گرمسیری، تضعیف شده بود.

نفت اخیرا توانسته از سطح روانشناسی 70 دلار عبور کند و حرکت صعودی اخیر آن، ناشی از طوفان اخیر نیکلاس و عوامل تکنیکی دیگر است.

در صورتیکه نفت بتواند سطح 70 دلار را با موفقیت به سمت بالا پشت سر بگذارد، تا سطح مهم مقاومتی بعدی که در قیمت 72.50 دلار می باشد، حرکت خواهد کرد.

در این سناریو، سهامهای مرتبط با نفت هم مورد حمایت واقع می شوند و صعود خواهند کرد.