پوند استرلینگ پس از سقوط یک شبه به زیر 1.38 دلار، یک سنت افزایش می یابد
اخبار فارکس

پوند استرلینگ پس از سقوط یک شبه به زیر 1.38 دلار، یک سنت افزایش می یابد

لندن (خبرگزاری رویترز) – پس از آنکه فدرال رزرو ایالات متحده هفته گذشته، بازار را با لحنی تهاجمی (Hawkish)  غافل گیر کرد، پوند استرلینگ امروز از یک ریزش شبانه که به پایین تر حد خودش نسبت به دلار از ماه April رسیده بود، دوباره افزایش یافت.

در ساعت 11:20 به وقت گرینویچ، پوند 0.6% نسبت به دلار که ضعیف شده، بعد از ریزش تا عدد 1.3786 یعنی پایین ترین حدش از 16 April به عدد 1.3880 رسید.

هفته گذشته فدرال رزرو سیگنالی مبنی بر اینکه نرخ های بهره را افزایش میدهد و به خرید اوراق قرضه اضطراری زود تر از انتظار پایان میدهد، ارائه کرد.

به نقل از Simon Harvey تحلیلگر رشد بازار فارکس در Monex Europe 

“ من فکر میکنم آنچه امروز شاهد هستیم، اصلاح جزیی در ارزهای بتا بالا (High Beta Currencies) به صورت سراسری است. این حرکت ها موقت به نظر می رسند، زیرا فکر نمیکنم گرد و غبار در بازارهای فارکس پس از صحبت های فدرال رزرو کاملا حل شده باشد."

در ادامه Simon  میگوید : یک ارزیابی اقتصادی خوشبینانه تر از بانک انگلستان که قرار است در روز پنجشنبه برگزار شود، میتواند پوند استرلینگ را به سرعت به قیمت 1.40 برساند.

به نظر میرسد میان مقامات ارشد بانک مرکزی انگلستان درباره اینکه آیا میخواهند برنامه خرید اوراق قرضه دولتی خود را به ارزش 875 میلیارد پوند (2/1 تریلیون دلار) متوقف کنند، پس از آنکه تورم به بالاترین حد در بازه زمانی 2 سال گذشته رسیده است، اختلاف نظر وجود خواهد داشت.

در این میان سرمایه گذاران شرط بندی کردند که BoE نرخ بهره را زودتر از آنچه فکر میکردند، افزایش دهد.

که با این کار روند منحنی بازده اوراق قرضه دولت انگلستان را صاف کرده و حرکت اخیر روند خزانه داری ایالات متحده امریکا را منعکس کنند.

بازار های ارز قرار است توسط  BoE تا December 2022 بطور کامل در 30 نکته اساسی نرخ هایشان را افزایش دهند.همچنین سرمایه گذاران در حال مشاهده اختلاف بین انگلستان و اتحاده اروپا بر سر تجارت پس از Brexit در استان ایرلند شمالی انگلستان هستند.

پوند استرلینگ در مقابل یورو 0.3% افزایش داشت و پس از بسته شدن بازار در جمعه بدترین هفته خود در برابر یورو را سپری کرد و به عدد 85.68 رسید.

وبسایت املاک Rightmove گفت : آمارها حاکی از آن است  که درخواست قیمت برای خانه های انگلستان بین اواسط ماه May و اوایل June هشت دهم درصد در مقایسه با یک ماه قبل افزایش یافته است، که از سال 2015 بیشترین افزایش برای این زمان از سال بوده است.