ریزش مجدد پوند استرلینگ قبل از رای گیری برای مالیات های جدید UK
اخبار فارکس

ریزش مجدد پوند استرلینگ قبل از رای گیری برای مالیات های جدید UK

لندن (رویترز) – پوند استرلینگ امروز چهارشنبه برای سومین روز متوالی سقوط کرد. در حالی که دلار آمریکا به طور گسترده ای تقویت شده، سرمایه گذاران متوجه بیانیه دولت انگلیس مبنی بر افزایش مالیات ها برای تأمین هزینه های بهداشتی و اجتماعی شدند که همین مسئله، باعث ریزش مجدد پوند در مقابل دلار امریکا شده است.

قانونگذاران در حالی به پیشنهاد افزایش مالیاتی بوریس جانسون رای خواهند داد که این مسئله بار مالیات کلی را در دهه اخیر، به بالاترین اندازه خود می رساند.

دولت اعلام کرده است که درآمد اضافی ناشی از این مالیات ها برای پرداخت هزینه های بهداشتی و درمانی بسیار مهم است زیرا کشور از بیماری کووید 19 و پس از یک دوره طولانی بودجه ناکافی، بهبود می یابد و انتظار می رود قوانین جدید را به راحتی تصویب کنند.

پوند دیروز پس از انتشار این خبر، مجددا سقوط کرد. تحلیلگران می گویند مالیات های بالاتر می تواند روند بهبود اقتصادی را کندتر کند، اما مهمتر از آن این است که پوند با این کار می تواند فشارها را از روی بانک مرکزی انگلستان برای اجرای سیاستهای انقباضی، کم کند.

امروز چهارشنبه 17 شهریور 1400 در ساعت 13 ظهر به وقت تهران قیمت پوند 0.1% پایین تر و در قیمت 1.3767 در مقابل دلار امریکا معامله می شد. در برابر یورو هم، پوند به همین اندازه کاهش یافت و به 85.95 پنس رسید.

پوند استرلینگ دیروز در مقابل یورو به پایین ترین اندازه خودش از اواخر ژوئیه رسید.

تحلیلگران MUFG در یادداشتی می گویند که:

مالیات بیشتر بر درآمد کارکنان و هزینه دستمزد کارفرما، می تواند قدرت بهبود اقتصادی ناشی از همه گیری را، در سال های آینده کاهش دهد. این خطر وجود دارد که مالیات های بالاتر روی مصارف خانوارها هم اثر بدی بگذارد و استخدام مشاغل را تضعیف کند. در عین حال، این تنگنای مالی، نیاز بانک مرکزی انگلستان را برای استفاده از سیاست انقباضی، کاهش می دهد. آنها افزودند: پوند امسال تا این لحظه به اندازه کافی به خاطر افزایش نرخها، قوی شده است و افزایش های بیشتر در ماه های آینده به احتمال زیاد چالش برانگیزتر خواهد بود.

برای پوند استرلینگ شکست بالای مقاومت 1.4000 و برای EUR/GBP هم شکست پایین حمایت 0.8500، مشکل خواهد بود.