خروج بزرگ‌ترین استخر استخراج اتریوم جهان از چین
اخبار ارز دیجیتال

خروج بزرگ‌ترین استخر استخراج اتریوم جهان از چین

بزرگ‌ترین استخر استخراج اتریوم در جهان، اعلام کرده است که ارائه خدمات به استخراج‌گران مستقر در سرزمین اصلی چین را متوقف می‌کند.

اسپارک‌پول، شرکت مستقر در هانگژو چین، روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد که جزئیات بیشتری در مورد این تعلیق منتشر خواهد کرد. در همان روز، اسپارک‌پول گفت که این تصمیم در پاسخ به آخرین سیاست‌های نظارتی چین گرفته شده است.

این خبر تنها چند ساعت پس از آن منتشر می‌شود که بانک خلق چین و کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) بیانیه‌هایی مربوط به ممنوعیت بیش از پیش معاملات ارز دیجیتال و فعالیت‌های ماینینگ صادر کردند.

اسپارک‌پول (SparkPool)، در حال حاضر بزرگ‌ترین استخر استخراج اتریوم بر اساس نرخ هش است که حدود 20 درصد از توان کل شبکه را تشکیل می‌دهد و با فاصله کمی از استخر استخراج Ethermine، در صدر لیست استخرهای اتریوم جا خوش کرده است.

در بیانیه‌ای که در اوایل سپتامبر امضا شده اما روز جمعه منتشر شد، NDRC، آژانس مرکزی برنامه ریزی اقتصاد کلان چین، اقدامات و برنامه‌های مفصلی را برای اعمال سرکوب فضای استخراج در سطح استان ها و شهرداری‌ها ارائه کرده است.

یکی از این اقدامات آتی، شامل حذف استخراج ارز دیجیتال به عنوان یک صنعت است که باید در جدیدترین دستورالعمل ساختار صنعتی NDRC اجرایی و عملیاتی شود.

این دستورالعمل به عنوان یک مبنای حقوقی سطح بالا برای دولت‌های استانی و شهرداری‌ها عمل می کند تا بر طبق آن صنایع مختلف، مورد تشویق، محافظت و حذف قرار گیرند.

در سال 2019 نیز، NDRC ابتدا ممنوعیت استخراج بیت‌کوین را به پیش‌نویس دستورالعمل اضافه کرده بود، جایی که بیان می‌کرد استخراج بیت‌کوین باید به تدریج حذف شود، اما همین آژانس در اواخر همان سال در نسخه نهایی، عبارت‌های مربوط به ممنوعیت را حذف کرد.

NDRC اخیرا در یک کنفرانس مطبوعاتی نیز، اشاره کرد که اگرچه تاکنون در پاکسازی تاسیسات بزرگ استخراج ارز دیجیتال موفق بوده‌اند، اما کارگاه‌های دیگری وجود دارند که بر اساس متن کنفرانس مطبوعاتی منتشر شده در روز جمعه، بسیار مورد توجه و پیگرد قرار گرفته‌اند.

این آژانس در بخش پرسش و پاسخ‌ها اینگونه گفت: "در حالی که سرکوب تاسیسات استخراج متمرکز در مقیاس بزرگ موثر بوده است، اما فعالیت‌های ماینینگ ارز دیجیتال، اکنون دارای ویژگی های جدیدی هستند. این پروژه‌های جدید با ویژگی‌هایی مانند غیر متمرکز بودن، مقیاس‌های کوچک و توانایی پنهان شدن، کار را برای نهادهای نظارتی سخت کرده‌اند."

این مقام اینگونه ادامه داد:

"در مرحله بعد، ما روی یک مکانیزم بلند مدت برای بهینه سازی تکنیک‌های جدید با سازمان‌های مختلف دولتی از جمله دپارتمان‌های مالی، انرژی، تجارت، اینترنت، نظارت بر بازار و دفاتر مالیاتی همکاری خواهیم کرد."

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام