روسیه در ازای صادرات نفت و گاز، بیت کوین می پذیرد
اخبار ارز دیجیتال

روسیه در ازای صادرات نفت و گاز، بیت کوین می پذیرد

رئیس کمیته انرژی فدراسیون روسیه (پاول زاوالنی) گفت که احتمال دارد روسیه در ازای صادرات نفت و گاز خود به کشورهای دوست مانند چین و ترکیه، بیت کوین دریافت کند.

زاوالنی در این باره گفت که کشورهای دوست می‌ توانند مبالغ خرید انرژی روسیه را با روبل، یوان چین، لیر ترکیه و یا حتی بیت کوین پرداخت کنند. روسیه با این کار قصد دارد که دلار آمریکا را با جایگزین کردن سایر ارز ها، کنار بزند. لازم به ذکر است دلار آمریکا یک ارز مورد پذیرش بین‌ المللی است. شب گذشته رسانه خبری روسی RBC طی گزارشی گفت که رئیس کمیته انرژی روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد او با نمایندگان چین و ترکیه در رابطه با جایگزینی دلار برای صادرات گفتگو کرده‌ است.

وی گفت:

ما مدت‌ ها قبل این پیشنهاد را به چین داده بودیم تا ارزهای ملی روبل و یوان را جایگزین دلار کنیم. البته برای ترکیه این ارزها لیر و روبل خواهد بود. می توان براحتی از ارز های مختلف بهره برد و این کاری معمول است. اگر بیت کوین وجود داشته باشد، ما با این ارز معامله خواهیم کرد.

او افزود کشور های غیر دوست می توانند در ازای نفت، روبل یا طلا پرداخت کنند. البته همچنان مشخص نیست که روسیه بتواند شرایط موجود در قراردادهای منعقد شده با این کشورها مبنی بر پرداخت با یورو یا دلار را تغییر دهد.

روسیه بخاطر حمله به اوکراین دچار تحریم های اقتصادی بین المللی شده است ازین رو مقامات روسیه به دنبال راه‌ هایی هستند که بتوانند این تحریم ها را دور بزنند. تمامی بانک‌ های این کشور از شبکه سوئیفت حذف شده‌ اند از این رو این بانک ها نمی توانند پرداخت‌ های برون مرزی انجام دهند. همچنین تجارت با روسیه به جز خرید نفت و گاز ممنوع شده‌ است. مهم ترین کالای صادراتی روسیه انرژی است برای همین این کشورمنبع اصلی انرژی در اروپا و سایر کشورها است به طوری که اروپا نخواهد توانست به راحتی جایگزینی برای این کشور پیدا کند.

مطالعه این مقاله پیشنهادمیشود: آموزش ارز دیجیتال رایگان

به گزارش رویترز، درآمد روسیه از صادرات نفت و گاز در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱۹ میلیارد دلار بوده است. انعکاس این خبر در بازار ارز های دیجیتال مثبت بوده است. قیمت بیت کوین روز گذشته ۲.۵٪ رشد کرد و در حال حاضر، در بالاترین سطح خود در ۳۰ روز گذشته قرار گرفته است. طی دو روز اخیر قیمت بیت کوین به ۴۴۲۱۳ دلار رسید و هم اکنون در محدوده ۴۴۰۰۰ دلاری قرار دارد. در روز گذشته رییس بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان یعنی بلک راک (لری فینک) طی نامه‌ ای به سرمایه گذاران خود گفت بی‌ ثباتی سیاسی جهان می‌ تواند موقعیت خوبی برای پذیرش ارز های دیجیتال به عنوان ابزار تسویه حساب بین‌ المللی باشد، در نتیجه طی سال های آتی سیستم های پرداخت تغییر زیادی خواهند کرد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام