بازگشت فضای ریسکی به بازارها (اخبار فارکس چهارشنبه 9 فروردین)
اخبار فارکس

بازگشت فضای ریسکی به بازارها (اخبار فارکس چهارشنبه 9 فروردین)

امروز چهارشنبه 29 مارس 2023 است و قرار است یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس دنیای ترید شما را با آخرین خبرها و رویدادهای امروز در بازار آشنا کنند.

همینطور که مشاهده می کنید مارکت امروز شاهد بازگشت معاملات دارایی های پر ریسک می باشد.

اگر همین الان نمودار شاخص آتی سهام S&P500 را باز کنید مشاهده خواهید کرد که S&P500 تا اطراف 4037 صعود کرده است. همچنین شاخص آتی سهام داو جونز نیز موفق شده تا اطراف 32819 هزار افزایش یابد.

اینطور که تا بدین لحظه به نظر می رسد مارکت امروز شاهد افزایش معاملات دارایی های پر ریسک خواهد بود.

دیروز شاخص های اصلی بازار سهام تجارب مختلفی را از سر گذراندند. به عنوان مثال سقوط شدید سهام های بخش تکنولوژی عملکرد مثبت سهام های انرژی را خنثی کرد.

اوایل امروز شاخص‌ های عمده سهام در آسیا به دلیل اخباری مبنی بر اینکه گروه هلدینگ علی ‌بابا، غول تجارت الکترونیک، قصد دارد تجارت خود را به شش واحد تقسیم کند و آنها را در فهرست عمومی قرار دهد به شدت افزایش یافت.

این خبر در حدی مسرت بخش بود که شاخص اصلی سهام هنگ کنگ یعنی Hang Seng، با چیزی در حدود 2 درصد سود کار خود را به پایان داد.

اگر همین لحظه چارت شاخص دلار امریکا با نماد dxy را باز کنید مشاهده خواهید کرد که دلار بعد از دو روز ریزشی بودن در این لحظه سبز شده و کمی به سمت بالا حرکت کرده است.

به نظر می رسد نگاه شاخص دلار به قیمت رند 102 می باشد. ضمنا بد نیست بدانید که بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری در این لحظه اطراف 3.56% در حال بالا و پایین شدن است.

ضمنا در سشن معاملاتی آسیا، داده های استرالیا نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده ماهانه (CPI) از 7.4 درصد در ژانویه به 6.8 درصد در ماه فوریه کاهش یافته است.

رویدادهای مهم امروز

امروز قرار است ایالات متحده گزارش خانه های در انتظار فروش خود را منتشر کند و خبر مهم دیگری قرار نیست منتشر شود. در نتیجه محرک مارکت امروز عملکرد بازار سهام و اوراق قرضه خواهد بود.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز GBPUSD که توانسته بود تا اطراف 1.2350 صعود کند در این لحظه به نظر می رسد در حال اصلاح اطراف قیمت 1.2326 می باشد.

جفت ارز EURUSD که توانسته بود تا اطراف 1.0850 صعود کند در این لحظه در حال اصلاح اطراف قیمت 1.0836 است.

جفت ارز USDJPY هم امروز و تا بدین لحظه موفق شده تا اطراف سطح مهم 132 افزایش یابد. البته این جفت ارز در این لحظه چند پیپی پایین تر از 102 در حال معامله شدن است.

در انتها اونس جهانی طلا هم که موفق شده بود تا اطراف 1974 دلار بالا رود در این لحظه در قیمت 1966 دلار در حال معامله شدن است.