گزارش خرده فروشی و درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی
اخبار فارکس

گزارش خرده فروشی و درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی

امروز در تقویم اقتصادی روز شلوغی پیش رو داریم. ساعت 16:30 رئیس بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد، قرار است صحبت کند. ضمنا داده های اقتصادی که قرار است از سمت ایالات متحده امریکا منتشر شود، برای مارکت مهم و کلیدی می باشد.

اخبار اوایل روز بازار آسیا

امروز صبح یک آغاز شلوغ دیگری در تقویم اقتصادی داشتیم. دلار استرالیا، دلار نیوزیلند و ین ژاپن همه در کانون توجهات قرار داشتند.

اخبار مرتبط با کیوی

امروز گزارش تولید ناخالص داخلی نیوزیلند در کانون توجه قرار داشت.

اقتصاد نیوزیلند در سه ماهه دوم 2.8% رشد داشته است. اقتصاددانان پیشبینی رشد 1.3% درصدی را کرده بودند. اقتصاد، در سه ماهه قبل، 1.4% بزرگتر شده بود.

بر اساس گزارشات NZ:

  • صنایع خدماتی با تجارت خرده فروشی و اقامتگاه بیشترین سهم را در رشد داشتند
  • خدمات حمل و نقل هوایی و پشتیبانی حمل و نقل نیز، از اقتصاد حمایت کرد.
  • هزینه های مصرفی خانوارها 1.4 درصد کاهش یافته است اما این به دلیل کاهش 1.9 درصدی هزینه های خانوارها برای خدمات است.

دلار نیوزیلند با انتشار این ارقام از 0.71253 دلار به 0.71334 دلار رسید. در زمان نگارش این گزارش، دلار نیوزیلند 0.23 درصد افزایش یافت و به 0.7122 دلار رسید.

اخبار مرتبط با اوسی

امروز صبح در تقویم اقتصادی برای دلار استرالیا گزارشات کلیدی و مهم اشتغال، در کانون توجه قرار داشت.

در ماه اوت، اشتغال كامل به دنبال كاهش 4.2 هزار در ماه ژوئیه، 68 هزار كاهش یافت. با این حال میزان اشتغال 146.3 هزار نفر کاهش یافت، در حالی که کاهش 90.0  هزار نفری پیش بینی شده بود. در ماه ژوئیه، اشتغال 2.2 هزار نفر افزایش یافته بود.

بر اساس ABS:

  • نرخ بیکاری از 4.6% درصد به 4.5% درصد کاهش یافته و نرخ مشارکت هم از 66.0% درصد به 65.2%درصد کاهش یافته است.
  • تعداد بیکاران نسبت به سال قبل، 298.000 نفر کاهش یافته است.

دلار استرالیا با انتشار این ارقام از قیمت 0.73431 دلار به 0.73365 دلار تغییر کرد. در زمان نگارش این گزارش، دلار استرالیا با 0.10% درصد افزایش به 0.73367 دلار رسید.

اخبار مرتبط با ین ژاپن

در ماه اوت، تراز تجاری ژاپن از مازاد 439.4  میلیارد ین به کسری 635.4 میلیارد ین کاهش یافت. اقتصاددانان کسری 47.7 میلیارد ین را پیش بینی کرده بودند.

طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت دارایی:

  • صادرات سالانه 26.2 درصد و واردات 44.7 درصد افزایش داشته است.
  • صادرات به چین 12.6 و صادرات به ایالات متحده 22.8 افزایش یافته است.
  • صادرات به اروپای غربی 14.1 درصد افزایش یافته است.
  • واردات از چین 23.2 درصد و واردات از آمریکا 33.5 درصد افزایش یافته است.
  • واردات از اروپای غربی 48.4 درصد افزایش یافته است.

ین ژاپن با انتشار این ارقام از 109.359 ین به 109.424 ین حرکت کرد. در زمان نگارش این مقاله، ین ژاپن با 0.04 درصد افزایش به 109.340 ین در برابر دلار آمریکا رسید.

و اما اخبار امروز

اخبار مرتبط با یورو

امروز در تقویم اقتصادی برای یورو روز آرام تری پیش رو خواهیم داشت. امروز ساعت 13:30 ظهر گزارش تراز تجاری منطقه یورو قرار است منتشر شود. تاثیرات این گزارش به احتمال زیاد روی یورو، کم خواهد بود.

امروز همچنین راس ساعت 16:30 بعد از ظهر رئیس بانک مرکزی اروپا خانم لاگارد قرار است صحبت کند. هرگونه صحبتی درباره تغییر سیاستهای بانکی و چشم انداز اقتصادی، باعث تکان خوردن یورو خواهد شد.

در زمان نگارش این گزارش اقتصادی، یورو ثابت و در قیمت 1.1817 دلار بود.

اخبار مرتبط با پوند استرلینگ

امروز در تقویم اقتصادی برای پوند استرلینگ یک روز تقریبا آرامی پیش رو داریم.

تا فردا که قرار است گزارش خرده فروشی انگلستان منتشر شود، هیچ گزارش و خبر مهمی نخواهیم داشت.

با توجه به فقدان آمار و گزارش، می توان انتظار داشت که بازار در اوایل هفته دیگر نسبت به آمار اشتغال و تورم واکنش بیشتری نشان دهد.

در زمان نگارش این گزارش خبری، پوند 0.02 درصد افزایش یافت و به 1.3843 دلار رسید.

اخبار مرتبط با دلار ایالات متحده امریکا

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار امریکا، یک روز بسیار شلوغی پیش رو خواهیم داشت.

امروز راس ساعت 17 به وقت تهران، گزارشات خرده فروشی، درخواست برای بیمه بیکاری هفتگی و شاخص مدیران خرید کارخانجات فیلادلفیا برای ماه سپتامبر، قرار است که منتشر شود.

انتظار می رود درخواست برای بیمه بیکاری و آمارهای خرده فروشی تأثیر بیشتری بر دلار و احساسات ریسک بازار داشته باشد.

در زمان نگارش این مقاله، شاخص دلار آمریکا در سطح 92.475 ثابت ماند.

اخبار مرتبط با لونی

امروز در تقویم اقتصادی برای دلار کانادا، روز آرامی پیش رو خواهیم داشت.

امروز بعد از ظهر راس ساعت 17 قرار است گزارش شاخص عمده فروشی منتشر شود. فارغ از اینکه اعداد این گزارش چه باشند، این شاخص تاثیرات اندکی روی بازار و دلار کانادا خواهد داشت.

هیجانات و احساسات ریسک بازار، محرک اصلی مارکت امروز خواهد بود.

در زمان نگارش این مقاله، لونی با 0.02 درصد کاهش به 1.2632 دلار کانادا در برابر دلار آمریکا رسید.

توضیحات برخی داده های اقتصادی

Trade Balance تراز تجاری منطقه یورو: این گزارش، تفاوت ارزش بین کالاها و خدمات وارداتی و صادراتی در طول ماه گزارش شده را بررسی می کند. این گزارش، داده های تنظیم شده فصلی است و همانطور که اکثر اعداد FF هستند، نباید با ارقام تعدیل نشده فصلی گزارش شده توسط برخی از خبرگزاری ها، اشتباه گرفته شوند. به دلیل این که آلمان و فرانسه، که نیمی از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل می دهند، داده های تجاری خود را زودتر منتشر می کنند، این گزارش تاثیر اندکی روی مارکت دارد. یک تراز تجاری مثبت، حاکی از این است که حجم صادرات بیشتر از واردات بوده است که این مسئله برای اقتصاد کشور خوب است. این گزارش به صورت ماهانه و 45 روز بعد از پایان هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از پیشبینی های بازار باشد، برای ارز کشور مثبت و باعث تقویت ان خواهد شد.

Philly Fed Manufacturing Index یا شاخص تولید فدرال فیلادلفیای امریکا: این گزارش، تحقیقاتی از تولید کنندگان فیلادلفیا انجام می دهد. رقمی که منتشر می شود اگر بالاتر از صفر باشد نشان دهنده بهبود شرایط، و زیر صفر نشان دهنده بدتر شدن شرایط می باشد. این یک شاخص آینده نگر از سلامت اقتصادی است و کسب و کارها به سرعت شرایط  بازار را در آن منعکس می کنند و تغییر در احساسات آنها می تواند نشانه اولیه فعالیت های اقتصادی آینده مانند هزینه ها، استخدام و سرمایه گذاری باشد. این نظرسنجی از حدود 250 تولید کننده در منطقه فدرال رزرو فیلادلفیا است که از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط عمومی تجارت را ارزیابی کنند. نام دیگر آن نظرسنجی چشم انداز تجاری فدرال رزرو فیلادلفیا می باشد. این شاخص به صورت ماهانه و در سومین پنجشنبه هر ماه منتشر می شود. ضمنا رقمی که اعلام می شود اگر بهتر از تصورات و پیشبینی ها باشد، برای ارز کشور خوب خواهد بود.