سوالات  در مورد یک میلیارد دلار بیت کوین با مرگ صاحب آنها: نحوه محافظت از دارایی های رمزنگاری شده در هر شرایطی
اخبار ارز دیجیتال

سوالات در مورد یک میلیارد دلار بیت کوین با مرگ صاحب آنها: نحوه محافظت از دارایی های رمزنگاری شده در هر شرایطی

برای حل این مشکل، صرافی های ارز دیجیتال و ارائه کنندگان سرویس کیف پول خدماتی ارائه داده اند که در صورت مرگ مالک دسترسی به دارایی ها امکان پذیر باشد.

رسانه های اسپانیایی گزارش دادند، میرچا پوپسکو، وبلاگ نویس و میلیاردر بیت کوین، که گمان می رود یکی از بزرگترین دارندگان ارزهای دیجیتال باشد، طی حادثه ای غرق شده و در سواحل کاستاریکا درگذشته است. احتمال  می رود که پوپسکو 41 ساله، بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین داشته است.

اکنون سوالاتی در مورد اینکه چه اتفاقی برای بیت کوین های متعلق به او می افتد وجود دارد.

این اولین بار نیست که یک حجم بزرگ از دارایی های بصورت بیت کوین به دلیل مرگ مالک گم می شود، گم شدن اتفاقی کلید خصوصی می تواند نقصی در این سیستم به شمار برود.

در سال 2019، مرگ غیرمنتظره بنیانگذار بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری شده در کانادا، جرالد کوتن منجر به موجی از شوک و ترس شد، هنگامی که همسرش به سرمایه گذاران گفت که کلیدهای خصوصی 135 میلیون دلار رمز ارز مشتریان فقط در دسترس کوتن بوده است.

در یک حادثه دیگر، جیمز هاولز اهل انگلستان که 7،500 بیت کوین استخراج کرده و آنها را بر روی هارد دیسک لپ تاپ خود ذخیره کرده بود، هنگامی که در حال تمیز کردن خانه خود بود، هارد دیسک را دور انداخت. طبق قیمت امروز، این بیت کوین ها ارزش تقریبی 255 میلیون دلار دارند.

همه این موارد، سوال در مورد بازیابی ارزهای رمزنگاری شده، در صورت بروز چنین حوادث یا اتفاقاتی را باز مطرح می کند.

اساساً ، آنچه دارایی های دیجیتال را به یکی از امن ترین اشکال دارایی تبدیل می کند، این است که در صورت از دست رفتن دسترسی به کیف پول دیجیتال به دلیل مرگ مالک یا به هر صورت دیگری که کلید از دست رفته باشد، دسترسی به آن دارایی ها امکان پذیر نخواهد بود. در چنین شرایطی، ارز دیجیتالی ذخیره شده در یک کیف پول، که توسط یک کلید منحصر به فرد قابل دسترسی است، برای همیشه از دست رفته است.

طبق گزارش Coincover، تقریباً 4 میلیون بیت کوین به ارزش 30 میلیارد دلار تاکنون از دست رفته است. برای حل این مشکل، صرافی های ارز دیجیتال و ارائه دهندگان سرویس کیف پول خدماتی ارائه داده اند که در صورت مرگ مالک، به فرایند دسترسی به دارایی ها کمک می کنند.

به عنوان مثال، Coinbase فرآیندی را برای انتقال دارایی های رمزنگاری شده ذخیره شده در کیف پول خود در صورت به ارث رسیدن آن دارایی ها به فردی دیگر، با ارائه گواهی مرگ مالک آن به همراه آخرین وصیت نامه، ایجاد کرده است.

به همین ترتیب، Coincover مستقر در انگلیس، با شرکت ذخیره سازی بیت کوین Palo Alto برای ارائه فرایند انتشار وصیت نامه بر بستر بلاکچین به نام Will، در حال همکاری است. پلت فرم های دیگری نیز وجود دارند که در حال ساخت سیستم هایی برای بازیابی ارزهای رمزنگاری شده در چنین شرایط ناگواری هستند.

در حالی که پلت فرم های ارز رمزنگاری شده هنوز در حال توسعه سیستم هایی هستند که، بدون اینکه تضمین های امنیتی و کنترل دارایی های دیجیتال را به خطر بیندازند، دارایی های رمزنگاری شده را در برخی از شرایط قابل بازیابی کنند، Will می تواند یک راه حل موقت ارائه دهد، البته تا زمانی که سیستم های بهتری برای انجام این کار داشته باشیم.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام