تحلیل تکنیکال قیمت هفتگی و ماهانه جفت ارزها
اخبار ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال قیمت هفتگی و ماهانه جفت ارزها

به نظر می رسد بیت کوین (BTC) و اکثر آلت کوین‌های اصلی در نزدیکی‌های مهم‌ترین سطوح مقاومتی خود در حال نوسان هستند. این نشان می دهد که برخی از سرمایه گذاران به فروش خود در سطوح بالاتر ادامه می دهند.

خروج سرمایه‌های نهنگ‌ها از بازار ارز دیجیتال: آتش زیر خاکستر

با اینحال، دیلان لکلر (Dylan LeClair)، یکی از بنیانگذاران شرکت 21پارادایم استریت (21st Paradigm) گفت که داده‌های بلاکچینی on-chain data، «طی هفته گذشته حجم زیادی از انتقال ارز از میزهای فرابورس (OTC) » را نشان می‌دهند.

 همچنین اخیراً سایت کوین تلگراف خروجی تاریخی 57,000 بیت کوین را در مبادلات مورخ 28 جولای، زیر ذره بین گذاشته است.

سایت اکونومتریکز (Ecoinometrics) نیز با استناد به داده‌های بلاکچینی نشان داد، وقتی «نهنگ»ها و «ماهی‌های کوچک» شروع به جمع‌آوری بیت کوین کردند، قیمت این هفته از 29,400 دلار به بیش از 40,800 دلار رسید.

عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال-منبع-Coin360-31 جولای 2021

نمودار عملکرد روزانه بازار ارز دیجیتال. منبع: Coin360

شرکت‌ها در صف خرید دارایی دیجیتال

سرمایه‌گذاران حقوقی و سازمانی نیز از قافله جمع آوری بیت کوین عقب نماندند. شرکت فناوری اطلاعات مایکرواستراتژی که حدود 105,085 بیت کوین در اختیار دارد، در گزارش‌های مالی سه ماهه دوم خود اعلام کرد که این شرکت قصد دارد سرمایه اضافی را در استراتژی دارایی‌های دیجیتال خود به کار گیرد.

یک شرکت محبوب سرمایه‌گذاری «مشاوره روبو» مستقر در ایالات متحده موسوم به ولث فرونت (Wealthfront)، که 25 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت دارد، اعلام کرد که برای مشتریان خود این دسترسی را ایجاد کرده است که تا 10 درصد از سبد دارایی خود را به بیت کوین تراست (Bitcoin Trust) و اتریوم تراست (Ethereum Trust) شرکت گریس کال (Grayscale) اختصاص دهند.

حال سؤال اینجاست با افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران کوچک و افراد اَبَرسرمایه‌دار، آیا رمزارزها موفق می‌شوند ضربات وارد شده بر بدنه ارزش خود را جبران کرده و بار دیگر احیا شوند؟

در ادامه نمودارهای 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا شاید بتوانیم پاسخ این سؤال را دریابیم.

تحلیل جفت ارز BTC/USDT

در 29 جولای، بیت کوین روی چارت کندلی، یک الگوی دوجی ایجاد کرد. الگوی کندل‌ها نشان از حالت بلاتکلیف خریداران و فروشندگان در حوالی قیمت 40 هزار دلار است. این عدم قطعیت در کوتاه مدت به سمت روند نزولی نیل کرد. اکنون اگر بیت کوین نتواند سطح مقاومت 40 هزار دلاری اخیر خود را حفظ کند، امکان دارد تا 36,670 دلار سقوط کند.

نمودار روزانه BTC/USDT- جولای31-2021- برگرفته از TradingView

نمودار روزانه BTC/USDT- منبع TradingView

میانگین‌های متحرک، یک نقطه تقاطع (کراس اور) گاوی را تکمیل کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان‌دهنده برتری گاوهای صعودی و سر سخت است. اگر قیمت دیگربار به سطح 36،670 دلار تنزل یابد، این نشان می‌دهد که گاوها این سطح را به سطح حمایتی تبدیل کرده‌اند.

در نتیجه، معامله‌گران باز هم تلاش خود را به کار خواهند بست تا با افزودن فشار خرید، قیمت را از مهم‌ترین سطوح مقاومتی خود در 41،330 دلار جدا کرده و به 42,451.67 دلار برسانند. ممکن است این امر آسان نباشد زیرا خرس‌ها نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا از این محدوده دفاع کنند.

در صورت کاهش قیمت از منطقه حمایتی، جفت ارز BTC/USDT می تواند برای چند روز دیگر در دامنه محدوده 36،670 دلار و 42,45.67 دلار قرار داشته باشد. عبور از سطح مقاومت و صعود بالاتر از حد 42،451.67 دلار، نشان دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

در صورتیکه خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک کاهش دهند، کنترل بازار را به دست می‌گیرند.

تحلیل جفت ارز ETH/USDT

امروز قیمت اتریوم (ETH) به خط روند نزولی رسید، اما خرس ها به شدت از سطح مقاومت دفاع می‌کنند. در حال حاضر امکان دارد قیمت به 2200 دلار کاهش یابد و در این نقطه خریداران می‌توانند وارد عمل شده و جلوی اصلاح را بگیرند.

نمودار روزانه ETH/USDT – برگرفته از سایت TradingView

نمودار روزانه ETH/USDT – برگرفته از سایت TradingView

میانگین‌های متحرک یک کراس اور صعودی را تکمیل کرده‌اند و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد. این نشان می‌دهد که هم اکنون بازار در مشت گاوهاست. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عقب نشینی کند، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند.

در صورتیکه گاوها در این کار توفیق حاصل کنند، جفت ارز ETH/USDT می‌تواند در یک روند صعودی ابتدا به هدف 2600 دلار و سپس به 3000 دلار دست یابد. اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک برسد، این دیدگاه مثبت به کلی باطل و سناریوی دیگری مطرح می‌شود. چنین حرکتی می تواند قیمت را ابتدا به 2000 دلار و سپس به 1,728.74 دلار کاهش دهد.

تحلیل جفت ارز BNB/USDT

مورخ 29 جولای، گاوها بایننس کوین (BNB) را به بالای میانگین متحرک نمایی 50 روزه (310 دلار) رساندند اما نتوانستند در مقابل سطح مقاومتی مهم در 340 دلار، کاری از پیش ببرند. این نشان می دهد که در سطوح بالا فشار خرید کاهش پیدا خواهد کرد.

نمودار روزانه ETH/USDT – جولای-31-2021

نمودار روزانه جفت ارز BNB/USDT برگرفته از TradingView

خرس‌ها اکنون در تلاشند از فرصت عدم تقاضا برای پایین آوردن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (305 دلار) نهایت بهره‌برداری را انجام دهند. شکست این سطح حمایتی می‌تواند ابتدا منجر به نزول تا رسیدن به خط روند و سپس  سقوط به پایین‌ترین سطح، یعنی قیمت روز 20 جولای (254.52) دلار شود.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگشته و احیا شود، گزینه خرید با افت قیمت، روی میز قرار می‌گیرد. سپس گاوها یکبار دیگر برای از بین بردن سطح مقاومتی مستحکم در 340 دلار وارد عمل خواهند شد و در صورت موفقیت جفت ارز BNB/USDT می تواند ابتدا تا 379 دلار  صعود کرده و سپس به 400 دلار برسد.

تحلیل جفت ارز ADA/USDT

شکست گاوها در هدایت قیمت کاردانو (ADA) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه (1.32 دلار) نشان می‌دهد که خرس‌ها به شدت برای دفاع از سطح مقاومت صف آرایی کرده‌اند.

نمودار روزانه ADA/USDT-جولای -31- 2021

نمودار روزانه ADA/USDT- برگرفته از سایت TradingView

اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 20 روزه (1.25 دلار) برسد، معامله‌گران پوزیشن شورت ممکن است از موقعیت خود خارج شوند و این می‌تواند قیمت را تا 1.10 دلار و سپس به 1 دلار کاهش دهد. شکست زیر 1 دلار می تواند منجر به صفر شدن یا لیکوئید شدن حساب شود.

از سوی دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمای 20 روزه عقب نشینی کند، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. اگر بخت با آن‌ها یار شود و این اتفاق بیفتد، جفت ارز DOT / USDT می‌تواند به 1.50 دلار، نقطه‌ای که خرس ها ممکن است دوباره سطح مقاومت سفت و سختی ایجاد کنند، می‌رسد.

تحلیل جفت ارز XRP/USDT

گاوها در دو روز گذشته موفق نشده‌اند XRP را از سطح 0.75 دلار بالا ببرند، امری که نشان می‌دهد خرس‌ها به این سادگی‌ها از موضع دفاعی خود کوتاه نمی‌آیند.

نمودار روزانه جفت ارز XRP/USDT

نمودار روزانه جفت ارز XRP/USDT. منبع: سایت TradingView

میانگین‌های متحرک در آستانه یک کراس اور صعودی و RSI در قلمرو مثبت قرار دارد که خبر از برتری موضع گاوها می‌دهد. اگر گاوها با مقاومت خود، اجازه ندهند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.64 دلار) تنزل کند، ممکن است جفت ارز XRP/USDT قیمت بالای 0.75 دلار را نیز به خود ببیند. این امر موجب شکل گیری الگوی دو دره (یا کف دوقلو) می‌شود و مسیر صعود احتمالی را به سمت قیمت 1.07 دلار هموار می‌کند.

درصورتیکه قیمت پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک سقوط کند، این سناریوی مثبت به کلی از بین می‌رود. سپس خرس‌ها برای رساندن قیمت در مرحله اول به 0.59 دلار و سپس به 0.50 دلار، کمر همت می‌بندند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که فعالیت‌های معاملاتی بازار رنج ممکن است چند روز دیگر ادامه یابد.

تحلیل جفت ارز DOGE/USDT

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.20 دلار) و RSI بالای 45 نشان دهنده توازن بین عرضه و تقاضا است. اگر این گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی 50 روزه (0.23 دلار) برسانند و حفظ کنند، این تراز به نفع گاوها تغییر می‌کند. امکان دارد این اتفاق راه رالی را برای دستیابی به هدف 0.28 دلار و سپس 0.33 دلار باز کند.

نمودار روزانه جفت ارز DOGE/USDT - جولای-31-2021

نمودار روزانه جفت ارز DOGE/USDT برگرفته از سایت TradingView

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر 0.18 دلار بیفتد، جفت ارز DOGE/USDT ممکن است به 0.15 دلار کاهش یابد. این یک سطح مقاومت مهم برای گاوها محسوب می‌شود، زیرا در صورت تسلیم شدن و کاهش قیمت این جفت ارز ممکن است بازار وحشت زده، تحت تأثیر فروش هیجانی، قیمت را به 0.10 دلار کاهش دهد.

تحلیل جفت ارز DOT/USDT

گاوها با اینکه توانسته‌اند در 27 جولای، توکن پولکادات (DOT) را در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (14.15 دلار) به جلو برانند اما نتوانسته اند مانع را در میانگین متحرک نمایی 50 روزه (16.05 دلار) برطرف کنند. این نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر فشار خرید کاهش پیدا خواهد کرد.

نمودار روزانه جفت ارز DOGE/USDT

نمودار روزانه جفت ارز DOT/USDT برگرفته از سایت TradingView

قیمت امروز نسبت به میانگین متحرک نمایی 50 روزه کاهش یافته است و خرس‌ها اکنون سعی می کنند جفت ارز DOT / USDT را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه پایین بکشند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند ، این جفت ارز می تواند به 13 دلار کاهش یابد. شکست زیر این حمایت می تواند این جفت ارز را به 10.37 دلار تنزل دهد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگشته و احیا شود، گاوها دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را بالاتر از سطح مقاومتی سنگین خود در 16.93 دلار برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، تغییر در روند کوتاه مدت را نشان می‌دهد. این جفت ارز می تواند سفر خود را با قیمت 20 دلار آغاز کند و سپس تا 26.50 دلار صعود کند.

تحلیل جفت ارز UNI/USDT

تلاش مداومی برای بالا بردن توکن یونی سواپ (Uniswap (UNI به بالای خط روند نزولی در نمودار به چشم می‌خورد، اما خط ممتد روی نمودار دوجی روز نشان می‌دهد که خرس‌های فروشنده برنامه‌های دیگری دارند.

نمودار روزانه جفت ارز UNI/USDT -جولای-31-2021

نمودار روزانه جفت ارز UNI/USDT برگرفته از سایت TradingView

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد اما بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (18.50 دلار) باقی بماند، نشان از این دارد که گاوها در حال خرید هستند. این امر احتمال یک شکست بالای خط روند نزولی را افزایش داده و الگوی مثلث نزولی را باطل می‌کند.

جفت ارز UNI / USDT پتانسیل افزایش تا 24 دلار را دارد و در صورت عبور از این سطح، حرکت صعودی ممکن است به 30 دلار نیز برسد. برعکس، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک برسانند، این جفت ارز ممکن است به 17.24 دلار کاهش یابد و سپس به سطح حمایتی مهمی در 13 دلار دست یابد.

تحلیل جفت ارز BCH/USDT

بیت کوین کش (BCH) با مقاومت سختی در قیمت 546.83 دلار مواجه است. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاش هستند تا از سطح مقاومت دامنه دفاع کرده و این تثبیت قیمتی را تا چند روز دیگر نیز ادامه دهند.

BCH/USDT نمودار روزانه جفت ارز- 31- جولای 2021

 نمودار روزانه جفت ارز BCH/USDT- برگرفته از سایت TradingView

اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک برسانند، جفت ارز BCH / USDT می‌تواند شاهد فروش بیشتری باشد و به 441.17 دلار کاهش یابد. شکست زیر این سطح درها را برای حرکت بیشتر به سمت سطح مهم حمایتی در 383.53 دلار باز می کند.

از سوی دیگر، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت از میانگین‌های متحرک پایین بیاید، این امر احتمال بروز یک شکست بالاتر از 546.83 دلار را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، الگوی دو دره (یا کف دوقلو) تکمیل می‌شود و جفت ارز BCH / USDT می تواند سفر خود را به سمت قیمت هدف 710.13 دلار آغاز کند.

تحلیل جفت ارز LTC/USDT

اگرچه گاوها در روز 28 جولای لایت کوین (LTC) را در میانگین متحرک نمایی 50 روزه (137 دلار) به جلو رانده بودند، نتوانستند مانع مقاومتی سنگین  146.54 دلار را از میان بردارند. این نشان می‌دهد که خرس ها هنوز تسلیم نشده‌اند.

نمودار روزانه جفت ارز LTC/USDT-جولای-31-2021

نمودار روزانه جفت ارز LTC/USDT - برگرفته از سایت TradingView

اگر فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (130 دلار) برسانند، جفت ارز LTC/USDT می‌تواند سفر نزولی خود را به سمت سطح حمایتی مهم در 103.83 دلار آغاز کند. چنین حرکتی نشان می‌دهد که ممکن است این جفت ارز برای چند روز دیگر در محدوده رنج باقی بماند.

متناوباً، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالای 146.54 دلار برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز یک الگوی دو دره (یا کف دوقلو) را تکمیل می‌کند که هدف آن رسیدن به قیمت 189.25 دلار است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام