رالی 100 درصدی رمز ارز پولکادات |پیشبینی قیمت پولکادات
اخبار ارز دیجیتال

رالی 100 درصدی رمز ارز پولکادات |پیشبینی قیمت پولکادات

موارد فاندامنتال زیادی در بخش توسعه و اطلاعات پیرامون معاملات مشتقه نشان می‌دهند که به احتمال زیاد قیمت توکن دات DOT در کوتاه مدت تا 100 درصد افزایش خواهد یافت.

پولکادات یک پروژه بلاکچینی است که هدف از طراحی آن ایجاد اتصال است میان زنجیره‌های زیرمجموعه (sub-chains) که پاراچین یا زنجیره موازی نامیده می‌شوند. هر زنجیره کاربردی که در Polkadot ساخته شده است از چارچوب مدولار Substrate استفاده می کند و این به منظور ایجاد سهولت در روند توسعه است.

این پروژه از ابتدای امسال، 2021 در کانون توجه توسعه دهندگان و سرمایه گذاران بوده است، اما اصلاح شدید بازار در 19 ماه می (چهارشنبه 29 اردیبهشت) ضربه سنگینی به قیمت DOT وارد کرد و تیم در دو ماه گذشته نسبتاً خاموش بوده است.

در 22 ماه جولای (پنجشنبه 31 تیر)، اولین صرافی غیرمتمرکز (DEX) در اکوسیستم Polkadot موسوم به کارورا سواپ (Karura Swap) راه اندازی شد. این پروژه توسط Acala، یک پروژه مالی غیر متمرکز (DeFi) با پشتیبانی صرافی Coinbase Ventures ایجاد شده است.

عملکرد پولکادات (DOT) به USD در صرافی کوین بیس- 22 مرداد 1400- برگرفته از تریدیگ ویوو

عملکرد پولکادات (DOT) به USD در صرافی کوین بیس- 22 مرداد 1400- برگرفته از تریدیگ ویوو

در 24 روز گذشته، توکن DOT در روند صعودی، رالی 100 درصدی داشت تا بتواند سطح حمایتی 20 دلاری را پس بگیرد، اگرچه قیمت هنوز 58 درصد زیر 50 دلار است. اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد سرمایه گذاران مطمئن نیستند که پس از آنکه دات سطح 22 دلار را به عنوان سطح مقاومت خود تأیید کرد، چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

تفاوت بین Polkadot و Kusama چیست؟

Polkadot به کل اکوسیستم پاراچین‌ها (parachains) اشاره دارد که به یک پلتفرم پایه معروف به نام Relay Chain متصل می‌شوند. وظیفه این لایه پایه ایجاد امنیت برای شبکه و مدیریت اجماع  نهایی و منطق رای گیری است.

معنی پاراچین چیست؟

Parachain یک ساختار داده پیرامون بلاکچین بوده و مخصوص اپلیکیشن است. این ساختار در سطح جهانی منسجم بوده و توسط چند اعتبار سنج متصل به یک Relay Chain قابل تأیید است. بیشتر مواقع پاراچین‌ها به شکل بلاکچین ظاهر می‌شود، با این تفاوت که نیازی به این نیست که آنها بلاکچین واقعی باشند.

از سوی دیگر، Kusama یک نسخه اولیه و تصفیه نشده Polkadot است که با نام شبکه «قناری» برای آزمایش حکمرانی، استیکینگ و به اشتراک گذاری در شرایط واقعی اقتصادی طراحی شده است.

بنابراین، حتی اگر Karura Swap DEX که به تازگی راه اندازی شده است، مستقیماً بر روی بلاک چین Polkadot اجرا نشود، می‌تواند قابلیت‌های خود را به اثبات برساند.

اطلاعات پیرامون معاملات مشتقه جو روانی حاکم بر بازار را نشان می‌دهند

نمودارهای تحلیل تکنیکال یک روند صعودی را برای DOT پیش بینی می‌کنند، اما چه خبر از اطلاعات پیرامون معاملات مشتقه؟

اکنون نگاهی به جو روانی بازار بیاندازیم: به عنوان مثال، اگر قراردادهای آتی پرمیوم وجود نداشته باشند، این بدان معناست که سرمایه‌گذاران تمایلی ندارند پوزیشن‌های لانگ با استفاده از لورج یا اهرم ایجاد کنند. کاهش حجم عادی مبادله اسپات نشان می‎‌دهد که بازار فعلاً توقع روند صعودی را ندارد. این امر بخصوص پس از یک جهش صعودی مانند آنچه که برای DOT اتفاق افتاد، نگران کننده است.

مجموع قراردادهای آتی باز ( تسویه نشده) پولکادات (DOT). برگرفته از سایت بای بیت (Bybt) -22 مرداد 1400

مجموع قراردادهای آتی باز ( تسویه نشده) پولکادات (DOT). برگرفته از سایت بای بیت (Bybt) -22 مرداد 1400

تحلیل قراردادهای آتی باز، تصورات فعلی را تقویت می‌کند. به جای اندازه‌گیری تعداد معاملات روز، این نمودار فقط موقعیت‌های باز را در نظر می‌گیرد.

این شاخص پس از رسیدن به سقف 1.2 میلیارد دلار در 17 آوریل (28 فروردین)، به 340 میلیون دلار رسید. اگرچه در مقایسه با ماه فوریه این شاخص کوچکتر شده ولی در حال حاضر، همان سطوح اوایل فوریه، زمانی که DOT 20 دلار معامله می شد را حفظ می‌کند.

استفاده از لورج (اهرم) متعادل شده است

با نگاهی به نمودار می‌بینیم که در قراردادهای آتی، لانگ‌ها (خریداران) و شورت ها (فروشندگان) در هر نقطه و زمان با هم مطابقت دارند، اما لورج مورد استفاده آنها متفاوت است. عدم تعادلهای نهایی توسط اندیکاتور نرخ تأمین مالی تشخیص داده می شود و مبادلات مشتقه از طرفی که از اهرم بیشتری استفاده کرده، برای تعدیل کردن ریسک خود بهره خواهد برد.

نمودار نرخ تأمین مالی دائمی پوکادات (DOT)- 22 مرداد 1400

نمودار نرخ تأمین مالی دائمی پولکادات (DOT)- 22 مرداد 1400

همانطور که نمودار بالا نشان می‌دهد، از اواسط ماه جولای تا ابتدای ماه آگوست، نرخ بودجه عمدتاً منفی بوده است. این یعنی که این شورت‌ها بودند که ‌اهرم‌های بالا برداشتند. نرخ منفی 0.05 درصد در هر 8 ساعت معادل 1 درصد در هفته است. با اینحال، پس از آنکه اندیکاتور بین 0 تا 0.04 درصد، سطحی که معمولاً خنثی تلقی می شود، در نوسان بود، وضعیت در دو هفته گذشته معکوس شد.

نرخ پوزیشن‌های باز و نرخ تأمین مالی، هیچ نشانه‌ای از صعود از منظر معاملات مشتقه را نشان نمی‌دهد. همچنین هیچ نشانه‌ای از اهرم یا هیجان بیش از حد پس از تجمع رالی اخیر وجود ندارد که این نیز مثبت است.

با توجه به اینکه در حال حاضر، هر دو اندیکاتور موضع خنثی را نشان می‌دهند، عملکرد DOT در آینده، به احتمال زیاد به عناصر بنیادین یعنی به توسعه اکوسیستم آن بستگی خواهد داشت.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام