بازگشت خوشبینی به مارکت (اخبار فارکس چهارشنبه 27 اردیبهشت)
اخبار فارکس

بازگشت خوشبینی به مارکت (اخبار فارکس چهارشنبه 27 اردیبهشت)

امروز چهارشنبه 17 می 2023 است و یکبار دیگر کارشناسان بخش اخبار فارکس وبسایت دنیای ترید قصد دارند تا شما را از آخرین خبرهای درون مارکت مطلع کنند.

طبق معمول همیشه خبرمان را با دلار امریکا آغاز می کنیم.

دلار امریکا به دنبال افزایش روز قبل، امروز هم شروع به فتح قله های جدیدی کرده است.

اگر چارت شاخص دلار امریکا با نماد DXY را در تریدینگ ویو باز کنید متوجه پرواز قیمت دلار تا سطح مهم روانی 103 خواهید شد. البته دلار در این لحظه کمی ریزش کرده و در قیمت 102.83 در حال معامله شدن است.

این مساله در حالی اتفاق افتاده که خوشبینی ها درباره افزایش سقف بدهی های دولت ایالات متحده رو به بهبود است.

منظور از اصطلاح Default که این روزها نقل خبرگزاری های اقتصادی شده، عدم پرداخت به موقع بدهی های دولت امریکا است.

ایالات متحده امریکا در حال حاضر یک سقف بدهی به مبلغ 31.4 تریلیون دارد که هر دو تا سه سال این سقف باید با مجوز کنگره افزایش پیدا کند.

مادامیکه این مذاکرات بین دولت و کنگره به نتیجه نرسیده باشد باعث ایجاد یک فضای ریسک گریزی در مارکت می شود و دلار امریکا را قوی تر می کند.

درست به همین علت است که این روزها علی رغم داد های ضعیف ایالات متحده شاهد قوی تر شدن دلار می باشیم.

حال هر زمان که نمایندگان دولت امریکا تعهد خود را برای پرداخت بدهی ها اعلام می کنند ناآرامی ها در مارکت شروع به محو شدن می کند و فضای ریسکی دوباره به بازارها بر می گردد.

در شرایط فعلی هم که مارکت در حال گمانه زنی درباره شروع کاهش نرخ های بهره در نیمه دوم سال 2023 است این قضیه باعث سقوط دلار امریکا خواهد شد.

در همین راستا یکی از جمهوری خواهان ارشد کنگره به نام کوین مک کارتی، پس از دیدار با جو بایدن، رئیس ‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران ارشد کنگره در روز سه ‌شنبه به خبرنگاران گفت که امکان دستیابی به توافق برای افزایش سقف بدهی تا پایان هفته وجود دارد.

رویدادهای مهم امروز

امروز برای منطقه یورو بازنگری نرخ تورم ماه آوریل و برای امریکا هم گزارشات مسکن را خواهیم داشت.

وضعیت جفت ارزها و طلا

جفت ارز eurusd امروز تحت فشار شدیدی از سمت خرس های مارکت قرار گرفته و به پایین ترین میزان خود در یک ماه گذشته سقوط کرده است. این جفت ارز ساعاتی پیش تا اطراف قیمت 1.0820 سقوط کرد و در این لحظه در قیمت 1.0830 در حال معامله شدن است.

جفت ارز gbpusd هم نه تنها به پایین ترین میزان هفتگی خود بلکه به کمترین میزان سه هفته گذشته ریزش کرده است. این جفت ارز ساعاتی پیش تا اطراف 1.2420 سقوط کرد و در این لحظه در قیمت 1.2458 در حال معامله شدن است.

جفت ارز usdjpy هم در پنجمین روز متوالی صعودی خود قرار دارد و موفق شده به بالاترین میزان خود از اوایل می تا الان یعنی اطراف قیمت 137.17 صعود کند.

در انتها اونس جهانی طلا هم که دیروز و امروز نزولی بوده تا اطراف قیمت 1983 دلار سقوط کرده است.