نفت به خاطر اختلاف اوپک در حال ریزش است
اخبار فارکس

نفت به خاطر اختلاف اوپک در حال ریزش است

نفت پس از رسیدن به قله هایی که در چند سال گذشته ندیده بود، به خاطر اختلاف بین اعضای اوپک در حال ریزش است.

لندن (خبرگزاری رویترز) - قیمت نفت امروز روز سه شنبه کاهش یافت که این کاهش ناشی از سودآوری در پاسخ به اوج چند ساله بود که پس از درگیری تولیدکنندگان اوپک بر سر برنامه های افزایش عرضه، برای تأمین تقاضای جهانی بالا رفته بود.

نفت خام برنت تا ساعت 5:30 دقیقه امروز عصر به وقت تهران بشکه ای 1.30 دلار یا 1.7% در قیمت 75.86 دلار، کاهش یافت در حالیکه قبل از آن به رقم 77.84 دلار یعنی بالاترین قله خودش از اکتبر 2018 رسیده بود.

معاملات آتی نفت خام West Texas Intermediate (WTI) بعد از رسیدن به بالاترین قله اش از نوامبر 2014 با 47 سنت یا 0.6 درصد کاهش، 74.69 دلار معامله شد.

وزرای اوپک که تولیدکنندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را با روسیه و دیگران تشکیل می دهد، روز دوشنبه مذاکرات را کنار گذاشتند زیرا مذاکرات برای پایان دادن به اختلافات در این گروه، ناموفق بود.

تاریخ جدیدی برای مذاکرات بعدی شان اعلام نشده است.

امارات متحده عربی اعلام کرد که تولیداتش را افزایش خواهد داد اما پیشنهاد جداگانه ای برای تمدید محدودیت ها تا پایان سال 2022 از مهلت مقرر در ماه آوریل را رد کرد.

برخی از منابع اوپک گفتند که آنها هنوز هم معتقدند که این گروه مذاکرات این ماه را از سر می گیرد و موافقت می کنند که از ماه آگوست بیشتر تولید کنند هرچند برخی دیگر گفتند که محدودیت های فعلی ممکن است همچنان پابرجا بماند.

سخنگوی کرملین گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برنامه های فوری برای تماس با مقامات عالی اوپک را ندارد وی افزود که کار برای دستیابی به تصمیم در مورد سیاست های تولید، همچنان ادامه دارد.

گلدمن ساکس گفت که سقوط مذاکرات، عدم اطمینان را در مسیر تولید گروه وارد کرده است. این بانک دیدگاه خود را در مورد قیمت 80 دلار در هر بشکه نفت برنت و افزایش تدریجی تولید در اوایل سال آینده حفظ کرد.

این بانک گفت: اختلافات بین طرفین قابل اغماض است زیرا آنها در مورد افزایش تولید در پایان سال با عدم اطمینان زیاد، برای ترازهای نفتی 2022 موافقت می کنند که این امر امروز تعهد طولانی مدت را، غیرضروری می کند.

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که دولت بایدن در حال تلاش برای دستیابی به یک راه حل مصالحه در مذاکرات است. این سخنگو گفت:

ما طرف این گفتگوها نیستیم اما مقامات دولت با پایتخت های مربوطه در ارتباط هستند تا خواهان راه حلی مصالحه جویانه باشند که اجازه می دهد پیشنهاد افزایش تولید ارائه شود.

احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق روز دوشنبه گفت که کشورش نمی خواهد شاهد افزایش قیمت نفت بالاتر از سطح فعلی باشد و امیدوار است که ظرف 10 روز، تاریخی برای جلسه جدید اوپک تعیین شود.

آرامکو، تولید کننده دولتی نفت این کشور امروز گفت: به نشانه یک بازار فشرده، عربستان سعودی صادرکننده بزرگ نفت، قیمت فروش رسمی ماه اوت را از همه انواع نفت خام هایی که به آسیا می فروشد، افزایش داد.