قیمت نفت به خاطر نگرانی از تقاضا در حال کاهش است
اخبار فارکس

قیمت نفت به خاطر نگرانی از تقاضا در حال کاهش است

سنگاپور (رویترز) - به دلیل نگرانی ها از مهار ویروس کرونا و کند شدن فعالیت کارخانه ها در بازارهای کلیدی، قیمت نفت خام پس از جهش اولیه روز سه شنبه در حال برگشت می باشد.

نفت خام برنت تا ساعت 11:30 صبح به وقت تهران 26 سنت یا 0.4 درصد کاهش یافت و به 72.63 دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم (WTI) با 16 سنت معادل 0.2 درصد کاهش به 71 دلار و 10 سنت رسید. هر دو بازارها دیروز دوشنبه بیش از 3 درصد افت کردند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی خطرات اقتصادی مجدد برای چین به عنوان مصرف کننده عمده نفت را به خاطر همه گیری ویروس کرونا برجسته کردند.

تحلیلگران ANZ گفتند:

مواردی از نوع بسیار مسری دلتا در 14 استان از 32 استان ظاهر شده است. این می تواند محدودیت های بیشتری برای تحرک ایجاد کند. آنها همچنین کند شدن فعالیت تولیدی را به عنوان یکی از دغدغه های اصلی چین و ایالات متحده مطرح کردند. ANZ می گوید: فعالیت اقتصادی چین در ماه جولای کاهش یافت و شاخص رسمی مدیران خرید تولید از 50.9 در ماه ژوئن به 50.4 رسید. فعالیت تولیدی در ایالات متحده نیز کند شد و شاخص ISM از 60.6 در ماه ژوئن به 59.5 که کمترین میزان از ژانویه است رسید.

سهام های آسیایی روز سه شنبه عمدتا منفی بودند زیرا نوع ویروس کرونای دلتا در بازارهای کلیدی گسترش یافت و مقامات چینی تولیدکنندگان بازی های ویدئویی را مورد هدف قرار دادند و بار دیگر اعتماد سرمایه گذاران را در بازارهای مهم و اصلی متزلزل کردند.

وزارت امور خارجه روز دوشنبه گفت:

پس از آنکه ایالات متحده، اسرائیل و انگلستان، تهران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی در سواحل عمان معرفی کردند، ایران به هرگونه تهدید علیه امنیت خود پاسخ فوری خواهد داد.

نظرسنجی اولیه رویترز روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام و محصولات ایالات متحده هفته گذشته کاهش یافته و ذخایر متراکم از بخار و بنزین برای سومین هفته متوالی کاهش یافته است.